Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 663 ggr
[Wera]
0

Uppfödare i Tyskland!

Letar uppfödare i Tyskland, i närheten av kiel hälst.
Som föder upp teddyvädurar.

gullenos
0

lite ot - ska du dit :D ?

[Wera]
0

#1 Jag ska dit ja :)

Jonaflax
0

Jag köpte mina kaniner här:

http://www.beepworld.de/members84/meikekuestner/

Det är ca 4 mil från Kiel.

Hon har VÄLDIGT många kaniner, så jag törs inte säga något om kvaliten, men mina kaniner var fina och mådde bra, utom en (av fem) som dog strax efter hemkomsten. Vi hade då rest nästan 70 mil hem från Göteborg.

Hon kan också ta hem kaniner härifrån:
http://www.beepworld.de/members/flshlight/ (den som dog var härifrån).

Denna är runt 3 mil längre bort.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Niike]
0

#3 Oj, hon måste ju ha minst 150 vuxna kaniner? (länk 1)

Jonaflax
0

Ja, jag tror hon sa något om 120. Fast då var kanske ungarna inräknade. Var burar överallt i trädgården, + lite små hus.

Jonaflax
0

Om man bara vill ha kaniner till gos så finns en hel del hanar som redan är kastrerade.

Alla unghanar som inte säljs när de är små blir nämligen kastrerade. Hon behåller dem. Inga avlivningar av djur som blivit över.

mingopingo
0

Jag som inte fattar tyska valde att översätta den första länken i inlägg #3 med google translate. Var länge sen jag skrattade så mycket. Tänkte dela med mig Glad Läs gärna rubriken Spädbarn i GIANTS. Haha.

Översättningen

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

gullenos
0

Jag förstod ganska mycket på den sidan eftersom jag går på tyska! Men kaninungarna e jättesöta! (vill ha) Men om man köper där med en stamtavla så kan man välll inte ställa i Sverige? ;/

[Wera]
0

#8 Man kan visst ställa i Sverige, tror jag Obestämd många svenska uppfödare som importerar ju ;)

gullenos
0

putt för min fråga :P

Jonaflax
0

# Man ska nog kunna få dem stambokförda här. Jag har frågat nån på kaninavelsföreningen i våras.

Dock är tyska rex-dvv "fula" i förhållande till dvv-standard. Det syns tydligt på bilderna på de vuxna djuren att de har helt annan form, framförallt på huvud.

Räkna inte med höga poäng på utställning. Hur det är med övriga raser vet jag inte. Teddysarna ser man ju t ex inte under all päls :-)

gullenos
0

jag tror att teddysarna e bra där. men om jag ska köpa en till kanin ska det vara en som går att ställa ut! (:

Huldan
0

#7 Dagens skratt :D Gav alternativa förslag på mycket. Till google allts.

[Wera]
0

#11 Men teddyvädurar är ju ändå inte godkända ännu så det går inte ställa dom.
Rexvädurar har fula huvuden tycker jag, dom ska vara riktigt smala och långa Obestämd