Tysklands resa
*P.g.a ändringar skapar jag en ny tråd om resan*
I april 2009 har jag och några fler tänkt åka till Tyskland för att importera några kaniner. Vi har 1-2 platser över och undrar om någon vill med? Vi åker från Göteborg med färja, det är inte bestämt än hur vi åker, beror på vad som går snabbast, är bäst, är lättast och billigast.
Vi kommer vara i Kiel när vi är i Tyskland, och kommer hyra en bil som vi åker runt med till olika uppfödare, vilka uppfödare vi ska köpa från är inte bestämt heller, vi ska ha kanine från Arneburg, en bit utanför Berlin, men det kostar runt 1000kr att åka dit, så transporten är ordnad att få kaniner där ifrån till Kiel för 40 euro.
Mer än det är inte bestämt.
Vi kommer komma hem med färja till Göteborg.
Vad det kommer att kosta för att åka med är inte bestämt, det beror på hur många vi är när vi reser och hur vi åker.
Om ni vill åka med, skicka då ett mail till
wera.berggren@hotmail.com.
Man kan välja själv vilka uppfödare man vill köpa från, men bensinen står ni för själva. Om det är långt från Kiel brukar det finnas transportörer som transporterar till Kiel.
--> Vi importerar kaniner åt andra mot en kostnad på 600-800kr/kanin (inte bestämt än) om du inte vill / kan åka med. Från Göteborg kan transport ordnas till Stockholm för 100kr/kanin och till Dalarna, Gästrike för 150kr/kanin.
.:. För att slippa krångel med tillstånd och pass får man max importera 5 kaniner/st. Annars krävs transporttillstånd (500kr) som ska lämnas in minst en månad innan vi åker.
Tråden kan låsas!
Det har blivit ändringar! *Skapar ny tråd*
Hej.
Kan du skicka ett mail ang de raserna som ni skall köpa samt vilken uppfödare?
MVH Johanna
#2 Du får skicka ett mail, vet inte din mail adress ju :P
Skriv på iFokus mailen. kontakta mig
#4 Jag har svarat! :))
Vi åker ensamma jag & Ayla, söker inga som vill med! Men vi hämtar kaniner åt er! läs tråen "Importerar från Tyskland"
---->Tråden kan låsas!