Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 989 ggr
moa88
0

har ni prövat denna sele?

undrar om den är bra, kände på den sist jag var i en djurbutik.. kan kardorrebanden lossna lätt?

http://www.djurbiten.com/shop/resize.aspx?src=/shop/djurbitencom/images/shop/61513.jpg&w=250&s=djurbitencom

moa88
0

putt

Qepta
0

har en kompis som hade en sån sele,

kardborrebanden lossnade eftér ett tag då pälsen fastnade i den och kaninen bet sönder selen efter 10 min.

Tycker att du ska köpa dig en bogsele dom är mycket populära!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Sashhi
0

Ingen vits att köpa en sådan sele. Om du har en kanin som drar så är den snart lös.

Not your mom, not your milk.

moa88
0

okey, trodde nästan de var så :/
har ju en sele som är bra, men tänkte för lite omväxling xD hihi

Linaah
0

- borttaget -

[Wera]
0

Länken funkar inte för mig :/

moa88
0

#6 du får klistra in länken i adress fältet, har inte gjort den till en hyperlänk..

Jetaime
0

Har inte prövat själv, men jag skulle nog istället rekomendera en vanliga bogsele/h-sele med vanliga spännen :) Vet inte igentligen varför man ska ha en sådan sele? Har sett nått liknande fast med nät också.. vad är det för vits med det igetnligen `?

moa88
0

# 8 ja håller helt med dig, tror inte den skulle sitta på kaninen så länge lixom :/

Kristall
0

Jag har en sån, kan iaf säga att kopplet som medföljer är mycket bra. ;) ("Gummiband", rycker inte till när kaninen skuttar iväg)
Selen är sådär ok dock, funkar men en t.ex. bogsele är bättre. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

moa88
0

#10 ahh okey. tror jag ändå fortsätter med den jag har ^^ vågar inte riskera att ninen kan komma loss :/

EmmaRJV
0

Jag har en sån sele till min kanin och den funkar jätte bra ,kaninen kan inte bli lös för runt halsen finns det ett spänne man knäpper så skulle dewt runt magen lossna så lossnar inte det runt halsen det har aldrig då hänt för mig att det runt magen lossnat

EmmaRJV
0

:)

EmmaRJV
0

Jag tkr den selen är bra iaf :)

[Wera]
0

#7 *Skratt* det vet jag väl men det kommer inte fram något! Obestämd

Trocaderos
0

Jag har en sådan jag fick den av en kompis då ag fyllde år typ förra året, den är röd och knappt använd bara provad, om du vill så kan du få köpa den och kopplet för 50 kr :)

[Wera]
0

Jaha nu funkade det!
Jag har ungefär ett sånt, fast istället för blått tyg är det typ som nät :P jag tycke rinte selet är bra, köpte selet för länge sedan, dessutom där vid magknäppningen är det så brett så det är inte spec. bra tycker jag.
Mina kaniner gillar det inte heller. Dessutom får kaninerna av sig det Skrikandes minsta selet jag köpte och det passar inte dvärgvädur!

[Wera]
0

#16 Jag köpte mitt sele som är ungefär likadant, kostade 60kr. 10kr billigare bara, då är det lika gärna köpa nytt för man måste ju betala frakten också.
Vrf sälja en födelsedags present? Som du fått av din kompis? :O :P hehe

Trocaderos
0

#18 Okej, har ingen aning vad den kostade som ny, men visst 40 kr kanske? Hade tänkt sälja den då jag aldrig använder den för annars ligger den ju bara och skräpar :)

hyltebarn
0

funkar super för mig eftersom den fördelar trycket på min före detta otroligt dragiga kanin. :) Åker nt av för mig heller, men just nu använder jag h - sele.. Men önskar mig Bog ;)

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)