Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 370 ggr
Claudia90
0

OT Ett klick för skogen! Klicka idag

Ett klick för skogen är en insamlingsstiftelse med syfte att förvärva skogsmark med skyddsvär gammal skog med ändamål att skydda dess hotade djur- och växtarter, samt att i övrigt gynna forskning, friluftsliv, turism för nuvarnade och framtida generationer.

På Ett klick för skogens startsida finns en knapp där man kan gratis bevara skog. Med ett enkelt klick bidrar du gratis till att mellan 2-30 dm² svensk gammelskog kan köpas upp och bevaras av stiftelsen.

Storleken på bevarad yta per klick varierar beroende på:
- antalet sponsorer som är med och sponsrar klicket
- storleken på sponsorernas donation per klick
- priset per hektar på den aktuella skogen

Just nu pågår en insamling för bevarandet av Verles gammelskog som är belägen i Ale Kommun (ca 5 mil NO från Göteborg). Vi har på oss fram till den 19 mars 2009 med att samla ihop nog med pengar för att rädda Verles gammelskog från avverkning. Utan Ett klick för skogens förhandlingar med markägaren skulle skogen ha blivit fälld redan i vintras. Detta beroende på att inga myndigheter har nog medel för att kunna bevara den avverkningsanmälda skogen.

http://www.ettklickforskogen.se

Mammsie
0

OT och OT-stopp på helger, eller hur…? Glad

Claudia90
0

Oj, jag tänkte inte på det

Clariiz
0

Jag låser tråden pga OT-stoppet, om du vill ha den upplåst igen på måndag är det bara att ta kontakt med mig, eller någon annan Medarbetare så fixar vi det! :)

/Clara

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Claudia90
0

puttar ;D

[Niike]
0

Tack för att du har klickat och hjälpt till att bevara 5 dm² gammelskog.

Dagens insats :D

Claudia90
0

Haha ah det är bra faktiskt! ;)

G-son
0

Bra initiativ Claudia :)

G-son
0

Putt

Claudia90
0