Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 4873 ggr
Micca
0

Kaninburar till salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns i Göteborg.

Två Marsvin/Kaninburar från Ferplast, b:73, d:78, h: 42 cm.
Ordinarie pris 995:-
Pris: 250 kronor eller förslag.

Allt säljes till förmån för Rätthjälpen och går oavkortat till att hjälpa råttor som av en eller annan anledning behöver nya hem.

Finns även en Transportbur Pet Voyager 100 djup: 45 bredd/höjd: 28 cm till salu för 50 kronor eller förslag.

PaaatyPalm
0

Inneburarna är ej godkända :) , inte till kaniner iallafall. Men man kan ju ha en sådan bur som toalett och matställe ex.
Minimun måttet för en kaninbur är 100*50*50 och det är endast för kaniner under 3kg.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Micca
0

Eller så kan man köpa båda två och sätta ihop dem? Det är i alla fall vad jag skulle göra om jag hade kanin. Glad

Men det är bra att du påpekar det, jag har ingen större koll på burmått när det gäller kanin men vill såklart inte uppmana till olagligheter.

Tarkie
0

#1 Öhhh? Såklart burarna är godkännda, inte i höjden kanske men ytan är tillåten. Längden måste inte vara 100cm!! Det är bara ett exempel.

0.73x0.78 ger 0.5694kvm, vilket alltså är lagligt. Så buren är större än dina 100*50*50 du babblar om ;P

Rafflan
0

Tyvärr är dom inte lagliga på höjden, men som sagt kan man ju ha dom som toa till en lösgående kanin ;)

Micca
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns lite tillbehör till salu för en billig penning också, dock inget som passar kaniner kanske men lägger upp en bild ändå.