Dalmatiner tecknade Belgisk Jätte korsningar...
I tisdagskväll så fick min Belgiska Jätte hona 6 stycken ungar. Det blev 3 st som jag antar blir viltgrå som mamma och tre stycken som blev Dalmatiner tecknade som pappa. Hur läckert som helst!
Kullen är en liten oplanerad flirt.
Mamma väger 10 kg, (obs är ej fet).
Jag gissar att ungarna hamnar någonstanns mellan 6-8 kg som vuxna. Alltså som en mindre till normal stor Belgisk Jätte kanin. Min hona är ju en väldigt stor BJ hona.
Ungarna är ej renrasiga och säljs med härstamningsbevis. (Ej med stamtavla).
Om det finns någon som är intresserad av en av dessa ungar så hör gärna utav dig. (Om den "finaste" dalmatinertecknade är en hona så kommer jag att behålla den skulle jag tro).

åh vilken rolig blandning, Grattis!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Åh
vem är pappan? Är det en dalmatiner rex? Häftigt 
Vad fina!! Är den till längst till vänster så liten som den ser ut att vara på bilden?
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#2 Ja, och han väger 4,11 kg. (Alltså en rex av den större modellen).
Ungarna blir normalpälsade!
(OBS! Denna kullen var ej planerad. Ett missöde som nu visade sig bli lite rolig).

#3 Nej, alla verkarde väldigt jämna i storleken. Det är fotot som lurar ögat.
Tuff blandning! Grattis!
men lite synd, nina skulle väl ha ställts i helgen?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Oj vilken häftig blandning!
Hade det varit rexpäls på dem hade man ju inte kunnat hålla sig, hihi =)
Skulle du få för dig att para tillbaka på rex igen så vill jag jättegärna ha en! (Med rexpäls då alltså…) Lycka till med kullen!
Hade varit riktigt coolt med en prickig jätte. ^^
vart bor du
super söta! 
så himla synd att jag inte har plats för en stor kanin…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
spännande blandning :) de kommer säkert bli jättesöta.
#6 Ja, det var ju för jäkligt! Och Nina som var i så himla fin form. För att vara en 3 år gammal BJ på 10 kg så är hon super fin. Bara en liten pytte hakpåse som hon faktiskt hade redan när jag fick henne. Jag hoppades att "tjuvisen" inte skulle ha tagit. Men det gjorde den ju såklart. (Tur att det blev lite rolig utdelning. Annars hade jag blivit lite ledsen). ;o)
#8 Nej, jag har inga sådana planer. Men om någon annan har det så kan dom ju passa på nu när "halva jobbet" är gjort. *skratt*
Och jag skulle också tycka att det skulle vara hur häftigt som helst med en 10 kg stor BJ som var dalamtinertecknad och med rexpäls på det. Synd att jag redan håller på med ett projekt. Annars hade det kunnat varit ett roligt projekt.
#10 Jag bor på Mörkö som ligger 6 mil från Stockholms City och 5 mil från Nyköping. (Mellan Södertälje och Trosa).
Läcker kombination! Grattis! 
Rolig Blandning, du får visa många bilder :D Men inte för många, för då kommer jag bli fast för denna blandning 
Hur stora tror du dom kommer att bli? Det skulle inte vara fel med en stor prickig sak till i hagen 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#16 Jaa, det måste du ha, sen får man väll komma och hälsa på den 
Vilken rolig korsning! Det kommer ju bli urläckert!
Kommer de få rexpäls?
Kastanjegårdens Kaniner
#18 De kommer inte få rexpäls, efter som mamman inte har anlag för det :P det står i #4, de blir normalpälsade.
#13 Skulle du sälja till någon som vill ta upp projektet får du jättegärna hojta till. Skulle lätt vilja ha en sådan!
Tror säkert dina (RB) jättar blir superfina också, men för min del måste det vara en rexpälsad pga allergi.
Sa ju det Monica, de kommer vara sålda redan innan Du hunnit nämna "till salu", ha ha! 
Intresset för denna kombination verkar väldigt stort!
Är faktiskt också lite sugen, men har inte plats som Du vet… Annars hade jag norpat åt mig en prickig en!
#16 Jag gissar att dom blir mellan 6-8 kg, men det är bara en vild gissning.
Förra året hade ju Nina en blandiskull med min Holländska kanin Svante om du mins den. Svante vägde 2,9 kg och är där med mindre än pappan till denna kullen som väger 4,11 kg.
Skickar med en bild på förra årets kull. Tror dom var 6 eller 7 veckor gamla på bilderna. Man ska då tänka på när man ser dem bredvid sin mamma att hon är en STOR BJ hona på hela 10 kg vilket inte är så vanligt. Nina har även super stora och fina öron! *ler stolt*
När förra kullen var 8 veckor så var dom lika stora som en vuxen Holländsk kanin. Och när dom var 12 veckor så vägde dom nästan 4 kg. Jag vet tyvärr ingen vuxen vikt på den kullen.
(Det var bara en i förra kullen, den med mest vitt, som var aningen mindre än de andra. Den hade även en aningen kortare öron än de övriga. Men den hade ändå längre och större öron än vad en "normal" kanin har).
22 vilka sötnosar
ska bli också spännande å se dom andra små när dom har vuxit på sig lite
22#Jättesöta!:D
1#Vilken häftig blandning!
// Emma :D

Jättesöta 
Mvh Hanna