Hon hoppar på honom hela tiden!
Har ett litet problem. Så fort jag kommer och ska ge Rambo och Ritza mat så ska hon alltid som är tre gånger mindre än Rambo hoppa upp på Rambos rygg! alltså para sig med honom. Vill hon visa att det är hennes mat eller? tycker det är synd om Rambo :p .
Japp, det kan nog vara för att visa för den andre kaninen att det är hennes mat! Hon är antagligen den som bestämmer.
Bråkar de? ofta? Jag har två kaniner som började bråka och tillslut så flyttade jag isär dem. De kan gå tillsammans om de har stor yta att röra sig på så de får gå tillsammans när de ute i en rasthage.
Kastanjegårdens Kaniner

Aah okej. Nej dem bråkar inte ofta, de har ungefär en Hage på.. Tre stora stuttsmattor så de har verkligen inte för liten yta. Sen har de också tre hus fulla med halm och hö så dem behöver inte sova med varandra om de inte vill.
Det är bara när jag kommer som hon håller på. När jag ser dem på långt håll kommer dem alltid överens.

konstigt XD
Okej, då är de antagligen lite mat-dominanta. När du kommer så vet de att de oftast får mat och då vill den ena kaninen visa att det är hennes mat.
Har du testat att ge de mat i två olika skålar?
Kastanjegårdens Kaniner

Ja, jag ger dem mat i olika skålar, men det är när jag kommer, när de hör mina steg liksom:p.

Hon visar väll dominans?

aaa jo de gör hon.. Men kan man få stopp på de ? :S
#7 - Nej, inte mycket att göra. Om de inte suttit ihop alltför länge så kan ju det lugna ner sig.
Not your mom, not your milk.