hur ska man görA ?
alltså .. i onsdags kastrerade jag min hane men jag har ett problem .. såfort man ska vända han upp och ner och kolla såret så sprattlar han som en gaaalning! Det gör svin ont och jag har massa ärr på mina händer .. det e jätteviktigt att jag kollar såret varje dag men det går ju inte .. vad ska jag göra ?
Kan du inte hålla honom runt bröst korgen och låta baken hänga rakt ner?
Linda in honom i en handduk och lägg honom på rygg.
Sen viker du upp handduken så att du kan kolla såret.
Bär upp honom, håll honom i ett stadigt grepp framför ditt ansikte. Om de har rakat där såret ska vara så ser du det tydligt.

Okk tack ^^ bara det att han är långhårig runtom så jag måste endå pilla på det vilket oxå gör det svårare :/
#2 det jag skulle vara rädd i ett sånt lägge är att han sprattlar i handduken(sprattla=gör ont kanske?), eller att handduken trycker emot såret å det gör ont.
#5: Om kaninen kan sprattla i handduken är den för löst/fel lindad.
Sen trycker den inte emot såren. =)
Själv haft kastrar och lindade in honom i handduk, ingen reaktion alls.

Säger som NinniH. Handduksknepet är himla bra. Tror dessutom att det finns en artikel om det…? :)
#7: Japp, det gör det. ^^
Har bidragit med bilder till den. =P
Här är den.

Okk då ska jag göra så! :D, är bara orolig att det blivit infekterat :/
När min hane blev kastrerade var såret jätte fint och han höll det rent själv så du behöver nog inte vara orolig för atta det ska vara infekterat :)
Se bara till att hålla jättejätterent i buren så är det nog ingen fara. Ta bort allt bajs och kiss minst en gång om dagen :)