Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 758 ggr
karin71a
0

Ang inlägg

Jag har inte varit medlem så länge. Fann detta forum & tyckte det verka va intressant. Kul att få dela med sig av sina erfarenheter.

Men jag har sett mkt negativt tyvärr. Då nogon ber om hjälp händer det ofta att någon/några kommer med helt sjuka förslag…… varför inte hjälpa & stötta, det är ju det man ber om. Varesig det är ett misstag eller inte.

Har man upplevt något ska nog någon vända & vrida detta till något negativt.

Jag har själv växt upp med att kunna ta ansvar & värna om det jag har & lösa saker & ting till det bästa för alla.

Alla liv är GULD värda För mig.

Min första kanin hade jag i mitten/slutet på 70-talet & har haft många sen dess så jag vet vad det handlar om & vad jag sysslar med & delar gärna med mig Skrattande Men jag är inte expert för det som många andra tror sig vara.

Vi har ett gemensamt intresse, det är väl därför vi är här!!

buhfallo
0

Kanon bra sagt,vi ska alla dela med oss o lära oss av varann.Både bra o dåliga erfarenheter.

Taci
0

Alla är vi olika och har olika åsikter. Jag har inte sett någon som varit otrevlig eller kommit "med helt sjuka förslag", som du säger.

Förstår inte alls vad allt detta negativa du säger är för något. Utveckla gärna?

gullenos
0

Jag förstår vad du menar, och jag håller med ;D

[Stampelina]
0

Jag förstår också vad Du menar, ibland kan stämningen bli lite "hätsk" och det känns onödigt.

Alla är olika och man får lov att acceptera varandras "differenter" helt enkelt.

[chriistina]
0

Jag förstår endel vad du menar. Det blir lätt trist stämning i vissa trådar.
Men jag tror mycket kan bero på att här är endel yngre. Och vissa har svårt att veta var gränserna går och när man ska sluta.

karin71a
0

det händer ibland att det blir lite väl drastiska förslag istället för att stötta & hjälpa till det bästa.

Påpeka att saker är ditt & datt till det negativa.

Bla att en kanin e sur/aggro för att den vill va ifred då den ska ha ungar, alla e inte lika, vad e detta, ja jo värna om rasen ja …. det tror jag att dom flesta uppfödare faktiskt gör.

gullenos
0

Jo ibland händer ju endel omogna grejer…

[Stampelina]
0

#6 - Nu hängde jag inte med…? Har jag missat någon speciell tråd där?

karin71a
0

detta var ex ur mitt eget inlägg häromdan!!!

Alla har kanske inte lika mkt skinn på näsan utan man kan tänka sig för vad man skriver helt enkelt. Har man en åsikt vilket jag accepterar till fullo men man kan formulera sig till det bästa…..

Jag tog faktiskt illa vid mig häromdan då det nästan lät som man födde upp på aggro kaniner vilket jag ALDRIG skulle göra!!!

[Stampelina]
0

Jaha, ok, var det något om att din/dina honor blir lite sura vid dräktighet? Det är ju jättevanligt!

Ta inte åt dig!

Förstår om Du tyckte det kändes trist då. Upp med hakan!Flört

karin71a
0

10# Tack!!

gullenos
0

#9 om jag var du så skulle jag bara strunta i vad de andra säger, du sköter din uppfödning. Egentligen tycker jag att om man måste säga taskiga eller dumma saker kan man väll hålla det för sig själv. För om man skulle prata i verkligheten skulle alla verkligen säga alla dumma saker som sägs på internet! Jag bryr mig inte om någon säger nått eftersom jag vet att jag sköter min kanin bra och det räcker :D

(jag menar att det skrivs mycket dumma saker på hela internet, inte så mycket här på kif men det kan bli en konstig stämning ibland)

karin71a
0

Men alla tänker inte så, många läser & bildar sig en uppfattning helt enkeltefter vad det står. Därför tycker jag man kan tämja sina svar ngt, sen får man förståss tycka & tro vad man vill…

buhfallo
0

mmm det vrids om till höger o vänster å blir så fel ibland

gullenos
0

#13 jo tyvär är det så. Men DU vet att du har en bra uppfödning, och att du  tar hand om kaninerna och vet vad du gör. Sen kommer dom där onödiga kommentarerna. JAg förstår att du blir lite ledsen.

Men  jag säger som Grynet, ta ingen skit! Hihi :D

Tittiman
0

Jag tycker TS har skrivit ett tänkvärt inlägg! Dock måste jag säga att min uppfattning är att vi här på Kanin har ganska bra stämning jämfört med andra iFokus.

Jag skrev ett inlägg på en annan iFokus och det blev en hätsk diskussion som helt och hållet gled ifrån ämnet, trist!

Vi är ju här för vårat delade intresse!Glad

karin71a
0

Tack alla!!

Man får väl hoppas på att detta gett en liten tanke åt e del : )