Kaninhus - var kan jag köpa?
Hej, jag letar efter ett kaninhus till buren och uteplats som är gjord av kompostgaller. Var på nätet kan jag köpa kaninhuset som skulle passa till min kanin? Alla som jag såg tycker jag har för liten plats där han skulle vilja gömma sig. jag bifogar bilder på honom så att ni vet hur ser han ut så kan ni kanske hjälpa mig ;)
Varför inte bygga ett själv? =)
Det gjorde jag.

Jag har också byggt mitt själv ;)
Nämen vilken sötnos!=)
Jag har också byggt mina hus själv. Dock har jag även en upp och nedvänd plastback som "hus/hylla", som jag självklart inte byggt själv 
Tre av våra fyra hus/bolådor är byggda för hand av min mammas pojkvän. (: Det var väl inte så svårt, bara att spika ihop bräder till en fyrkantig låda och sedan sätta en vattenfast skiva ovanpå, såga ut en ingång, och måla brädorna. :)
Har även ett hus som är köpt i djuraffären som min dvv använde när hon bodde inne, men det fungerar inte isolerande/dragskyddande för kaninen så det får vara som en slags sitthylla/utkiksplats i hagen. (:
(Detta huset på bilden)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag är inte så bra på att bygga något själv… :(
Beror ju på om du vill beställa på nätet eller köpa i affären.. Köper du i affären, är det ju djuraffärerna som gäller ;) Men jag länkar även till lite nätbutiker; http://www.djurbiten.com/shop http://www.djurmaxi.se
#6: Vart bor du någonstanns?
Är det fler som är intresserade, skulle jag kunna bygga lite kaninhus/bolådor.
En skiva är ju inte särskilt dyr (139kr) och räcker till 2-3 hus beroende på utseende.
Byggde en bolåda till min hona som väntade kull.
Blev väl sisådär, glömde ta med skivans tjocklek i mätningarna.
Men det misstaget gör jag iaf inte om. =P
Såhär blev den att se ut.
Kan göra andra utseenden, om så önskas.
Med eller utan framsida, med eller utan botten osv, specuell färg/mönster m.m.
Hej!
#7 - Tack för länkar ;)
#8 - jag bor i Eslöv (Skåne)
#8 - nu när du vet vart bor jag så hur hade du tänkt dig?
#10: Ja, det är ju helt upp till dig.
Bor i Dalarna, så det blir ju en del kostnad för frakt.
Frågan är ju om det blir värt det för din del.
Priset på ett hus blir väl iaf ca 50kr exl frakt.
Finns det möjligheter att du kan räkna en ungefär frakt? ;) jag är lite spectisk till dem kaninhus som jag ser på nätet… man kan inte se exakt om min kanin kan gömma sig under..
#12: Ja, det kan jag göra.
Måste bara ta reda på lättaste sätt att frakta. =)
Har kollat vad det kostar med bussfrakt - 110kr för enbart frakten.
Vet inte vad det finns för andra sätt att frakta.
Tack för att du kollade.
postfrakt går det inte?
#15: Ingen aning, inte kollat.
EDIT: För postpaket blir det 150kr i frakt.