Fransk vädur vs belgisk jätte
Jaha, då är man på en ny kula och tittar efter en kanin.
Funderar på fransk vädur eller belgisk jätte. Är så sjukt sugen på bägge raserna! Fast jag vill ha belgisk jätte jätte mycket! Och nu finns det en frasse "hane" (könet är fortfarande osäker) svart. Kommer ev tinga den och hämta på LU.
Vad är fördelar och nackdelar med fransk vädur och belgisk jätte?
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
nu har ju inte min franska så gammal änn men min bj är mycket mer gosigare än han ..
han är som en stor härlig nallebjörn , älskar när man håller han i famnen så han ligger på rygg å gosa han somnar alltid då.
men ingen kanin är ju den andra lik, tror ju också att harry kommer att bli lika go han inom en snar framtid :-)
men om jag skulle välja så skulle jag ta bj
käner du ingen som har raserna så du kan gå å titta lite osv ?
Skiljer egentligen inte särskilt mycket emellan raserna förutom utseendet.
Temperament är ju väldigt individuellt, men så är det inom alla raser. =)
Finns redan en tråd om detta här, där flera av oss delat med oss av våra erfarenheter.

#2 Jo, jag känner en som föder upp bj's och jag har ju varit hos henne och tittat. Men hon hade inte dem färgerna och de har ingen stam på dem. Men ingen frasseuppfödare känner jag.
Fast kusinen hade frasse, men han var aggressiv. Beror på att hon köpte honom på en marknad…

#3 Trodde det fanns en sån tråd här innan. Men sökte tydligen på fel ord 
är det en svart du är ute efter eller ?
bor du nära mig får du gärna komma hit :-D?

Jag vet inte hur Bj's är, men frassar är lugna har jag hört och det märker jag även på min. Men jag vill också ha en jätte, söker bara en som föder upp nära uppsala eller som kan transportera till uppsala =)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
8 ja dom växer inte på trän , tyvärr
jag är ju helt såld på frassar och kan bara säga gott om den rasen, men skulle inte kunna tänka mig att det är något fel på en BJ heller ;)
Är det svårare att "uppfostra" en BJ än en frasse? Det känns som att det är det av någon anledning, att det är fler som har "problem" med en BJ än med en frasse. Men det kanske inte stämmer?

#7 Tyvärr, bor i Skåne :) Men jag har ju varit på kaninutställningar. Så jag har kollat på frassar och belgiska jättar. Har till och med klappat Anders belgiska jätte.