Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 498 ggr
[Wera]
0

Önskar låna teddyhane för parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter som Mumin gick tom och ska paras om letar jag efter en hane till henne (endast för PARNING, ej på foder eller köp).

Högsäter's Mumintrollet:
Teddyvädur
Brunzobel wienertecknad, brunögd
E. Fablernas Nicke Nyfiken, svart wiener tecknad
U. Fablernas Qulla Gulla, svart/gul japan
EE. Lavendels Dyllan, svart wiener tecknad EU. Marion, viltkanel
UU. Verdens Morgan, blå (zobel anlag) UE. Fablernas Kanebo, svart/gul japan brokad wiener tecknad blåögd
Uppfödare: Helena Asp, Högsäters kaningård.

Jag finns i Ovanåker och hanen ska hälst vara i närheten av Dalarna/Gästrike, men kom med förslag om hanar ändå ut i fall att transporten kan lösas.

Hanen måste vara:
Hel teddy, bra päls, obesläktad med Mumin, ha hyfsat bra öron & ha bra pälsat huvud.
Färg/teckning spelar ingen större roll, ska dock funka att korsa med zobel (havana är inte ok), vit, blåögd skulle vara bra då Mumin är wienertecknad, men somsagt spelar det inte någon större roll. Pälsen är viktig!

/ Wera, berggrenskaniner.

Jetaime
0

Jag har ju min Idol ^^. Fast jag bor kanske liiite långt ifrån, men annars han har jätte snygga öron och bra päls :)

[Wera]
0

#1 Jag tänkte på han men vill para henne snart, och du ska väl inte till Stockholm för än kanske i maj va? ;) Annars skulle han nog passa.

Jetaime
0

#2 Ja precis, till teddyträffen då.. blir väl i slutet på april, början på maj ..