Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1330 ggr
[Wera]
0

Hermelin tråd!

Jag vill se bilder på alla era söta hermeliner! Berätta om dom Glad Även om jag inte har någon hermelin så vill jag läsa om era söta hermeliner, haft hermelin förut och min syster har Tungan ute

Endast 100% hermelin kaniner är välkommna, inga hermelin korsningar!

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första hermelin hane, viltgrå <3 Så underbar och fin Glad Villeviking hette han, kallades för Ville. Köpte han i Orsa utställningen februari 2008, han blev sjuk och dog 12 april, fick inte ha han så länge Gråter Men samma dag jag köpte han slickade han på mina händer hela tiden och var helt underbar. Ställdes ut 2 gånger på 94p båda gångerna. Köpte han när han var 8 månader gammal.

[Wera]
0

Så här ska en hermelin se ut tycker jag Tungan ute korta fina söta öron, platt nos m.m </3

[Wera]
0

Tvätta sig <3

[Wera]
0

R.i.p <33

[Wera]
0

Ville hos Michis :')

lill-jarven
0

Nybyn´s Edith heter min lilla stjärna. <3

Hon är född 080710 och var redan från början så lugn och go och mysig. :D Hon har precis tagit sig genom tonåren och varit en liten plåga stundvis. Haha. Men nu är hon då så mysig och pussig igen! Springer lös i lägenheten och busar nästan varje dag.

1 mars ska hon ställas för första gången och sedan paras med en snäll och go viltgråmantlad hane, i hopp om att det ska bli små havannamantlade bebisar. (:

Till sommaren när jag kan ta ut henne mer har jag tänkt träna endel hoppning också. Får väl se om hon har nån talang inom det området!

lill-jarven
0

Min lilla finkanin

lill-jarven
0

Edith <3

lill-jarven
0

Snyggingen (:

lill-jarven
0

11v gammal

lill-jarven
0

Och så en bebisbild. ^^

Edith, 8v

lill-jarven
0

Och så har jag ju Leia också!

Golden´s Akvileja heter hon egentligen och hon är född 070707. :)
Ingen rastypisk hermelin direkt, men det vore ju tråkigt om alla såg likadana ut.. ;) Hon har dessutom en lite knäpp tofs på ena örat. Haha. <3

Hon är en väldigt försiktig dam med ett ganska hett temperament. ^^ Hon har aldrig bitit mig men hon är ganska duktig på att knorra när saker inte är riktigt som hon vill ha det. Men som sagt, hon har aldrig gjort nåt dumt. (:

Bor tillsammans med min dvv Hubert och myser med honom hela dagarna.

[jakke94]
0

hej, jag har en svart hermelin som heter curry :)
kom till mig som hittekanin

Tindra1
0

Jag har en ny dator sp jag har bara bilder på när tindra var liten ;)<33

[Wera]
0

#14 Aw vad liten.

Tindra1
0

#15 aah, XD

Veero
0

Har min lilla Wilam <3 2.5 år <3 Helt underbar och go! Black and tan är hon (tan,svart).

spiritedaway
0

Jag har två små bebisar här hemma som båda är över 8 månader nu. :P

Den första jag hämtade hem var Luna, världens mysigaste. Hon älskar att bli borstad, speciellt när hon fäller som värst. Då kan hon ligga och mysa hur länge som helst. Men hon är väldigt blyg mot folk och är väldigt feg i närheten av sin bur och springer hellre och gömmer sig när folk dyker upp :P Hon är viltgrå brokad så går alltså inte att ställa ut.

Sen tyckte jag att hon behövde en kompis, så letade då efter en hankanin. Då hittade jag Gizmo som var ensam kvar från sin kull och hade hunnit bli 4 månader, så han fick flytta in hos oss :) Han är en väldigt bestämd liten herre och har hur mycket energi som helst.

Tindra1
0

putt :D