Frågor ang kastrering
Eftersom att vi somsakt ska kastrera min lilla gubbe så har jag nåra frågor : Ska man ha en filt i buren ist för spån ? hur ska man göra med höet ? det får ju inte komma in ngt i såret för då kan det ju bli infekterat
Jag hade en fleece filt och en toa låda med toa-lätt i. Sen tog jag bort de höga höjderna i 2 dagar. Och sen hade jag höet i en hökorg på utsidan av buren med höet in mot toan. Så bytte jag i toan varje dag och på så sätt fick jag bort allt hö som låg på marken. :)
Emma

Okk ^^^men sen så tänkte jag bara höra : Alltså vad exat är det dom tar bort ? kulorna eller ? kommer i sånna fall ''påsen'' som kulorna ligger i oxå åka bort ? Sen kommer stygnen låssna av sig själv ?
Kulorna tas bort ur "påsarna".
Själva påsarna lämnas, men dessa skrumpnar ihop av sig själva.
Och stygnen försvinner också av sig själva.
När min förra hane kastrerades hade jag tidningar som material i buren för veterinären sa det och då fick jag lov att ta bort stiften ^^ men jag minns inte alls hur jag gjorde med höet xD
Precis som #3 skriver (:

#3 Okk ^^ hehe Men då undrar jag varför dom inte lika gärna kan ta bort påsarna samtidigt ? :P

Jag har noll koll på detta, men antar att det blir ett större ingrepp med flera stygn och att infektionsrisken ökar. /L

Okk ^^