Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 639 ggr
malinroth
0

Lilo och Stitch söker nya hem :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste tyvärr sälja mina små kaninbrudar då jag snart kommer att flytta ihop med min allergiske pojkvän.

Lilo är ca 2år, född i slutet av Mars. Hon är en blå blandras på dryga 2kg, vet dock ej vilka raser det är i henne då hon är köpt på djurmagasinet. Hon är väldigt snäll och mysig. Har försökt hoppa henne ett antal ggr men hon lägger sig bara så hon säljes ej som hoppkanin. Inga problem att ha henne i sele dock. Denna fröken är en såkallad sladdbitare så om man vill ha henne lös inomhus så är det en fördel om man har gömt bort alla kablar. Lilo är en trevlig kanin som passar utmärkt som myskompis! Hon trivs bra själv men hon har även fungerat bra ihop med kastrerade hanar, ej honor. Bor inne just nu och trivs bra med det, kan dock flyttas ut i sommar om man vill det.

Stitch är född 070822 och är alltså ca 1½år. Hon är blandras, pappa lejonhuvad och mamma blandras som ser ut som en dvärgvädur fuchs. Zobelsiames brun är färgen och hon ser ut som en lejonhuvad dvv, hon är välpälsad på vintern. Hon är en trevlig liten krabat som älskar att vara ute. Har vart innekanin men bor ute nu och trivs nog bättre med det. Brukar ha henne lös ute och det går bra, kommer inte så bra på inkallning men är inte svårfångad och går inte så långt. Hon är van vid hundar och är totalt orädd för dom även om dom busar och lever om (åtminstone utomhus). Har hoppat lite med henne i somras och hon tyckte det var ganska kul. Vi skulle tävla vår första tävling i augusti förra året men hann då bara med miniklassen där hon kom 5a, tror det var 22startande. Lättklassen blev aldrig av pga. oväder men hann köpa en tävlingsbok åt henne som givetvis medföljer vid intresse. Stitch vill inte ha sällskap.

Med var och en av kaninerna medföljer 2 selar, 1 koppel, matskål, vattenskål och/eller flaska, trähus, höhäck och hörntoalett. Ingen av kaninerna har vart sjuka eller skadade sen e flyttat in hos mig vid 8veckors ålder. Finns möjlighet till transport framförallt uppåt men kan gå att fixa neråt i landet också.

Finns lite info och bilder på min sida också.
Känns inte kul alls att behöva göra såhär men samtidigt vet jag att Martin mår dåligt varje dag pga sin allergi så det kommer inte vara hållbart att ha kvar dem i längden. Gråter Känner mig inte alls redo för det här egentligen, men det känns ändå bättre att göra det nu så man har mer tid på sig att hitta de rätta hemmen!

SagaoAlfred
0

åh. :/

jag förstår att det inte känns roligt alls, men ja, det är väl tyvärr ändå det bästa. marte rår ju inte för att han är allergisk. =/

jag hoppas att du hittar jättefina hem åt gullepluttarna. <3 <3

lill-jarven
0

<3 <3 <3

malinroth
0

Har lagt ut annons på blocket också och redan en intresserad på stitch Rynkar på näsan Eller det är väl bra också men det är ju som jobbigt…

SagaoAlfred
0

#3 jaa, huvva. :( men som jag sa, bättre att nån vill ha tjejerna än att avliva. <3 det ordnar sig! <3

malinroth
0

#4 nåjo men avlivning blire inte ändå. det måste lösa sig och det tror jag att det gör iaf. Hon verkar vilja ha stickan och har skrivit lite och har haft kanin som dött och så.. så ja. :/

Riqueza
0

#3 Fy så jobbigt :/ Du kan inte ha dem ute då?

malinroth
0

#6 vi kommer att bo i lägenhet så vi har ingen gård eller så men dock en liten balkong där jag verkligen hoppas att jag kan ha en liten skrutt kvar iaf. Men då blir det förmodligen Knut som blir kvar då han både är liten och behändig, renrasig (så jag kan fortsätta med utställning) och även hoppvillig och samtidigt väldigt mysig och så, han är helt enkelt en riktig allroundkanin som jag kan göra i princip vad som helst med. Så jag hoppas verkligen jag kan ha kvar honom åtminstone då kaninerna i princip är min enda hobby.

[Niike]
0

Åh, hoppas du kan ha kvar lille Knut iaf!

puttar

malinroth
0

#8 tack! Mm hoppas verkligen jag med! Känns svinjobbigt att göra sig av med nån överhuvudtaget och jag vill verkligen inte bli kaninlös :(

Har mailat en hel del nu med tjejjen som var intresserad av Stickan och hon vill komma och kolla på henne :( Hoff. Min lilla StitchBitch… Hon är iaf 17år och har haft kaniner förut och verkar vara bra och gilla kaniner och så. Det svåra är ju att veta om folk är så bra som dom verkar.. :/ Inte för att jag fått dåliga vibbar av hennes mail eller så men det känns piss att jag faktist inte till 100% kan veta om de är ärliga mail eller inte.. Men ja vad kan man göra annat än att lite på det hon skriver. Hon ska ju iaf komma hit så jag kommer ju veta vem det är och så iaf. Hoppas verkligen att hon kommer till ett superhem om hon flyttar!!!!

SagaoAlfred
0

#9 jag vill inte heller att du ska he bort stickan, men jag förstår ju absolut varför du väljer att göra det. men ja.. roligt är det då inte. :( <3

tjejen som vill ha henne verkar ju bra iaf. som jag skrev i sms:et så får du helt enkelt träffa henne å se. <3 stitch kommer nog att få det jättebra, vart hon än hamnar. <3