OT - Hjälp oss att välja kamera!
Vi har bestämt oss för att köpa ny systemkamera och väljer mellan "Nikon D60" och "Canon Eos 450D"
Nu undrar vi om det är någon här som har erfarenheter av dessa två eller kanske bara av den ena av dem, och kan berätta lite om dem, fördelar och nackdelar med dem osv.
Någon som föredrar den ena framför den andra och varför i så fall?
Tacksam för hjälp!
Ingen med erfarenheter av dessa två?
Canon är enligt mig, den bästa. Enklare meny, och helt enkelt lätt att förstå sig på. Känns skönare att hålla i också, neligtm ig nu alltså.
Not your mom, not your milk.
Jag tycker helt tvärtemot Sashhi^^
Jag hade förut en Canon EOS 400D, men trivdes inte med den. Bytte då istället till en Nikon D40, o för mig som nybörjare får jag såå mkt bättre bilder med den än med den andra. Jag ogillar menyerna o hela utseendet i kameran, på Canon, medan jag älskar Nikons! :) Jag tycker helt enkelt att Nikon är mkt roligare att fotografera med.
Jag har en Nikon d80 och tycker att menuerna och sånt är jätteenkla att förstå sig på, till skillnad från Canon, men det beror ju lite på vad man är van vid :) Jag vet inte riktigt hur Canon Eos 450D är, men Nikon D60 tror jag bara har 3 autofokuspunkter, vilket jag tycker är lite jobbigt när jag lånar mina kompisara kameror, men det är ju bara för att jag är van vid D80:n (:

föredrar canon :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Om jag var du skulle jag åka till någon affär och prova att hålla dem osv, oftast beror det mer på personlig smak och hur bra den ligger i just din hand. Själv föredrar jag Canon.
Själv föredrar jag Canon, deras kameror är trevligare att arbeta med. Tycker att nikons kameror är obekvämare och har sämre färgåtervinning.
Nikon D60 har väl inte inbyggt autofokus?
Jag föredrar Canon framför nikon. Har själv en Canon EOS 450D och jag är jättenöjd med den! Min pappa har en Nikon d80 tror jag och det är mycket lättare att komma åt allt på canon tycker jag. Allt ligger lixom inom räckhåll när man har små händer som jag ^^.
Bild tagen första dagen med kameran :)
Emma
Jag har beställt hem en Nikon D60 som kanske kommer någon gång nästa vecka… Jag var till olika affärer och kollade på olika kameror och så, i slutändan rekommenderade de att jag skulle skaffa en Nikon D60 och det kändes bra så det blev så. De tyckte att det fanns flera "onödiga" funktioner på canon EOS 450D:n, jag tror åtminstonde det var den kameran, det var en canon som de tyckte det på iaf. Onödiga funktioner som man egentligen aldrig använder, men det finns säkert flera som använder dessa funktioner, han sa inget om vad det var för funktioner..
titta också på vilken som tar bäst i skymmning/mörker
Själv har jag en canon 450D och är jättenöjd!
Så jag föredrar Canon, tycker att den är lätt att använda (:
Precis som #7 sa har Nikon d60 ingen inbyggd autofokusmotor, så objektivutbudet blir mindre. I övrigt är dem ganska likvärdiga.
Var iväg i går och tittade och kände på både Nikon D60 och Canon Eos 450 och pratade med säljare på flera olika affärer, för att få fleras åsikter om dessa två.
Alla säljarna tycker olika, så det blir man ju inte klokare av…
Men jag tyckte Canon kändes bättre i mina händer, gillar inte riktigt hur litet huset på Nikon är, för det är skillnad faktiskt…
Tyckte dessutom Canon var snyggare, men det är ju inte det som är det viktiga, huvudsaken är ju att bilderna blir som man vill ha dem.
Just nu lutar det åt Canon. Vi ska bestämma oss imorgon (har vi tänkt oss i alla fall.)
Alla säljarna var i alla fall överrens om en sak och det var att vilken av dessa två vi än väljer så blir vi nöjda, för båda kamerorna skulle visst vara bra!
jag gillar den jag har :-)
jag har nr 2 men de har kommit nya
http://www.ciao.se/Sony_Cyber_shot_DSC_H2__Recension_18188
ta en titt på den :-D
piff
Jättefina bilder Moonsi!
Men nu har vi bestämt oss, det blev en Canon Eos 450D!
Vi får hem den imorgon så då blir det mycket pyssel och påläsning!