Kasterad hane & okasterad hona?
Tänkte höra med någon som är erfarna, när det gäller att sätta ihop två kaniner.jag har en kasterad hane (hermelin) på 8 månader och en okastrerad hona (dvärgvädur) på 2 månader. Jag har prövat att sätta ihop dem på neutral mark. Men hanen "rider" på honan och hon fösöker springa iväg, ibland går hon med på det… min fråga är det går ju inte att ha dem i samma bur?det är ju synd om honan.eller tar det tid och sen kanske han slutar att "rida" på henne?Tacksam för svar.
För mig är det andra vägen.. alltså honan rider på hanen tills han försöka para sig med henne. Då håller hon sig nöjd ett tag.
Men han kanske bara vill visa att han bestämmer? Och att det då lugnar ner sig efter ett tag.
bor dem i samma bur nu?
Hur stor är buren?
Det blir lättare att få två (eller flera) att kaniner att samsas om man har en stur bur.
Större bur ger större yta till vardera kanin, och därmer fler ställen att komma undan varandra.
Japp. Gizmo får det bara lite jobbigt under de dagar som honan är brunstig. Men de ligger och myser konstant annars och trivs väldigt bra tillsammans.
Men jag kan ju inte säga hur det blir för dina kaniner :/