Frassesnack 2
Hej allihopa!
Tar mig friheten att starta en ny frassesnack. Och passar på att visa lite nya bilder på mina raringar, Diezel och Rocky. 
Som ni ser så fäller de alldeles förskräckligt, men dom är så goa ändå. Trots att det kliar som sjutton på mig nu… 
Oj så stor Texas blivit! Jättefina alla tre =)
vilka fina nya kort på ninerna , och oj va texas har blivit stor mot dom gammla korten :-)
har du ingen allergimedicin ?
Tack!
Både Texas och Diezel har verkligen blivit vuxna bara på de senaste veckorna, de blir ju 8 månader alldeles snart mina "bebisar".
Och "lilla" Rocky fyller 1 år 10 februari. Kommer ni på kalas? 
11 nja lite långt att åka sen har jag rätt mycket nu när nya säsongen drar igång annars så hade jag gärna kommit :-)
Åh, Texas är ju för cool!
Not your mom, not your milk.
Ush, måste säga att jag har dåligt samvete över att Diezel och Rocky inte får lika mycket tid som Texas. Texas går ju fritt inne med oss och honom umgås man ju med av bara farten, han är med i familjelivet på helt annat sätt. Han söker väldigt mycket kontakt också. Plus att både våran hund och katten är jätteförtjusta i honom så han får gos även av dom. 
Har ju sökt nytt hem till Diezel och Rocky, men oavsett hur bra svar jag än får så tycker jag att det känns så fel att lämna bort dom. Men det är liksom fullt upp med att vara mamma och vissa dagar känns det mest bara som att de har det rent, får mat och Motion men inte så mycket kärlek som de förtjänar… 
Ni andra som har flera kaniner och familj med barn, känner ni likadant eller är det bara jag?
Men Mona, Du kan ju passa på att para Ruben hos Martina om vi åker på kalas hos Tessan! Som jag förstått det bor de inte superlångt från varandra!
Tessan, jag läste i en gammal artikel om rexar här att Du haft en rex-tjej! Varför har Du inte henne kvar?
Och vad hände egentilgen med frasse-artikeln? Någon som vet? Jag PM-ade Tina och frågade för ett tag sen men har inte fått något svar…
#17 - Jo jag förstår precis vad Du menar, men jag har tur jag som har granntjejen som kommer hit flera timmar om dagen och gosar med alla kaninerna! Så när min tid inte räcker till vet jag att de i alla fall fått massor med pyssel, om än inte av mig.
#18 Jo jag har faktiskt haft en liten rextjej. Men när Emma var nyfödd tänkte jag sluta helt med kaniner och då fick hon flytta. Hon var en liten dam med stor personlighet. En jättemysig ras! 
#19 Jag har också pm:at men inte hört något…
Shit, vad han växer din Glen. Så fin! 
18, har lite mycket är hemma också, var på väg att bli av med jobbet innan jag upptäckde att jag skulle haft anställning förlänge sen så har stridit lite med de.
sen börjar året säsong så har massa massa med de också nu, så själv klart bet harry av sladden till skrivaren så nu är jag utan skrivare som jag bara måste ha… grr grr ….
får väl ta vägen förbi i mars när jag ska på metallica :-)
annars hade jag gärnat kommit :-D
va stor å fin glenn har blivit :-D
Ha ha, jag var ju inte helt seriös ang kalaset… 
24 va vi som så gärna ville komma på kalas om jag hade kunnat . 
#25 Har någon vägarna förbi Gamlis (Uppsala) så är det bara att komma och plinga på! Bjuder på frassemys i massor… 

Hehe blev det en ytterligare frasse inlägg, den andra kanske var för lång… #8 - gud vad Texas har tjockat på sig, han har blivit jätte stor sen sist jag såg på fotona.
Och så fin glenn är på korten, han fastnar verkligen på bild! 
Ska lägga upp lite bilder på donna, hon har varit ''sjuk'' sen jag fick henne så jag vet inte vad jag ska göra, jag ger henne en sort medicin nu som hjälper henne lite. Men hon har haft diarre sen jag fick henne, (3v på söndag).
Jag får byta kanin för uppf. Men det är ju så att jag fastnat för min goseplutt och jag vill ju ha kvar henne!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Tessan, vadå inte seriös med inbjudan?? 
Vi som verkligen ville komma på kalajs, men men, när Du minst anar det så står vi och knackar på din dörr!

#27 Men fy så tråkigt! Har du testat att bara ge hö några dagar?

#29 - Ja, Hö har jag gett snart i 2veckor i sträck… :/
#30 Enbart hö då? Ingen pellets eller annat?
#30 Inte alls kul, konstigt att det inte funkar med bara hö heller. Samtidigt så vill man ju inte ge en unge/ungdjur bara hö hur länge som helst heller. De små behöver ju kraftfoder för att växa och må bra.
Känner med dig, måste vara jättetråkigt när du äntligen fått hem din Donna som du längtat efter och så är hon inte frisk…
#33 - Han är ju så fin, förstår faktiskt inte att det finns människor som tycker hans ögon ser otäcka ut för det gör dem verkligen inte!

#31- Nej hö och 1-2 morötter per dag. Det ska vara bra mot diarre. Men jag ska kolla några dagar till och se hur det går.
#32 - Ja precis, jag ser att hon tjockat på sig den senaste veckan, men precis som du säger, dom måste ju ha kraft foder också.
Åhh, din lilla texas är så fin! han har verkligen blivit jätte stor!!!

#34 jag tycker hans öga e häftigt!
#33 duu byteer namn hela tiden hah (: Texas verkar ha så fin päls. Som silke !
/Elvira :D

tycker diezel är så vacker!

#37 ttycker din donna (hon hette väll så?) ee så himla fiin :D

#38 - Precis, så hette hon.. Tack så jätte mycket! =)
Guuud, vad sugen man blir på en jätte! Vet att det är mycket jobb, men det är det väl med alla kaniner ? :)
#36 Vill ju ge så mycket pengar som möjligt till i Fokus, öh… 
Donna är så himla fin, synd bara att hon är krasslig!

#40 så dom kan uppgradera till nya versioner hah låter bra jag förstår hur du tänker
, Hur går det med allergin och kaninerna igentligen ? Jag är oxå allergisk mot pälsdjur (jippie
) Men har ändå häst och allt, Men kanin går bra än så länge :D första djuret jag inte har blivit allergisk mot ( bar lite allergi prickar )
Jag vill se mer bilder på gleeeenn tessan, (:
# 41 - Ja mer bilder kommer på Glenn, men jag väntar på bättre väder så man kan ta lite fina bilder, Tills vidare får Du njuta av de jag la in igår!

#40- Ja, verkligen! Jag tycker hon är fin=) Jag hoppas hon blir bättre nu… har inte råd med att åka till veterinären igen.. åkte ju in förra veckan med min förra..
35 nej men fy va tråkit hoppas magen blir bättre snart .
kan verkligen rekomendera en jätte , min rubenbelupen är så härlig som en mysig nallebjörn , massa gos å härlig energi :-D
harry känner jag ju inte så super bra än men han är super härlig han också men han ska provbita på allt han ser å de gör verkligen inte min lila ruben :-D
nu ska jag å lillis gå å göra rent till harry och städa lite i källaren antar att de kommer vara fullt hus här i helgen..
kolla in stilen---------på kortet--------------->
Stackars lilla Donna…
Hoppas verkligen det vänder snart!
Mona, vilka häftiga bilder Du får till hela tiden!
45 hehe är nog mäst slumpen :-)
men håller på att titta lite efter en ny kamra måste utöka förrådet lite :-D
är du nöjd med eran ?

#35 - Okej, vad roligt att ruben är så härlig och som en liten nallebjörn.. Tänkte på en järngrå jätte?
Färgen spelar ju inte så stor roll, det är ju mest tempramentet jag är ute efter, jag vill ju inte ha en kanin som väger över 7-8kg som är aggressiv, det går ju bara inte..
Ja, hon börjar bli bättre! *peppar, peppar, ta i trä*
bara för att jag säger att hon börjar bli bättre kommer hon gå neråt igen..! säkert! men idag var hon inte dålig i magen, som tur va!
Nu håller vi tummarna allihopa för att Donna ska må bättre!
#46 - Yes, vi är mycket nöjda med den nya kameran, den är helt kanon!
Men nu går man ju som sagt var och väntar på att solen ska titta fram så man får lite härliga bilder!
47 nje de är nog inte så vidare roligt ruben väger nästan 6kg och är typ 6 mån :-)
skönt att det börjar bli bättre hoppas de håller i sig .
49, hehe ja alltid roligar att ta kort i bra väder dom blir ju genast så mycket bättre :-D
själv funderar jag på en nikon eller också en nyare av den jag har är så j-a nöjd med den :-D
ska försöka ta lite nya kort på barry harry i dag om jag hinner .
trevlig dag
#51 Haha, vilket skutt! :)
52 han gillar att skutta :-D
47 hur är det med lilla donna ? fortfarande på bättreingsvägen ?

#60- Vilka härliga bilder du har lagt upp på din lilla harry! han är verkligen jätte fin!
- Jo, hon har varit bra i två dagar nu, vågar inte börja med foder igen. ska vänta i några dagar till så börjar jag med lite i taget…
61 tack :-D
å va skönt att det går framåt ialf , hoppas verkligen de håller i sig

Det hoppas jag verkligen med! =)
Tog bilder häromdagen, har inte orkat lägga in dom! men här kommer några på min söta Donna
Här fick hon ett äpple, hon var mycket tacksam..

sååå söt lill skrotan :-)

ååå .-)
bor hon inne eller ute ?

Hon bor ute =) Men nu när det varit plus grader har jag tagit in henne någon stund för att fota och för att tvätta henne eftersom hon varit dålig i magen.
ok :-)
harry bor nere i våran källare :-D
killen ska få bygga tvåfackare till sommaren
#71 - Hon är så himla fin!
Du tar jättefina foton, vad har Du för kamera?
Skönt att hon mår bättre nu!

#72 - Härligt =) Själv väntar jag på att Grannen min ska bygga en 2fackare till mig när som helst. En bur ska ha måtten 140x80x80cm. =)
#73 - Tack! Ja, det är skönt att hon börjar bli bättre, så slipper man gå och vara så himla orolig!
Nej men tack!
du tar inte så dumma kort du heller =) faktiskt mycket snyggare än minna!! Har en nikon D70.
74 å vilken toppen granne :-)
#74 Härligt att Donna mår bättre! *peppar peppar*
Tror du att din granne vill bygga en till mig med? 

#75 - Ja, det ska bli riktigt härligt att ha 2burar med dom måtten! =)
#76 - Jag kan gärna höra med honom, han brukar inte ta så himla mycket, han byggde ett pippihus som är var en kaninbur till mig för ungefär 3år sen. jag gav 1000kr och den var lätt värt flera tusen extra. Jag kan höra med honom efter han byggt en till mig! så jag vet hur mycket han tar =)

#76 - Bygger inte fäboden burar med dom mått som man själv väljer? eller gör dom bara dom måtten som redan finns tror du? Skulle vara bra att veta 
#69 Naw, så söt!
Ang. frasse-artikeln, den är på G! Dock fattas det bilder och jag tror Tina har dem, men hon har inte varit inne på länge.. Tror hon har rätt mycket att göra. Men som sagt den kommer :)
#79 - Så roligt, Den som väntar på något gott heter det ju faktiskt!
#80 ja det är sant =)
#81 Skulle vi kunna skicka bilderna till dig så artikeln kommer upp snabbare? Bara en tanke, om resten av artikeln är helt klar. 

Hejsan hoppsan! 
Har ni haft en bra dag? hur har det gått med era ''små'' söta frassar idag? =)
. . . själv ligger jag hemma med fluensa och kan knappt gå ut till mina sötnosar, tvingade mig ut igår och släppte ut dom och gick in igen för jag vet att dom sköter sig bra själva. jag brukar kolla till dom varje 10de min. Igår var dom ute, efter 40min tänkte jag ta in dom och då var inte Donna i sin rasthage . . jag tänkte vafan är hon!? sen såg jag henne under våningsburen och kom skuttandes emot mig. jag blev såklart rädd dels för att hon hoppat ut själv, liksom över 1m, sen att Malte (min hollis) får ha hela min baksida och skutta på så jag var rädd att han skulle försöka ge sig på henne, men det hade han inte gjort för han var inte i närheten av henne. . idag tvingade jag mig ut igen, mina små sötisar fick bara vara ute i 10min
. . för donna hoppade över 3gånger igen, så då fick hon som straff att hon inte få vara ute och skutta.
Nu måste jag fixa gallren också.. jaja förlåt att det blev så långt :(
Kram!
#83 1m är ingenting för en spänstig frasse! 
Hoppas du kryar på dig, jobbigt att vara sjuk…

Ha ha! Nej, jag märkte det, hon liksom bara flyger över!
#82 Absolut! det får ni gärna göra så kan jag fixa det :)
#86 Vill du ha bilder per pm eller har du någon mail?
Jag skickade bara bilder på Texas som bebis (innan han blev blind och "blåögd) till Tina men nu har jag faktiskt några nya på honom där han ser riktigt bra ut.
Nu har vi bara två frassar i våran familj. Jag har ju velat som en gnu fram och tillbaka.
Sparade kontaktuppgifter till en familj som var intresserade när jag annonserade för flera veckor sedan. De ville så gärna ha en mysfrasse som skulle få frigång med massor av kärlek, men jag klarade inte av att fullfölja.
Nu har tanken hunnit mogna och när jag hörde av mig till dom igen så blev de jätteglada över få adoptera Diezel. Det blev Diezel just för att jag vet att han trivs så bra med att vara frigående innekanin och få massor av uppmärksamhet hela tiden.
De hämtade honom här på morgonen och det kändes mycket bättre än jag hade vågat hoppas. Önskar honom allt gott i sitt nya hem!
Alf har aldrig riktigt känts som en Rocky så han heter numera Trolle, han verkar trivas jättebra med att ha hela balkongen för sig själv därute. Det kliar fortfarande massor när jag är ute och pysslar med honom. Men han stannar. Möjligen att han också får ett nytt hem om den perfekta familjen skulle komma och knacka på, men inte just nu.
Det är med blandade känslor jag skriver det här. Underbara fina Diezel.
88, va bra att det blev en toppen familj men ändå tråkit för er :-(
hoppas han får det bra.
kommer ni kunna hälsa på ??

# 88 - Förstår att det är jobbigt för dig. Det är alltid jobbigt i såna här situationer. Hoppas han får det toppen, vet att han kommer få det annars hade du aldrig lämnat iväg honom! Önkar honom lycka!
Vackra Diezel…
90 hur går det med magen ?
#87 Spelar ingen roll, gör det som är enklast för dig/er.
min mejl är annars uddbergas@live.se
#88 nej vad tråkigt. men skönt att han får ett så bra hem iaf:)
Tessan, vad sorgligt men samtidigt bra eftersom Du haft det besvärligt med allergin. Skönt att det kändes så bra med den nya familjen i alla fall. Säg åt dem att joyna vå frassetråd här så vi får se honom i fortsättningen med då och då!
Har varit mycket med de nya rexarna här hos oss nu, men Glenn är fortfarande Betesgårdens underbara maskot. Ska försöka fota honom lite i morgon!
Lisa, Hur mår Donna nu?
Tack för att ni är så snälla och förstående!
Känner att jag gjorde rätt i alla fall. Nu har jag faktiskt satt ut en annons på Blocket på Alf. Ni får hjälpa mig att hålla tummarna för att det perfekta hemmet dyker upp även för honom…
Skulle någon härinne känna att de vill adoptera Alf så är ni välkomna att höra av er till mig per pm. Lägger inte upp ny annons här dock.
Då håller vi tummarna för honom och dig nu då!
Det är bra att Du lyssnar på kroppen, man ska sätta sin hälsa främst, så är det bara!
Jättemysigt med djur men om man ska vara helt ärlig så är det ju mysigare för dem att vara hos någon som kan hantera dem massor utan att den människan lider av det så att säga.
Det ska inte bli ett tvång eller kännas som en plikt, då förstörs det roliga med att ha djur tycker jag.
Han är hur fin som helst din Alf, så det kommer nog inte vara några som helst problem att omplacera honom!
Om det inte blir bättre med bara Texas sen och det slutar med att Du får omplacera honom också så får Du ha i åtanke att jag får rexbebiar sen i höst, de ska ju vara lite mer allergivänliga sägs det ju!

Donna mår mycket bättre i magen, hon har inte varit dålig sen onsdags förra veckan, och jag har inte gett henne medicin heller. Och magen rullar på som vanligt. *skönt* så slipper man vara orolig.
#94 - klart du gjorde rätt tessan! Man ska göra det bästa för sig själv! Och Alf är så vacker, så maffig! 
#95 Texas kommer vi aldrig att omplacera. Eftersom han är blind så behöver han sin trygghet som han har här hemma. Vill inte utsätta honom för för en omplacering. Möjligtvis inom familjen om det skulle bli helt tvunget. Men nej, det känns verkligen inte rätt mot honom.
Texas funkar hur bra som helst där han känner igen sig, som en seénde kanin i stort sett faktiskt. Men bara man flyttar honom till ett nytt rum så blir han jättestressad och vet inte alls var han är.
Tack för omtanken, men kan jag inte ha Texas så får jag leva helt utan kaniner. Tror säkert dina rexar kommer gå åt som smör i solsken i alla fall. 
#96 Tack, jo det känns faktiskt som det enda rätta trots allt.
#89 Diezel har blivit Stockholmare, så vi kommer nog inte att hälsa på nej.
98, ok då får ni maila istället :-D
har du hört något i från dom om allt gick bra på resan osv ?
96 gud va skönt ,:-)

ja, jätte skönt att hon blivit bättre! =)
#1-3
är lite nyfiken… Vem kommer Diezel ifrån ??
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#102 En uppfödare utanför Uppsala. Hur så…? 
Måste bara berätta att Alf är en riktig skogshuggare. Hittade två enorma nedfallna grenar från ett äppleträd som jag släpade hem och ut på balkongen till honom. Idag är de så gott som barbarkade!
Han är helt skogstokig, har släpat runt med de där stora grenarna hela natten (balkongen utanför vårat sovrum) och han ser så nöjd ut.

haha vad roligt! =)
Ringde precis en familj från Rättvik som är väldigt intresserade av Alf. De hade haft en fransk vädur i 5 år som precis gått bort och de ville gärna ha en igen. De hade redan stor bur och allt. Och tyckte tydligen inte att 23 mil var så farligt för att hämta honom… Skulle höra av sig igen, pappan skulle tydligen försöka ta ledigt från jobbet.
Lät bra i alla fall, vi får se hur det går… 
Min syster föder upp chinchilla förgade rassar, och oftast är det henne dom kommer i från (eller så kommer föräldrarna från henne) 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
#103 Okej, vad heter hon?
Hon heter: Camilla Hedberg
// Matilda
Satin
#107 Okej, jo hon har faktiskt fött upp både pappa och farfar till Diezel och Texas (kullsyskon). Mailade med henne när Texas blev blind. Hon verkar jättetrevlig din syster! 

#105 - Vad roligt! Jag tror det verkar vara en seriös familj iaf! Man åker ju inte 23mil för att hämta en kanin och inte är seriös? 
Ingen som har nya fräscha bilder att lägga upp? var väl ett tag sen man såg nån..
jag tog några i går kan lägga upp sen :-)
har inte fört över dom till datorn ännu
Åh, Harry är så himla söt!
114 tack :-D
117 tack tessan :-)
jaså, men va skönt att du hitta en familj som kändes bra till han också.
men ändå jätte tråkit ior är ju bara så fin , underbar ,åå lilla ior 
hoppas allergin blir bättre nu
#119 Harry kommer säkert bli jättefin som vuxen, han ser ju redan riktigt maffig trots att han bara är en liten bebis… 
Känns extra sorgligt eftersom det här liksom är ett steg i riktning mot att avveckla kaninintresset. Men samtidigt så hoppas jag på många fina år tillsammans med Texas. Förhoppningsvis utan förvärrad allergi.
Blir inte riktigt klok på det här med signaturen, ändrade till bara Hälsningar Terese, men den första jag skrev envisas med att hänga med…
hehe går det inte att radera ?? :-D
jo får hoppas på de, han pappa är ju rätt maffig så det ligger väl i generna :-D
klart det är sorligt men man ska sätta hälsan i första rum helt klart , bättre att kunna ha en kanin än ingen kanin eller hur :-D?
nu ska jag gå ner å ställa i ordning harrys bur igen .
dom har vart här och sågat ur våran oljetank, vi håller på att göra bergvärme :-D
tessan du får gärna ta kort på texas bur så jag får lite idér :-)?

Din Harry är så fin! säger som Tessan, han visar redan nu att han kommer bli stooor! Precis som Glenn tycker jag, Glenn har mera maffiga kinder, men ser ut som att ha mindre kropp? vilket jag tycker är väldigt fint!
#117 - vad bra att du hittade en familj, hoppas han kommer få det jätte bra! 
Jag har inga ''nya'' bilder än eftersom jag fortfarandre är sjuk, men ska försöka ta när det blir fint väder och när jag friskat på mig.
#122 Texas är frigående innekanin så ingen bur för honom. Den jag haft till pojkarna på balkongen är redan såld, men hämtas på lördag efter att Alf har flyttat till sitt nya hem.
#123 Ush för att vara sjuk, hoppas du kryar på dig!
Vet ni vad? Jag fyller år idag! 
123 ja de är väl så , men glenn lilla är ju lite äldre också
vet hur de är har vart hemma hela veckan förkyld :-(
är du också förkyld ?
124 ok :-)
VAD ÄR DET FÖR EN DAG ? NE DE ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR DET ÄR TESSANS FÖDELSEDAG HURRA HURRA HURRA
STORT grattis från oss i nora :-D
#127 Tack så mycket! 
Har bakat, och fejat för vi ska ha släkt och vänner här på fika idag. Nu ska jag bara fixa till mig själv. Vill ju inte se ut som en städtant…
Hoppas ni får en härlig dag med era frassar!
oj va härligt han bor :-)
bakat hmm låter gott , ha en trevlig födelsedag :-)
GRATTIS Tessan på födelsedagen!!!!
Hoppas Du blir bortskämd som bara den
#129 Japp, han har det riktigt bra. Myser i våran säng hela dagarna!
#130 Tack tack! 
131 härligt :-)
tänk om man kunde ha de så

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
#125 - jo jag är förskyld, men har influensa så det verkar som om allt kommer på en gång.. =/
133 å härligt , själv så ska jag försöka komma iväg till jobbet i morgon :-)
he he. hon är jätte snäll tills jag får lov att hjälpa henne städa alla kaninburarna 
// Matilda
Satin
135 ja va har man syskon till annars 
grattis på födelsedagen. hoppas du haft en bra dag tessan!
hoppas Alf får det bra i sitt nya hem också.
Grattis, grattis tessan :D
Tack för gratulationerna alla gulliga! 
Nu är jag helt sluuut…
Stampelina, du får gärna skicka bilder till frasseartikeln till mig om du vill
Mail: uddbergas@live.se
det går även bra att Pm:a bilden.
#140 Hon är så fin Alpha RIP. Japp, nu måste du skicka bilder till Maja, Tessan så vi får upp våran frasseartikel! 
God natt på er allihopa, haft en helt underbar födelsedag!
#141 Tack Tessan, kan bara hålla med.. ! Hon var helt underbar också!
Ja nu vill vi få upp frasseartikeln här hihih 
Godnatt och sov gott!

Hej Tessan! Hur gick det med Alf? Kom dom och hämtade honom? och hur gick det? =)
#143 Dom kommer när som helst och hämtar honom.
Nu har Alf flyttat. Familjen var jättetrevlig, de hade med sig sin son som kanske är runt 12 år och visade bilder Alfs på stora bur och en gigantisk rastgård ungeffär som en hundgård där han kommer få skutta fritt.
Jag är så imponerad över att de åkte hela vägen från Rättvik för att hämta honom! De hade haft en frasse som nyligen dött efter 5 år och ville verkligen ha en ny kompis till varje pris.
Det kändes verkligen jättebra, där kommer Alf få det super! 

Åh vad roligt för dom! Dom kommer säkert stormtrivas med honom, är är ju för vacker! Klart han kommer få det jätte bra! 
Hur känns det nu då? känns inte lite tomt? två stora kaniner borta på några dagar?
Är så glad att jag hittade två jättebra familjer till Diezel och Alf! 
#146 Tanken har liksom fått mogna, så nu känns det bara bra.

Vad Roligt! 
Åh, låter inte som de kan ha fått bättre nya hem dina killar.
Härligt att det känns så bra! 

Tänkte lägga upp lite bilder.. har inte kommit upp några på sistonde …

Men ååååh så underbart fin hon är, Donna! 

Tack så jätte mycket!
hoppas bara på bra väder ihelgen så man kan få lite andra vinkar. Hon är ganska lätt att fota då hon tycker om att posa! 
jätte söt som vanligt :-D
Ja verkligen urfin din Donna! Gulligt med tänderna, hihi!
Så där, nu har jag mailat iväg ett par bilder till Frasse-artikeln, så nu kommer den säkert upp snart, skoj! Fast det var ju iof ett tag sen jag skrev den, kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag skrev
så det blir spännande, hi hi!

Om ca 2 timmar kommer min efterlängtade lille frasseman! :D
157 då håller vi tummarna på de :-)
jätte gullig lilleskuttan på kortet
158 va roligt vad har du köpt för någon ?
#158 - Ja, nu blev jag med nyfiken, vad är det för frasse? 
#156 Åh vad bra, då fixar jag den ikväll
#157 Vilken fin frasse. Blåmantlat är såå snyggt!
Alltså jag tror jag dööööör! Han är så vacker!
Han är världens raraste lilla (jaa, han är faktiskt en liten frasse, endast 11 veckor gammal!) pojke! Efter en lång bilresa i resebur med främmande människor hoppade han rakt in i sin nya stora bur och vände direkt för att hälsa och bli kliad och mysa! Lite glädjeskutt och utforskande har han också hunnit med. Och lite mat förstås! Helt orädd trots en omtumlande dag! :D
På bilderna jag fick av honom såg han ganska mörk brun ut. Eller mellanbrun kanske, men i verkligheten är han ljus brun med blåa partier. Enligt mig till och med snyggare än väntat! *ler*
Jag är dålig på färger så jag behöver hjälp! Är det bruna madagaskar? Men madagaskar med blått finns ju inte väl? Vad säger ni om hans färg/färger? Tror ni de kommer att förändras ju äldre han blir? Pappan är helblå och mamma är blå brokad (blå och vit, då heter det brokad va?). Han har tyvärr ingen stamtavla så mer än så vet jag inte. Han blev till av att pappa hoppad in till mamma och hade lite roligt ;)
Här kommer några bilder på honom!
Å så vacker han är! GRATTIS!
Men han är inte mantlad, tycker han ser ut att vara isabella med lite blått i. Varifrån är han?
Det var mamman jag menade när jag "pratade" om mantlad och brokad :)
Men vad säger man då? Säger man bara isabella med blå i? :) Han kommer från en privatperson i örnsköldsvik.
Så söt! Han är väl madagaskar? ^^
#167 Jaa, är han det eller är han för ljus?
Är isabella ljusare än madagaskar?
#168 Nej, jag tycker inte han ser ut som isabella.. Jag antar att man kan säga att isabella är ljusare än madagaskar, det är som en annan nyans. Tycker han ser ut som madagaskar :)

Jätte fin han var! guuuuud så fin! 
Det där är väl inte madagaskar? det är för ljust? min kanin är madagaskar manteltecknad och hon är beetydligt mycket mörkare.
jag själv skulle sagt isabella…
Ja jag tror det är isabella!
Skulle också gissa på isabella. Tycker det är jättesvårt med madagaskar/isabella, men isabella har en blå mask och madagaskar en svart/mörkbrun.
Jämför man med Diezel längre upp ser man tydligt skillnad, han är ju madagaskar.
Supersöt är han iaf, din nya lilla frassepojk!
Nu ska jag fixa klart frasseartikeln hade jag tänkt!
#173 Diezel? Du menar Trolle (Tidigare Rocky)? Han är inte ens i närheten så mörk som honom. Så han kanske är isabella då. På sista bilden jag la upp ser han mörkar ut än vad han egentligen är. Färgen stämmer bättre på de två första bilderna.
#171 Jaa, han är inte alls så mörk som Donna är heller! Mycket ljusare.
För övrigt ska han heta Nero :)
Isabella: Black färg med blå slöja
Madagaskar: Rödbrun färg med mörkbrun slöja
Not your mom, not your milk.
164 vilken söt kille :-)
vart kommer han ifrån ?
#176 Han måste ju alltså vara Isabella då…?
#177 Från en privatperson söderöver :) Hon föder inte upp utan har blev som sagt till genom en tjuvparning.
#174 Ja, självklart menar jag Trolle/Rocky! Måste varit lite trött där på kvällskvisten hihih 
Grattis till din fina lilla Nero Deco!
Han är helt klart isabella på min dator i alla fall. 
Robban (min kära man) är iväg och handlar mat till Texas, kommer ju räcka betydligt längre nu med bara en frasse hemma hos oss. Texas och våran cornish Tristan har blivit bästisar. De är så söta ihop!
Kliet har lugnat sig. *peppar peppar*
Det finns ju ljusare madagaskar också och på min dator ser han verkligen ut som madagaskar, inte isabella ^^ Jaja, lika söt hur han än är! :)
Tog mig friheten och startade Frassesnack 3, häng med dit vet ja!
Då låser jag den här då :)
Eftersom ni startat nummer 3 :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com