Kanin iFokus

Kanin

Etikett: namnförslag
Läst 1204 ggr
Wegge
0

Vilket namn skulle passa bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju en ny frassekanin som heter Apollo på stamtavlan, men har kommit på ett annat namn (Maskros) och har beslutsångest om vilket namn han ska få..

Vilket namn tycker ni skulle passa bäst på honom? Apollo eller Maskros?

KaninEmma
0

Jag tycker Apollo :P

// Emma :D

Juniflickan
0

Apollo tycker jag :D

ruffelur
0

ja kanske apollo men jag hade tagit maskros :O

Wegge
0

Maskros låter liksom gulligare på nåt sätt tycker jag, men jag är inte säker, vill ha massor av hjälp vad ni tycker :D

Zvintos
0

Tycker Maskros passade bättre. =)

Wegge
0

det är ju ganska passande med maskros eftersom hans pappa heter Tussilago :)

Tarkie
0

Maskros B-)

Kiwanu
0

APOLLO !

Tittiman
0

Apollo är lättare att säga, och ropa, och jag tycker det är fint.

Puma
0

Hej! Jag tänker precis som #9 - det ska vara lätt att ropa och säga- och att lystra till - och då vinner Apollo. Men du kan ju även testa hur Olle känns. Runt och fint och lätt att uttala. Maskros kanske lätt blir till Masken eller Maskis, och då blir det inte lika sött. Men det är du som bestämmer. Ge det lite tid och låt kaninens personlighet styra dig en smula.

Jussse
0

Jag tycker att Apollo passar bra :)

PaaatyPalm
0

Apollo, det är precis som vilket djur som hälst, man vill ha korta snabba namn att ropa till.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Wera]
0

Maskros, men jag gillar inte att döpa om.

Jetaime
0

maskros är gulligt, han ser ju nästan lite ut som en maskros i färgen hihi ^^.

Wegge
0

hmm jaa ni :) det är svårt, apollo flyter ju på lite lättare och därför gillar jag det, men maskros låter gulligare :) plus att det finns en kanin från "den långa flykten" som heter så

[Caifeen]
0

Apollo är ju mycket lättare att säga, men jag tycker att han ska heta Maskros, det passar mera ^^,

elinswe
0

Apollo!

Borefur
0

Apollo tycker jag :D

Wegge
0

Det blir maskros :) det låter ju så gulligt på en hankanin ^^

Lena82
0

Ja det tycker jag passade honom. Han såg ut att ha det skönt där han låg utsträckt

Wegge
0

Skrattande ja han sover så i flera timmar

Lena82
0

Vad underbart. Stampe brukar sträcka ut sig så därockså, men för det mesta så brukar han stå och trampa lite sen slänger han sig ner på sidan med alla fyra benen rakt ut. Första gången han gjorde så trodde jag att det hände något så jag for upp ur soffan och sprang fram till hagen, då lyfte han huvudet och tittade på mig precis som "vad gör du får jag inte ligga så här??"

Jojsan
0

Apollo hade jag nog tagit men Maskros är fint det med :)

Wegge
0

22 : haha ja jag trodde också att det va nåt skumt första gången min kanin Cleo gjorde så, men mamma sa att det va normalt för kaniner :P

23 : tack :)

moonsi
0

kan han inte ha dubbel namn apollo-maskros :-D

annars så röstar jag på maskros men utan smeknman som maskis m.m för då tycker jag att du ska ha kvar apollo

Wegge
0

haha :D det skulle ju vara lite orginellt iaf, kul :D

Veero
0

Apollo tror jag att jag skulle valt (:

Maiae
0

Apollo som alla andra :D

Mvh Maia

ciss
0

Apollo :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Wegge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

känns som allt går emot maskros :P kanske får tänka efter lite till :) maskros är ju svårare att ropa dessutom, men det låter gulligare, oj vilken namn ångest man får :S :P

[Niike]
0

Åh så söt!

Svårt - det ser ju ut som en Maskros! Men själv tycker jag Apollo är finare :)
Kanske ett heeelt annat namn då? Så du inte bara fastnar vid de två namnen, utan kollar efter fler alternativ. Fast då kanske det blir ännu svårare, haha!

Wegge
0

haha, ja kanske det :) Helst ville jag ha ett kanin namn från boken och filmen "den långa flykten" (handlar om kaniner) men apollo har typ redan fastnat på nåt sätt :P jag ser honom som en sån

emms
0

Jag tycker att han ser ut som en Cleo (A)

Emma

Wegge
0

Haha :P men det heter min andra kanin, så då skulle dom heta likadant, vilket skulle va ganska kul, haha :P

Det är som ni säger att apollo är lättare att ropa och han lystrar mer på det, så :)

Plus att det blir coolt om han heter apollo för min andra heter Cleo, och då kan man tänka typ Cleopatra och apollo och då blir det 2 historiska namn :) och båda slutar på O, blir nog bra!

emms
0

#34 Haha, ja det blir nog lite konstigt om båda heter Cleo ;D

Emma

Wegge
0

Haha, komiskt :D