Vuxna kaniner till salu
Jag omplacerar kaniner och såhär inför sportlovet(…) har det kommit flera som nu söker nya hem. Det är:
Inga är en löwen i färgen viltgråbrokad (scheck?). Hon är ett år precis och har haft en kull med ungar. 100:-
Skullebo Irma (f. 12/4 -07), viltzobel dvärgvädurslöwen. Min egen avelshona som nu får lämna plats åt någon annan då jag ändrar inriktning på min Avel lite. Till Avel eller kel! 100:- (Irma kan vara dräktig. Hon går i en Hage tillsammans med flera av mina andra honor och de fick herr-sällskap igår 19/2. Om hon får ungar så tar jag tillbaka dem om så önskas! )
Skullebo Filura, viltgul dvärgvädurslöwen-hona född 2008-03-07. Filura har varit innekanin, men skolas nu ut för att så småningom kunna gå i hagen med de andra honorna. Men helst vill hon ha en egen familj! 100:-

Skullebo Spindelmannen (Stampe), japantecknad dvärgvädurslöwen född 2006-04-19, kastrerad och Skullebo Zizzela (Lina), madagaskar med japantecken, dvärgvädurslöwen född 2007-06-17 är ett par sedan länge och de ska fortsätta bo ihop. De kostar 250:- tillsammans. Fin utebur finns att köpa till dem om så önskas.

Två inomhusburar, en 120 x 60 cm och en 100 x 50 cm, finns också och kan säljas med kaninerna!
De finns i Rimforsa 3,5 mil söder om Linköping. Leverans till Norrköping kan ske 26/2 (dagtid).
Oj, glömde en! En korthårig dvärgvädurshona, viltgrå (?) manteltecknad (ev scheck) född 2007-06-22. Hon kom idag, så jag har inte hunnit ta kort på henne ännu. Hon kostar 50:-.
Hennes färg är lite lustig! Hon har ju mycket vitt, så det är lite svårt att se vad det färgade är egentligen
. I nacken ser hon definitivt viltgrå ut, men öronen och de färgade partierna hon har på baken är gråare än vad viltgrå kaniner brukar vara (mer som chinchilla eller järngrå)!
Min hemsida kommer man till om man klickar på kennel-länken nedan! Där finns alltid uppdaterad information om vilka kaniner jag har för tillfället.
Stampe och Lina är verkligen snygga! Puttar upp tråden åt dig!
Ja, de är läckra! Stampes pappa var en av de första (den allra första tror jag faktiskt!) dvärgvädurslöwen som registrerades i Sverige. Han var inte helt ung när jag fick honom, en importerad kille med okänd härstamning. Jag hade honom i två år och han fick många jättefina ungar här. Sedan såldes han och det var hos nya ägaren han stambokfördes. 94 poäng fick han, gamla Jompe
.

Irma va en riktig skönhet ;) Hoppas du får de omplacerade till ett bra hem :D
/Elvira :D
Gud så söta:D Hoppas att du hittar nya hem åt dem alla!
// Emma :D
Om buren blir över får du gärna kontakta mig! :)
Spindelmannen är ju bara för söt!
Not your mom, not your milk.
Stampe och Lina var ju underbara, älskar lejonhuvade dvvar! Jag blir alldeles för frestad av alla dessa söta kaniner ;)
Irma och Inga är sålda till samma hem. De andra har jag kvar. Plus en korthårig dvärgvädurshona på 1,5 år som jag inte har hunnit ta kort på ännu.