Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1409 ggr
[Stampelina]
0

Vad betalar Du för ditt hö?

Som rubriken lyder, vad betalar Ni för erat hö per kilo?

Tarja
0

För mitt hö betalar jag 10kr/balen, och balarna är ungefär på 4-5kg :)

Tarkie
0

40kr för 7-10kg Skrikandes Måste hitta en billigare.

Jojsan
0

Det är olika, tidigare fick jag flera balar gratis men sen har jag betalat ca 100kr för 2 balar, det är mindre balar vet inte vad de väger..

Tribes
0

Var precis och köpte hö för någon vecka sen 300 kilios bal för priset 300 kr.

Värt och säga är väl att jag bor i sthlm!

mingopingo
0

Jag betalar 4 kr/kg hö. Balarna ligger på ungefär 10 - 12 kg.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

[Stampelina]
0

Vi har inte plats för en stor rundbal, annars hade vi nog satsat på det.

Vi betalar i alla fall ca: 1,65 kr per kilo.

Agda
0

Runt 60-65 kr för 25 kg's bal.

enbartmalin
0

Nån krona balen. Oftast inget alls.

Hälsningar Malin

lill-jarven
0

Vi betalar 125kr för en bal på ca 20kg från granngården.

Vansinnigt dyrt men vi känner ingen bonde eller liknande och då är det liksom svårt. Brukar spana på blocket men de som annonserar bor lite för långt borta för att det ska löna sig med bensinkostnaderna, spec eftersom vi inte har plats för mer än en bal åt gången.

Kristall
0

Gratis :) Får hö av pappa, som har getter och får sitt hö gratis av gården där han jobbar :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

0kr. Glad Får både hö & halm gratis. Det enda vi betalar är bensinen för att hämta det (tar 10 min att åka dit.)

Sashhi
0

40 kr/10 kg ca på vintertid, aningen billigare sommartid.

Not your mom, not your milk.

MarHai
0

2 kr kilot. 25kg balar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

lingo-lovers
0

5 kr för en *bal* annars får vi gratis av en vi känner som har mycket hö.

enbartmalin
0

#9 du känner ingen som rider/har häst?

Hälsningar Malin

lill-jarven
0

Inte här i närheten nej. :) Känner inte så mycket folk i Umeå över huvudtaget.

Jetaime
0

75kr för 20kg just nu iallafall och det blir ju 3,75kr/kg..

spiritedaway
0

Jag kan inte minnas hur mycket jag betalade. Köpte av en bonde i alla fall. Han tog 50 kr för det i alla fall.

elinswe
0

2:-/kg.

[Wera]
0

#18 Hur mkt köpte du då?

Tycker de flesta köper vansinnigt dyrt hö. Men ja, det är väl svårt att skaffa fram hö när man bor i stan eller där det inte finns stall, bondgårdar. Jag bor ute på landet.

spiritedaway
0

#20 haha oj så fel jag skrev. Skulle skriva; minns inte hur mycket jag köpte.

Det var en stor bal med hö i alla fall. Kan det ha varit 20 kg kanske. Ingen aning faktiskt. :P Eller om det var mer. Mycket hö var det i alla fall.

Och om jag då jämför med priset jag hade fått betala i affär så var det väldigt billigt

Sashhi
0

#20 - Jo, precis. Blir jäktans svårt att hitta hö från ett och samma ställe här i Stockholm.

Not your mom, not your milk.

PrinzeZz
0

tar hö från stallet och betalar då hästarnas morötter :) 100 kr varannan vecka

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Jetaime
0

Man kan alltid kolla annonser på typ.. blocket efter hö.. men man får alltid vara jättenoga med att kolla, lukta och känna på det innan.. Men det gäller ju från var man än köper det.

lennartsdotter
0

Jag har en sköthäst som käkar torrhö så jag brukar få av pållens ägare. Annars så får jag av kusinen så slipper hon betala hyra för sina kaniner. Dom bor hos mej…

Lagerquist
0

ca 60kr för 30l.

Zvintos
0

2kr/kg (16kg-balar)

SagaoAlfred
0

köper samma hö som malin (lill_jarven) när jag har möjlighet.
granngården här i örnsköldsvik säljer just nu inget hö alls. :/
köper annars påsar från ett zoo i stan. vet inte riktigt hur mkt det är men det räcker i ca. 2 veckor å kostar runt 100 kr. så himla dyrt. :(

känner tyvärr inte heller någon bonde eller liknande..

kaningodis
0

Jag köper hö för 2 kr/kg, det tycker jag är ett bra pris! Varje bal väger 10 kg, så de är lätta att förvara.

Kastanjegårdens Kaniner

Solkaniner
0

Jag har egen häst och hö ingår i stallhyran, så det är bara att ta så mycket man behöver till kaninerna! Skrattande

flinetrollet
0

Vi tar eget hö, skönt nog. Har både hästar och kaniner och dom älskar det.

blitzen
0

35kr / bal Varje bal väger ca 15 kg

Har möjlighet till gratis men det är inte alls lika fint hö.

monica551
0

Jag betalar också 35:-/bal vilket blir ca 3:50/kg då balarna skal ligga på ca 10 kg styck. Men det tycker jag är lite för mycket. Och då bor jag ute på bonvischan. Men nackdelen med det är att de flesta här omkring tar in stora rundbalar och jag vill ha småbal med hö.

Jag ska ta med vågen ner i kaninstallet i morgon och väga ett par balar för att se vad dom verkligen vägen.

myhombrero
0

Jag betalar 2,50 kr/kg, balen är på 10kg.

barabys
0

Jag köprt mitt hö på bygg och foder utanför Malmö . http://www.byggochfoder.se/

där kostar det 3,75 kg och balarna brukar vara på ca.12-24 kg (alltid olika)

kastanjen
0

Just nu ger jag ca 1:-/kg

[Stampelina]
0

#33- Monica ,jag hade precis samma problem att nästan alla bönder hade hö på stora rundbalar, men så efter mycket letande hittade jag till slut denna bonde.

Om Du inte får ner priset hos din bonde så kan jag ju höra med min bonde om Du skulle kunna få handla där Du med. Problemet med honom är bara att han är en rätt så "liten" bonde och förra året räckte inte höet han hade utan fick på sluttampen köpa in hö från en annan bonde.

emms
0

Ungefär 1.6kr per kg. :)

Emma

Riqueza
0

Jag får oftast höet gratis. Min sambos farbror har bondgård och eget hö. Annars brukar jag få hämta i stallet där mina skötisar står :)

monica551
0

Idag vägde jag mina höbalar och jag ger 35:-/bal och då har bonden sagt att dom väger ca 10 kg/bal.

Men den lättaste vägde 12 kg och den tyngsta 15 kg så då var inte mitt hö så dyrt som jag trodde ändå. Jag betalar alltså mellan ca 2:30 - 2:90/kg.

[Stampelina]
0

Ok, men det känns väl lite bättre då?

Tycker ändå Du kan pruta lite på det priset, annars pratar jag med min bonde om Du vill!Flört