Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1212 ggr
Bamsefrassen
0

Hjälp!! Han lossar massor av päls

Började dra loss lite lös päls från min kanin idag när vi gosade. Han gnisslade med tänderna och myste som han brukar. Han är 6 månader så han lossar mycket babypäls men nu kunde jag dra loss stora tussar från rumpan och vid bakbenen. Han blev alldeles kal. Är detta normalt?? Det är bara den "ulliga" pälsen som lossnar. Är han sjuk??

PaaatyPalm
1

Det enda jag kan hjälpa dej med är att i höstas så var min vädur typ desamma, eller mäst på huvudet, halsen och sidorna runt om han. Han hade bara en litten tuss kvar på huvudet xD. Fast då hade han litte underhår som fans därunder, så man såg ju inte hans skinn eller så.
Men din kanin kanske bara fäller ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[chriistina]
0

Mina kaniner fäller också nu. Eller iaf tre av dem. Vissa kaniner fäller mer och andra mindre. Men det är inte helt omöjligt de fäller på pass mycket att de blir kala. Om den är ute försök dock vara lite försiktig då det är kallt än.

Bamsefrassen
0

Han är innekanin så det finns ingen risk att han fryser iaf. Jag väntar och ser ett par veckor om pälsen växer ut igen där han är kal. Han äter och bajsar och skuttar runt som han brukar så han verkar ju inte sjuk. Blir bara orolig. Han ser ju rätt galen ut med sin kala rumpa.

Tisdus
0

Det är inte farligt att han tappar päls. Alla kaniner fäller.

[Niike]
0

Måste bara fråga, är det en fransk vädur du har?
Tänkte på ditt namn Glad

KaninEmma
0

Det kanske bara är att den fäller,men när min kanin hade mask så fällde han ovanligt mycket och fick lite kala fläckar,men han magrade ju också..

// Emma :D