Vad har du gjort idag?
Vad har du och din kanin gjort idag?
Varit i skogen? Tittat på tv?
Eller har du inte hunnit mer en de dagliga sysslorna?
Berätta :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
ja du gjort rent toan hos ruben sen har han fått vart ute i sin rasthage nästan hela dagen.
städa rent hos harry sen fick han springalös .
sen har jag städat hela vårat hus också. så man kan säga att jag gjorde inte så mycket annant igår än att städa.
å i dag blir det barngympa sen blir det väl att göra rent till kaninerna igen å ta ut dom :-)
vad gjorde du själv ?
Jadu, om jag ska säga vad jag har gjort idag så har jag inte hunnit med så mycket.. Var precis nere hos kaninerna och gav frukost, och gosade lite 
Hm, jag vaknade nyss så jag har inte hunnit göra något än :P
Senare ska jag ta ut utekaninerna i sina rasthagar och medans de är ute och skuttar så ska jag städa deras burar. Sedan så blir det väl lite gos med dem och även lite fotografering.
Kastanjegårdens Kaniner

ungefär klockan fem hade morris damp ryck och välte ut sin vattenskål. sen blev han lugn. Sen ungefär klockan åtta börja han igen och då öppna jag hans bur och då kissa han på golvet (för första gången ;o) och sen välte ut sin vattenskål igen. Nu har jag gett han en morotsbit och nytt vatten. Vi får se hur länge det håller sig kvar i skålen!
/Elvira :D
Jag vaknade precis, men sen ska de få springa i sin rasthage, och jag ska fixa i buren :)
jag har precis stigit upp idag men jag kan berättav ad jag gjorde igår ^^.
Hmm.. Då städade jag till alla i 9-facksburen, så dom blev glada och belåtna. Och medan jag städade fick dom vara ute i hagarna. Sen borstade jag mina teddysar som är där ute, utom izolde för det blev mörkt sen… det blev det självklart massa kel med allihopa, och massa mys med kaninungarna (ja typ mest det vanliga)<3
Elliot fick ta det lite lungt eftersom han blev kastrerad igår, stog på pappret jag fick att han skulle ta det lite lungt, men han va hur pigg som helst så han kanske får komma ut en sväng i hallen idag istället. Tusse lev det också kel med ;) Så det a typ mest det vanliga^^^.
Sen tog jag in gramet på kvällen, och ville aldrig mer sätta ut henne (a) nej men jag tror hon va inne i typ en timme. Fotade, kelade<3 Sen låg hon på min arm och sov vid datan säkert en halvtimme också.. min älskade lilla flicka…<3 Sötnosen på mitt skrivbord, hon hade dock rest sig lite grann då för att kolla vad jag höll på med :P
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#6 tusan va söt :D hah!
Jag har suttit hos kaninerna ett tag medans de skuttade runt i köket. Tog även lite bilder jag tänker lägga upp i en tråd lite senare :)
Försökte få Gizmo att testa tunneln jag köpte till honom, men det var inte särskilt intressant än. :P men jag hoppas han tycker om den lite senare.

Har bara varigt ute och kollat till dom hitils :P , dom ska nog få följa med in sen en och en :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#6; Det är något visst med kaniner och datorer ;)
Idag ska jag städa burarna, motionera alla små, borsta alla afron och fota nya bilder :)
Får se hur mycket mer jag hinner, eftersom jag ska försöka fixa klipp och färgtid..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Först har jag gosat med dem en massa, å sen nu nyss släppt ut kaninerna i sina hagar.
Ska klippa klorna på Tilda sedan tror jag, och kanske även rengöra burarna, om jag inte gör det imorrn. :)

Det jag hitils har gjort är att jag har:
- Vägt alla kaniner
Sen så springer Bella, Shantie & Lingon lösa i rummet, det har dom gjort i kanske 2 timmar nu :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Channie har haft sin bur öppen hela natten så hon har levt rövare i mitt rum ^^ Det var första gången jag lät det vara öppet på natten (vanligtvis är det bara öppet på dagarna), ville pröva det och hon har faktiskt knappt levt om. Sen har tog jag ut henne i sele och fotade lite, men hon är ganska omöjlig att fota ^^
Så nu har jag fotat allihopa medans de sprang lösa på berget, tomten, i rabatten och på lite andra ställen :P
Ska snart lägga upp bilderna här :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
jaha då ska vi se har vart på barngympa , kört stora ungen till en kompis , fixat grejor till i morgon så har jag gjort rent till kaninerna å ruben är i sin gård nu och nu ska jag gå ut med harry :-D

Varit i stallet imorse, kelat me Tickan. Rengjort buren hämtat kvist, jaa ganska mycket iallafall
Tagit ut alla kaninerna, ska ut o städa nu :P

kl.07:00 gav jag Fiffi mat kl.10:00 släpte jag ut hene i rast buten .Sedan kl.12:00 Satt jag på selen o gick ut meg hene i skogen o kom hem kl.13:45.
nu är hon antingen ine i buren eller är hon ute i rast buten.
(Min bur o rastbur sitter ihop så hon får bästema själv om hon vill va ute eller ine.Hon har åxo en liten trapa upp till buren som hon kan gå upp o ned för.)
;)
#19 Oj, så tidigt du går upp på en lördag! Innan jag läste allt så trodde jag att du inte visste ifall din kanin var inne eller i rasthagen ;P
Jag har släppt ut alla kaniner i sina rasthagar och gett dem pellets, jag har även städat alla burar. Nu ska jag gå ut och fotografera kaninerna med min dåliga digitalkamera "/ ;)
Kastanjegårdens Kaniner
Mina har bara fått hö och vatten än så länge, vill att dem ska hinna äta och dricka innan dem kommer ut i hagen. När dem kommer in brukar dem få pellets och grönsaker :)

Vaknade klockan 8.30 och åt fruckost skulle till isen men orkade inte för att jag var trött och har varit/är sjuk.
Gick och la mig, förvånande nog så vaknade jag inte för än 13.30 då min syrra steg upp. Då mådde jag en aning sämre än i morse. Satte mig vid datorn ^^ sen kom farmor, farfar och pappa. Syrran öppnade sina presenter och jag blev itvingad en c-vitamin tablet.

Stackars Shadow är ensam på skolan i sin bur.
Idag har jag gjort en massa!
Runt 12-tiden kom det en jättetrevlig och mysig familj och kollade på lilla Ior. Så han är tingad och handpenningen är betald. Det kändes verkligen jättebra :)
Efter det tog jag ut dom flesta kaninerna, och satta upp en krokbana och tränade lite hoppning med Robyn och William. Gick rätt bra det med ^^. Robyn slog personligt rekord på 30cm woho :P
Men dom va förövrigt jätte duktiga båda två<3
Flyttat hagarna så där blev lite mer gräs i dom…
Sen har jag även klippt emil för jag höll på att bli knäpp på hans päls, han fäller nämligen jättemycket nu så det räckte inte ens med att borsta den varannan dag, så nu är han korthårig. Vet att det inte är bästa tiden att klippa nu när det är rätt kallt ute, men jag kände att jag va tvungen, tyckte så synd om honom att jag skulle plåga honom helatiden med borstningen, och ska han ändå fälla av den så kunde jag likabra underlätta för honom. Han blev liten men söt ^^. Sen var han väldigt hanig också så han skvätte på mig helatiden så fort jag skulle borsta och klippa honom, min lilla knäppis :P Sen blev det borstning och kloklippning på alla kaninerna (som är ute).
Va ute hos kaninerna i flera timmar så dom har vatt ute massor idag! Sen fick alla komma in igen, så dom är nog rätt trött nu allihopa ^^.
Min lilla Tusse (Idol) har fått va ute i hallen också i flera timmar idag, han fick lite att leka med tunnen och sånt sen klarade han sig bra. Tyckte han va otroligt duktig som inte kissade eller bajsade nånting, han va säkert där i 3-4 timmar :P Innan jag tog in honom så städade jag hans bur.
Och elliot har vat ute en liten sväng men får nog komma ut lite senare ikväll också :)
En kanindag idag :P Sen är det bara matning och sånt kvar ;)
#25; Det låter jättemysigt ju <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Har varit ute o städat hela eftermiddagen ^^ Niike fick skutta lös från ca 14-17 och de andra kaninerna har varit ute i rasthagarna hela dagen. Humle och Bayliss var i hagarna bredvid varandra, och de satt hela tiden och myste genom gallret :') <3
Jag har inte gjort något idag, eftersom jag är sjuk
:( Hoppas jag är frisk tills imorron så dom kan komma ut då :) :P
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag har givit dom mat och gosat lite idag (:
Idag har jag klippt klorna på min kanin,haft henne i hagen,borstat hennes päls ordentligt och gett henne mat/vatten/hö/halm med :P
Imorgon blir det att va ute mer med henne,ska nog ta henne till en äng i närheten och rasta henne där.Ska städa hennes bur också och gosa enormt mycket med henne! :D
putt ;)

Jag har just vaknat, har varit sjuk i flera dagar, kunde inte ens gå ut till kaninerna igår (min mamma tog hand om dem). Jag ska bara ta ut dem en kortis, fota och kela :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Idag har jag ännu inte hunnit göra något med kaninerna. Vi får se vad jag hittar på sen..
Idag har jag hunnit vara social med kaninerna lite grann, men mest bara hunnit ge dem mat.
Men jag har fullt upp idag med annat, kommer att få hem några snäckor jag måste förbereda för bland annat :) Sen tvätta och plugga massa.
Ingenting, än! Jag har gett dom mat och vatten. Sen ska jag vara med dom :)
Har bara gjort det vanliga idag, det har blåst alldeles för mycket för att jag skulle kunna ta ut dem i rasthagarna.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Är sjuk idag igen dom får stå inne ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
idag har jag inte gjort så mycket. gett mat och vatten. låtit skalis hoppa runder i trädgården i ca 20 minuter, sen tyckte han det var nog och hoppade in i sin bur^^ så idag har han fått ha lite tid för sig själv :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Idag när jag kom hem ifrån skolan klippte jag klorna på kaninerna. Sen fick dem vara i hagen i några timmar. :)
Gav dem frukost imorse, grönsaker, nytt vatten & hö. När jag kom hem från skolan rensade jag lite lådor och lät Spöke vara ute en kortis. Snart ska de få pelletsen sin.
Not your mom, not your milk.
Jag har städat buren och så fick dom vara i hagen ett litet tag :) Har såklart gett dom mat oxå ^^
Har haft väldigt mycket skolarbete idag, så kaninerna har bara fått mat och vatten. Men nu ska jag ut och gosa med dom en stund:)

#20.fnisssss
Idag har jag inte hunnit så mycket mer en att mysa, och klippa klorna på 40 tassar :]
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag har städat alla burar, släppt ihop Charlie & My så de paras och borstat på alla 4 teddysar.
Idag har jag städat tre burar av fyra. Vatt ute med en i sele och låtit två gå i hagen. De sista två har fått springa runt där jag har burarna så de fick sin mation.
Tyvärr väldigt dåligt väder här så det fick räcka denna dag.
Är förkyld och mår inget vidare bra, så mamma fick sköta om kaninerna ikväll. I morgon blir det massor av mys + rastning, om jag inte är mycket sämre.
Mamma har åkt till veterinären med Mumin :) My & Charlie är fortfarande tillsammans, de ska vara det i 7 dagar :D har inte gjort mer än att gett dom nytt hö och vatten.

Jag har varit i skolan. Hah det e ju va jag har gjort typ ;P morris sover som vanligt!
Jag är sjuk, precis som jag har vatt hela denna veckan :( Så kaninerna har inte fått va ute så mycket alls och jag har inte gjort nått med dom nästa heller ;/ Iförrgår och igår städade jag så då fick dom komma ut lite, men annars har jag bar gått ut och matat och gett hö och vatten os.v kelat lite med dom.. hoppas att jag mår bättre snart så jag kan ta ut dom och så..
Bara det vanliga liksom… inte kunnat ta ut dem idag p.g.a att jag såg en hök eller nåt (stor fågel iaf..) i ett träd en kort bit från vårt hus under en promenad tidigare idag… ;S Vågar ju inte riskera nåt.
Ska gå och kolla där imorgon ifall den bor där någonstans eller bara flög förbi.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)