Fins de något rekomenderat måt?
jag håller på att göra en kanin bur i skolan.. ska försöka förklara så in förstår.. den är 71cm bred och 142cm lång.. man ska kuna dela den så den blir till två fyrkanter som är 71x71.. Den är 60cm hög.. Nu till frågan.. är de ok att ha dörren i mellan 30cm hög och 71cm bred.. Så man kan fäla lukan uppåt, så 30cm av dom 60 är masrift trä som de är en krok på eller nåt som man fäster luckan i.. Hoppas ni förstår hur jag menar ^^
Buren är till dvärg kaniner

Hängde inte riktigt med. men minimum måtten för kaniner under 3kg är iallfall 100*50*50 så om jag fattat rätt kommer din bli förliten ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#2: Minimimåtten är 0.5kvm med minsta sida och höjd 50cm.
Den måste inte vara 100cm lång, det är bara ett exempel.
0.71x0.71 ger 0.5041kvm, vilket alltså är lagligt.
#0: Finns inga direkt regler för hur stor del av framsidan som ska vara nät, det väljer man själv. =)
Så gör du som du tänkt.
#0 Får man ens göra större saken än 1x1m i skolan? :O
-' Rebecca Johansson
#4 Buren kommer bli alt som alt 142cm bred och 213cm lång och 120cm hög.. jag har gjort klart ramen på den.. Ska göra dörrar till den i morgon

#3 Jag håller med dig!
#2 Man måste räkna ut YTAN för att kunna avgöra om buren är tillräckligt stor. Det finns ingen lag som säger att buren måste ha en sida som är minst 100 cm utan det är YTAN som är det viktiga.
Kommer va 6 fyrkanter som är 71x71cm som de ska va dörrar i mellan så dom kan få hoppa över hela om jag vill att dom ska göra de.. ^^

6 fyrkanter som varje är 71*71cm? Då är det ju jättestort!
jupp.. de är ju en yta på marken och så är de en andra där de är ett bo hus ^^.. Ska lägga in bilder på den när den är färdig

jag skulle aldrig få göra det i skolan :o
#10.. Vilken år går du?.. jag går ju på gymmnasiet så vi får göra stora saker som sängar och tex min kanin bur..

6an XD :P
#12 kan va därför ;-)..