Inne kanin ute i snön??
Hej alla kanin älskare på sajten =)
Min kanin becky gillar att vara ute i snön men är det lämpligt att ha henne ute i snön när hon är en inne kanin?? hon har varit ute en gång när det va snö men då var det kanppt 3 cm djup snö ute nu är det betydligt mkt mera ute men är det ok att ha henne ute en liten stund??
Är tacksam för alla svar =)
Tror man ska gå efter att temperaturskillnaden ska inte vara mer än 10 grader. Alltså skillnaden mellan inne och ute.

Luna bor inne men jag tog ut henne en två minuter så hon skulle få känna på snön, och hon älskade det! Ser inte ut som om hon tagit någon skada av det direkt :)

Jag tror inte att det ska vara några problem, men om hon bara står och fryser så är det klart du ska ta in henne igen! ha henne inte ute så länge bara. Men det kan vara kul för kaninen att skutta runt ute lite! =)

Asså jag tycker det ju inte är så farligt om man bara öppnar dörren lite och nosar lite i snön ;)! Men man ska ju inte vara ute för länge så att de fryser! Sen när man tar ut och in när det är stora temperaturskillnader så kan det bli för stor skillnad, asså så de får värmeslag eller fryser väldigt lätt! Men jag tror inte det gör nått om de får skutta lite i snön en stund! (:
/Elvira :D

#1 okej tack för tipset :)
#2 okej =)
#3 okej tack för det goda tipset ;)
#4 tack för tipset =D

Det är inga problem att ha henne ute en stund, hon tycker säkert det är jätte mysigt att leka i snön en liten stund.

Det ska nog inte vara några problem,
Somsagt tempratur skillnaden ska max vara 10 Grader,
men några minuter går ju bra :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
En kort stund brukar gå bra. Men se till så att hon inte sitter still och börjar frysa och torka av tassarna när hon ska in igen :)
Emma

#6 ok tack för tipset :P
#7 tack för tipset =)
#8 tack för tipsen :)
Har precis varit ute med två av mina innekaniner och det gick hur bra som helst. :)

#10 okej :)
Ja, det är klart att man kan man man ska kanske inte ha dom ute alltför länge.

#12 precis så som jag tänkte :D
#13 Ja, mina kaniner älskar att vara ute i snön, men dom skulle nog frysa lite om man var ute för länge.

#14 okej =)