vad kostar kanin-rubbet?
ungefär vad kostar en; kanin , buren , maten , sakerna , ja.. ni vet allt sånt. nån som har nåt ungefär??
En kanin kan variera stark, beroende på ras, ålder etc. t.ex. en teddyvädur & en stamtavle kanin kan kosta upp mot 800kr, mer eller mindre. Men det finns många kaniner som skänkes bort eller kostar runt 200kr.
En bur kostar också olika beroende på om du vill ha ute eller inne bur, en begagnad eller ny. Inneburar, nya kan kosta 500-1000kr beroende på storlek. En utebur som ny brukar kosta över 1000kr. En begagnad bur kan kosta 100-1000kr.
Maten kostar oftast runt 150-250kr för en säck på granngården (10-25kg) ren pellets.
Sovhus kan man bygga själv, matskålar brukar kosta 50kr, vattenflaska runt 35kr.
Om du vill ha sele brukar det ligga på 100-200kr.
vad har du tänkt dig för ras ?
och ska den vara inne eller ute?
Bra svar #1.
Jag köper en säck pellets (Carrier 10 kg) för 115kr på Granngården.
Hö hittar du förmodligen billigast hos någon bonde. Tänk på att det även tillkommer kostnader för grönsaker.

TACK FÖR SVAREN!!
Se'n måste du räkna med veterinärkostnader. Alla som skaffar ett djur borde lägga undan så att de i värsta fall kan avliva det…
Vet inte vad kaninförsäkring kostar. Skulle tippa att Agria har.
på djuraffären var det rea när jag köpte mitt så det blev ca 1100kr ganska bra pris tycker jag
Myrtorpets Möss och Kaniner
Jag har betalat allt från 200kr - 1500kr för en kanin och alla tillbehör. Så man får kolla runt lite, priset kan skillja extremt mycket.
Men tycker också du fick ett bra svar av Wera :)
kaninförsäkring hos agria kostar ca 26 kr/månad.
Det beror på Vilken ras? det är. Större raser behöver större bur och mer mat, medans en mindre ras behöver mindre. Så det beror på.
Jag har en hermelin och för mig så kostar det ungefär 320kr när jag köper foder, hö och spån på samma gång. Sedan går en del andra pengar till t.ex. nya skålar.
Buren kostade ungefär 2000 för oss, min pappa byggde den.
Det är svårt att veta vad en kanin kostar, det är4 olika för olika personer.