Importerar från Tyskland
I April åker jag & Ayla till Tyskland och hämtar kaniner. Troligen den 4 april 2009.
Vi åker från Trelleborg nere i Skåne med färja till Tyskland, Rostock och åker samma vända hem.
Vi importerar kaniner åt andra mot en kostnad på 800kr/kanin. Från Trelleborg kan transport ordnas till Stockholm för 150kr/kanin och till Dalarna, Gästrike för 200kr/kanin.
För att slippa krångel med tillstånd och pass får vi max ha 10 kaniner med oss! Så först till kvarn att "reservera platser". Vi tar med oss 1 kanin var, det finns åtminstonde 6-8 platser kvar! (Inga platser har "reserverats" än men det finns en del intresserade!)
Maila: Wera.berggren@hotmail.com
Ni kommer säkert få hur roligt som helst :D Det hoppas jag iaf! :)
#1 Hoppas jag med! Älskar att åka färja (Y)
Kom ihåg sen att ha kaninerna i karantän i nån månad, för säkerhets skull :-)
#3 Våra kanner vi tingat är bara 3.5 veckor, de kan inte vara i karantän, när vi hämtar dom är de runt 8 veckor, så det hinner vi inte. Men föräldrarna är vaccinerade så det är ett litet skydd :P vet dock inte än om de ska vaccineras hos uppfödaren :P
#4 Jag tror Elina menar att du ska hålla de nya kaninerna i karantän när ni kommer hem. Alltså hålla dem ifrån dina andra kaniner.
Även om de är vaccinerade kan de föra med smitta hem till dina kaniner som kanske inte är vaccinerade (dessutom finns en del saker som det inte finns vacciner mot).
#5 Jaha ja! Menade hon såå, jag förstår. ja min hona jag tingat ska bo ensam den första tiden utomhus medan de andra bor i stallet :P så ja det löser sig iaf ;D
Jag har 3 platser kvar, men det finns någon som är på G som ev. vill ha en eller två kaniner beroende på om hon hittar. Ayla har också några platser lediga.
Utresa
Trelleborg - Rostock
Avgång: 23.00
Ankomst: 06.30 (4:e april)
Fartyg: Huckleberry Finn
Returresa
Rostock - Trelleborg
Avgång: 15.30
Ankomst: 21.00
Fartyg: Tom Sawyer
--> Alla kaniner ska vara på plats minst en timma innan båten går, ute vid hamnen i Rostock så hämtas dom upp.
Om man ska importera skickar man ett PM eller mail och fyller i:
Namn:
Telefon nr:
Mobil nr:
En plats är reserverad hos mig 100% men finns en del som funderar och kanske ska ha plats, vissa svarar inte ens
så jag har 3 platser över.
OT - Någon som vet om någon ska köra Malmö-Göteborg efter 5/4 hör av er 
Hej.
Har kollat upp lite och inte hittat bra djur för oss.
Tyvärr.
MVH Johanna
Ni kan strunta i #8 :P Den får gärna tas bort!
För hon som hade tänkt reservera en plats måste dra sig ur p.g.a hanen hon tingat visar sig vara en hona.
4 platser lediga hos mig. Inga?