Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1203 ggr
Mickis1994
0

Kelkanin tillsalu?

Just nu letar jag lite efter en familje, -kelkanin tillsalu. Det är tyvärr inte jag som ska köpa kanin, utan min pappas jobbarkompis familj.

Jag gissar på kanin kommer få mycket kärlek, tror att kanin ska vara på balkongen ute. Detta är det jag vet just nu. Om man har frågor om hur kaninen ska skötas så fråga på :P Då jag tror att  kaniner kommer få det härligt och bra.

Det jag söker då är en go' och lugn kanin. Kanin skall vara unge. Och vara lämplig som första kanin. Rasen spelar ingen roll. Men då en mindre ras. Det Jag ser som passar bäst är en holländare (pga av deras fantasitska temprament) eller en dvv, /dvv korsning. Dock ingen långpälsad kanin.

Viktig detalj. Kaninen ska finnas i stockholms området.

Har ni något att erbjuda denna familj? :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Zvintos
0

Synd att det bör vara en unge.
Har ju Alma här hemma, som skulle trivas som en prinsessa i ett kelhem.
Väldigt kelgo och lätt att ha och göra med.
Viltgrå dvärgvädurshona (bild finns i tråden "bildbomb!") som blir 2 år i juni.

Finns i Dalarna, men transport till stockholm brukar inte vara några problem.

MarHai
0

Jag väntar två kullar, japan gul svart. men det kommer dröja ca 2,5 månader innan de är levklara.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Chiquitaa
0

Tickan får ugar den 7 mars, troligtvis. Ungarna kommer bli jättefina tror vi. Teddyvädur/Dvärgvädur, precis lagom mycket päls :D

Mickis1994
0

Tack så mkt för svar ^^. Ska  kolla lite mer med pappa. ;)

Mvh Michaela Glansk.

hjartelyckanskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har två kullar med dvv ungarna:) den som är 2 veckor gammal är redan handtama och gör glädjedkutt i buren och annat sött!

Mamman till ungarna är lugn som jag vet inte vad och gör allting för en liten godisbit! hon är väldigt kelen av sig och vi kan sitta i timmar och bara kela! Pappan är jätte tam och springer efter mig i trädgården och är omtyckt av alla honorna:) Han är riktigt liten drömkanin!

I kull 2 så är det 7 st små små ungar! Mamman till kullen är en toppen mamma och hon skulle säkert varit ett toppen djur (i utställning) om hon bara inte hade denna stora kropp! för att få ner ungarnas kropp så att de inte blir så värst stora så parade jag henne med en liten hane vid namn Oscar! Han är elit i hoppning men är förtids pansionerad ifrån det (han är snart 5 år gammal) och på det nya stället är han väldigt bortskämd och har en egen förtölj ;)

Tror ganska mycket på dessa ungarna då de har väldigt fina föräldrar:) Kan skicka bild på de om så önskas!

OBS! Bilden är på Ashlee i kull-A

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hjartelyckanskaniner
0

Bild på Abbe i kul-A

Mvh Emma

hjartelyckanskaniner
0

Bild på B-kullen

Mvh Emma

Mickis1994
0

#5 kull 1 låter ju jättehärlig ;)

Mvh Michaela Glansk.

Clariiz
0

Om långhårig kan vara intressant iaf, har jag en pekingteddy kille här hemma :) Född 25 nov. 08. Han är renrasig lejonhuvad.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

hjartelyckanskaniner
0

#8 Ja, det är de också;) Tosca blir tokig på de av allt jagande efter mjölk!

Har tyvärr inte hittat någon köpare, men hoppas på några snart! Har nog aldig mött en kull som är så tam redan nu! om man låter de springa på golvet så hoppar de upp på fötterna och om man sitter ner så kravlar de sig upp på benen;) De är stört sköna!

Mvh Emma

Jetaime
0

Jag har en kull lejonhuvade/teddysar på 6 veckor här hemma tillsalu :) Tre hanar och en hona!

Perfekta till kel då dom är väldigt lugna och mysiga att ha med att göra. Båda föräldrarna är helt underbara i temperamentet. Kommer kräva lite pälsvård.

Mer info finns på hemsida: www.jetaime.se

Jetaime
0

Förlåt. jag är helt snurrig, jag läste inte ordentligt innan "Dock ingen långpälsad kanin." ^^. här sitter jag och skriver att jag har teddysar/lejonhuvade till salu haha, finns inte i stockholm heller, men transport till stockholm går oftast att fixa ^^.

hjartelyckanskaniner
0

Glömde skriva att du kan gå in på www.freewebs.com/staffanstorpsfuchs/ eller maila mig på hjartelyckanskaniner@hotmail.com  om du tycker att de verkar som en bra kanin till de som söker:)

Mvh Emma

monica551
0

Jag har några kullar på G just nu!

Och så har jag följande redan födda kullar med ungar till salu:
*  Rexkaniner i viltgul är leveransklara (3 månader).
*  Rexkaniner i svart, mantlat och ev en Castor  lev.klara 15/4.
*  Rexkaniner dalmatiner tecknade (svart), lev.klara 25/4.

Du vet vart jag finns!
(På Mörkö - mellan Södertälje & Trosa).

Se mer om mina nuvarande kullar på min hemsida:
www.molargarden.se

/Monica

Riqueza
0

Jag har också ungar just nu :) De är korsningar hermelinfuchs/löwen-löwen :) De blir inte så stora heller då båda föräldrarna är ganska små.

Mer info på min hemsida :)

http://www.freewebs.com/rikedomenskaniner

Zheverez
0

saga 8mån är till salu.

jag vet inte så mkt om henne då jag inte är kanin människa(en som älskar kaniner).

hon kom med oss upp ifrån gtb i tisdags, skulle bo här 10 dar tills vi åker vidare till dalarna,dit det var tänkt att hon skulle.

hon finns i järfälla just nu.

hon är hundvan,kommer när man ropar, går lös,gosig å van att hanteras.

hade det inte varit för min pollenallergi så hade hon lätt fått stanna. men att hålla på med allergi mediciner även vintertid är jobbigt.

så har ni intresse av skönheten hör av er så får ni mobnr.till ägaren.

Zvintos
0

#16: Den som har funderingar ang Saga kan höra av sig till mig, då det är jag som fött upp henne. =)
Har mamman, pappan och kullsystern här hemma som allihopa är helt underbara och mysiga i temperamentet. ^^

Chiquitaa
0

Och jah måste ju tillägga att jag bor i stockholm så transporten är lätt fixad! :D