Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 270 ggr
AnimalLover
0

Frågor ang kastrering

Eftersom att vi somsakt ska kastrera min lilla gubbe så har jag nåra frågor : Ska man ha en filt i buren ist för spån ? hur ska man göra med höet ? det får ju inte komma in ngt i såret för då kan det ju bli infekterat

emms
0

Jag hade en fleece filt och en toa låda med toa-lätt i. Sen tog jag bort de höga höjderna i 2 dagar. Och sen hade jag höet i en hökorg på utsidan av buren med höet in mot toan. Så bytte jag i toan varje dag och på så sätt fick jag bort allt hö som låg på marken. :)

Emma

AnimalLover
0

Okk ^^^men sen så tänkte jag bara höra : Alltså vad exat är det dom tar bort ? kulorna eller ? kommer i sånna fall ''påsen'' som kulorna ligger i oxå åka bort ? Sen kommer stygnen låssna av sig själv ?

Zvintos
0

Kulorna tas bort ur "påsarna".
Själva påsarna lämnas, men dessa skrumpnar ihop av sig själva.
Och stygnen försvinner också av sig själva.

[Wera]
0

När min förra hane kastrerades hade jag tidningar som material i buren för veterinären sa det och då fick jag lov att ta bort stiften ^^ men jag minns inte alls hur jag gjorde med höet xD
Precis som #3 skriver (:

AnimalLover
0

#3 Okk ^^ hehe Men då undrar jag varför dom inte lika gärna kan ta bort påsarna samtidigt ? :P

Puma
0

Jag har noll koll på detta, men antar att det blir ett större ingrepp med flera stygn och att infektionsrisken ökar. /L

AnimalLover
0

Okk ^^