Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 459 ggr
aede
0

uppfödare i norra sverige

Hejsan! jag undrar om ni känner till någon uppfödare av vit blåögda dvärgvädurer i norra sverige? jag bor i Umeå. går i tankar att eventuellt skaffa en kompis till min kaninhona och är då sugen på just en vit blåögd. Men jag hade inte viljat köpa en kanin osedd.

MVH Anna

Linnet
0

Jag har vita blåögda dvärgvädurar, en hona och en hane, kommer kanske Att ta en kull vita blåögda senare i vår/sommar. Honan har ungar nu men inte med den vita hanen. Ska ev låna ut hanen till PARNING, ev kan det bli vita blåögda där. Jag bor i Luleå.

Hemsidesadress:  http://notvikensdjur.zoomin.se

aede
0

åh vad trevligt! jag är från Luleå så brukar vara där var eller varannan månad. ska hålla utkik på din hemsida :)

Sashhi
0

Det borde finnas vit blåögda där uppe, dessutom är det inte alltför svårt att transportera heller.

Not your mom, not your milk.

aede
0

har kikat runt på uppfödarsidor och konstigt nog har jag inte hittat typ ngn alls, verkar betydligt vanligare med vit blåögda hermeliner.

går ju att transportera men vill helst träffa kaninen innan, och då känns det lite besvärligt att åka så långt för en kanin man kanske inte vill köpa i slutändan ändå.

är det många som brukar köpa kaniner utan att ha sett dom innan? eller är det bara jag som är noga med sånt?

Linnet
0

Det är nog inte så vanligt med vita blåögda dvärgvädurar, det är som du säger mera vanligt med hermeliner. Det var en ren slump att jag skaffade mina, då jag fick erbjudande om att köpa dom av en tjej som hade köpt dom strax innan (från södra Sverige) men sen skulle lägga ner sin uppfödning.

Sashhi
0

#5 - Vit blåögda dvärgvädurar är inte alls så ovanliga, snarare kanske i norra Sverige.

Not your mom, not your milk.

Linnet
0

#6  Jo men hon sökte ju uppfödare i Norra Sverige och här finns nästan inga som föder upp vit blåögd dvärgvädur. Det finns en som föder upp teddy och lejonhuvad dvärgvädur i norrbotten, som får nån enstaka vit blåögd då och då, eftersom dom har wienertecknade kaniner.