Rex vs Frasse vs Lilla havanna
Skulle gärna vilja veta lite mer om dessa raser så ni som har erfarenhet av dessa raser får gärna skriva ner dom=)
Skulle vilja veta speciellt vad dom har för:
*temperament
*strl
*Skillnader mellan hona /hane
m.m.m
Tror inte att det är nästan en enda som har en lilla havana här. Men fina djur är det, dock ovanliga i Sverige.
Not your mom, not your milk.
Min frasses uppfödare hade rasen lilla havanna.
Tittade endast på dem, och fina var de verkligen! Dock kan jag inte säga något om deras temperament då jag som sagt bara tittade på dem, tyvärr.
Jag har ägt en fransk vädur och en hel del andra raser under ungefär 15 års tid. Och jag kan säga att fransk vädur är verkligen min favoritras! Min tjej var så otroooligt go´ att det inte går att förklara, henne var man tvungen att träffa i verkligheten och lära känna för att verkligen förstå hur underbar hon var.
Min frasse vägde 5.4 kg vid vuxen ålder, så hon var något liten (rasen ska väga minst 5.51 kg).
Snart kommer det upp en artikel om hur det är att äga en fransk vädur. Vi har även två frassetrådar (frassesnack 1 och frassesnack 2) som du kan kika in i
Vi har en artikel som heter "Hur det är att ha en rex", kolla om du hittar den annars får du hojta till.