Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 466 ggr
Memliss
0

Har jag blivit lurad?

Är lite förbryllad milt sagt. Eftersom jag är rätt ny på kaninområdet så har jag inte varit med om detta förut. Har en hona och en kastrerad hane…men nu undrar jag, hur ser man att han är kastrerad?? Är hans kulor borta eller? börjar nämligen undra eftersom han sätter på henne rätt ofta..iof kanske de bestämmer rang sinsemellan, men han håller på lite väl ofta nu :S Hon jag köpte honom från sa att han var kastrerad, så jag antar att jag vill ha någon slags bekräftelse ^^

Så jag blir oändligt tacksam om någon kunde besvara min snurriga fråga hehe..är som sagt inte så säker på kaniners genetalier^^

Tarkie
0

Lägg honom på rygg, känn mellan penisen där pungkulorna ska finnas, om det är helt platt så är han kastrerad. Ibland kan man även se små ärr.

Sashhi
0

Ja, kulorna "finns inte" där längre, så enkelt är det. Inte så svårt att se eftersom kulorna är lätta att få syn på.

Not your mom, not your milk.

Zvintos
0

Är han kastrerad är kulorna borta, ja.
Beroende på hur gammal han var när han kastrerades, så kan "para-beteendet" sitta i trots kastreringen.
Men det kan också vara rangbestämning.

[Wera]
0

Även kastrerade hanar brukar rida på en :P de kan försvinna med tiden.
Kulorna ska inte finnas när de är kastrerade.

Zessan
0

asså jag tror inte att du har blivit lurad, för dom håller fortfarande på efter dom har blivit kastrerade. Man tar lixom inte bort beteendet.

Mina förra kaniner (har dött) höll på så, fast det var två tjejer. Så håller mina kompisars honor också på.

Är inte expert, men jag är rätt säker…….

Memliss
0

kände inga kulor! tjohooooo^^ då slipper jag oönskade bebbar. men varför sätter han på henne så ofta då? iof gör hon likadant, fast hrm….i ansiktet… Är det rangbestämmelser?

Tarkie
0

#6 Ja det är rangbestämmelser. Mina två gjorde så i 1 månad :P

Memliss
0

ok…skönt att det reddes ut:P puh! tack allihopa!