Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 3640 ggr
conejo
0

Mumsiga recept åt din kanin!

Hej, hej.

Här har jag samlat lite knasiga men mumsiga recept till din kanin. :)

svara gärna på frågan som finns längre ner på sidan..

ENKEL OCH MUMISIG BUKETT

Ingredienser: persilja, maskrosor, maskrosblad, klöver och gräs (gärna långa strån)

Gör såhär: ta fram alla ingredienser och slå ihop dom fint till en bukett. Nu är den mumsiga buketten klar att serveras!

"CHOKLAD"-KAKOR

Ingredienser: havre eller müsli (utan socker och andra grejer som kaninen inte tål) och russin (om din kanin tål det) + vatten

Såhär gör du: tag ca 1 dl havre eller müsli om ditt djur gillar det. Lägg det i en mixer tillsammans med ca 1 dl vatten. Lägg i ca 10-20 russin och rör ihop allt i mixern. Sätt ugnen på 100 grader och låt det stå i ugnen i ca 20 min. När du sedan tar ut kakorna är dom väldigt kladdiga, låt dom därför stå och bli hårda i ca ett dygn. Klart att servera!!

KANINBURGARE

**Du behöver:
**äpple
gurka
morötter
banan

**Gör så här:
**Skär äpplet i tre delar.
Mosa bananen och smeta den på den mittersta delen.
Sen kan du skiva gurkan och moroten, och så lägger man allt där man vill ha det. Då har man en kanin hamburgare.

TORKADE MORÖTTER OCH ÄPPLEN

**Du behöver:
**en halv morot, ett halvt äpple, en synål, tråd
**Gör så här:
**Skiva moroten i runda skivor. Skär äpplet i stora fyrkanter.
Klipp av en lagom lång tråd, trä den på synålen. Sedan kan du trä på morot och äppelbitarna. Häng sen upp dom på ett lämplig plats. Låt dom torka i 1-2 dygn.
Sedan är det klart för servering.

SkrattandeFRÅGA: Har du prövat något av recepten ännu? I så fall, vilket?

Tyckte ni att recepten var bra? Jag hoppas det. Ni får gärna betygsätta! Kommentarer är också kul :)