Får man tävla med bogsele?
Stämmer det att man bara får tävla (kaninhoppning) med H-sele? Eller får man tävla med bogsele? Har två bogselar (small och large) och en H-sele (medium). Är ganska säker på att H-selen inte passar min "small-kanin", som jag eventuellt kommer tävla med i framtiden. I min bok, Kaninhoppning 2, står det att det finns två typer som man får tävla med, men att det är H-sele som man ska skaffa. Stämmer det här?
Jag använder bara bogselar till mina kaniner och det är också det jag tävlar med.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Okej, tack.

hade bara bogsele när jag tävla Kaninhoppning men det var 8 år sedan
Tänk bara på att det är väldigt lätt att rymma ur en bogsele :P men annars tycker jag den passar utmärkt till hoppning :) Och om man har en kanin som drar väldigt mycket tar det ju inte runt halsen på kaninen :D
H Sele
Bogsele
Bröstsele
All de tre är godkända, och man får tävla med dem!
Jag har lite olika på mina. Försöker använda H sele om jag kan, då jag tycker den inte hindrar kaninens rörelser lika mycket. Men har några som drar lite, och är lite svårstyrda och då tycker jag bogsele är himla bra!
Harä fen ngn bröstsele. Problemet med dem tycker jag är att storlekarna inte riktigt överensstämmer med M i bogsele t.ex. Annars är det en lite snällare variant av H sele.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus