jaha då är det i väntas tider igen
Har i tag tingat lilla Harry på fyrbykanin gå gärna in å titta på lillskutten ..
Åh, blåmantlade frassar är så fiint :))

Jätte söt! *avis* :)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Nää?? Jag tänkte ju tinga honom!! Hmm…
Men grattis då!
Är riktigt glad för din skull, Harry är urfin och det kommer nog bli kanon. Jessica är en bra uppfödare som Du säkert kommer tycka om! Nu vill vi se mycket bilder på honom nu under våren!
Lyckos dig!
#3 :P Du har väl precis köpt en blå hane från Jessica? :D
4 va en till , ne du får allt ta hubert 
ja jag hoppas på att han kommer bli kanon fin men de tror jag allt
2 ja vist är han längtar redan 
1 japp vist är dom , älskar de blå 
#5 - Jajamensan, det har jag! Mitt lilla charmtroll Glenn!
#6 - Nej men jag hade inte ens pratat med gubben om Harry ännu, bara funderade lite själv på honom. Men jag ser det från den ljusa sidan, han hamnar ju hos dig!! Tycker det ska bli superskoj att Du också "blir med" frasse!
En frasse räcker gott och väl åt mig
De är verkligen helt ljuvliga, så återigen- GRATTIS!!
7 vi har samma samak helt enkelt
, ja du vet ju vart han hamnar och du kommer att få se mycket kort 
hur är det med Glenn vuxit något sen sist ?
Ja det tycker jag. Han växer jättefort! Ska uppdatera imorgon med lite bilder. Ja det verkar onekligen som att vi har samma smak, jag älskar ju din Ruben, han är utan tvekan snyggast i världen!
ja va roligt för Glenn är ju så ursöt, ska bli roligt att se 
tänk du har den finaste frassen å jag jätte , hmm hur blir de sen när jag har frasse också
då får du ha den finaste blåa å jag finaste matlade
måste ta nya kort på ruben också han har blivit så stor och super härlig så klart .
hans 5 syskon som inte blev sålda har nu blivit mat
tråkit men äter man kanin så är det väl inge fel med de , själv så skulle jag ha lite svårt för de..
Nej men nu har jag varit inne på hennes hemsida igen och kikat på lilla Hubert… Va tusan, ska man kanske ha sig en liten Hubert istället? F-n vad sugen man blir då!! De mantlade är ju också heeelt bedårande!
ja GLENN HUBERT RUBEN HARRY
tänk va gulligt allt passar ju
kan tyvärr inte namnen på era andra guldgrodor men de kommer att passa de med..
skulle inte du ha en sån däe lillagubben kanin till sommarn också ?
jo dom är otroligt vackra
jag titta typ 10 ggr per dag innan jag slog till 
Jo en rex dalmatiner blir det ju också, måste begränsa mig sen, hur trist det än är… Men en rex ska jag bara ha!!
De är urgoa! Ska köpa en av Monica som har Molargården.
Ja det låter ju helt underbart med namnen! Snyggaste namnen i Sverige!
hos oss heter rasen lillgubben enligt min 4 åriga dotter 
när hon fick se en dalmatin kanin, men titta mamma, han ser ju ut som lillagubben
har vart inne på hennes hemsida å glutta lite , super fina
du får nog ha en diskution med mannen ikväll 
hur många kaníner har du ?
Jag har 6 st.
5 dvv och så Glenn då!
jaha ok snart 8 då
hubert å lillagubben 
har du fått bebisarna sålda ?
Nej, bebisarna är kvar. Vet inte om jag nånsin kommer ta en kull på vitgula dvv igen, de verkar ju vara helt omöjliga att få sålda… Och nu är dem ju inte ens bebisar längre, de har blivit jättestora, men helt underbara. Fast även om jag har dem kvar i 5 år så kommer jag säkert säga "ungarna" om dem.
De är nog de tamaste och keligaste jag på allvar nånsin träffat, mycket tack vare granntjejen Dessiré som är här jättemycket och pysslar om dem! Hon gullar massor med dem och det uppskattas varmt av mig som faktiskt inte alltid hinner med det.
Jessica skulle uppdatera på hemsidan idag med bilder på ungarna, då får vi se om jag kan hålla mig eller om jag blir med en Hubert… Hi hi!
ok dom som är så himla fina å söta.
konstigt att ingen har köpt dom.
perfekt med grannbarn som hjälper till.
jo jag vet har väntat hela dagen på nya bilderna 
skulle vara jätte roligt om vi gick gravida sammtidigt 
jaså du har haft lite kontakt hmm pratat med mannen också ?
inget nytt kort och ingen tingning på hubert 
Åh så himla roligt! Grattis =) Blå mantlat är en av dom finaste färgerna på frassar, absolut!
20, tack det ska bli jätte skoj sen kan bara nicka och hålla med 
Klart du ska ha en frasse till Tessan! 
Skitkul att det börjar bli en riktig frassemaffia här på Kif nu ju! 
håller med 22 
Eller hur! Men vad 17, jag vill ju se nya bilder på Jessicas… Väntar otåligt!
#24 Var precis inne och kikade… Jessicas frassar går ju åt som smör i solsken! Jag tycker ju absolut att du ska ha en "liten" Hubert.
24 hmm jag med.
25, ja de verkar dom göra , men de är ju skönt för henne
har man vart ute med ruben fick springalös på tomten , tog han med in en stund men han gick å la sig bakom soffan å somna 
oj vad han har vuxit , går ju så fort
super söt .
såååååå härliga öron 
ja jag väntar på kort men hon verkar inte ha tagit nya ännu 
Eller hur, visst är de härliga?
Men guuuud vad segt det känns när man väntar på något… Snart mailar jag henne och frågar var de nya bilderna är!
Men oj så stor han ser ut redan, kommer bli en riktig biff! 
Men å så fin han är!
Är han öronmärkt redan? Såg ut som lite blod på örat…
Var inne på hennes sida förut och hittade de nya bilderna på dem! Shit vad fina de är!!! Tror jag blir tvungen till att tinga mig en liten Hubert… Vet bara inte hur jag ska lösa det med bur. Har ingen så stor bur över…
36 du har ju tid att fixa en 
ja små söta bollar
blod jag trode de var naglack så hon kan hålla ordning på vem de är .
får nog ta å tiita igen.

Det är nagellack. annars ser man inte vem som är vem.
Tack alla för alla snälla ord. det värmer.
Jessica
Nej men hej Jessica!
Är det Du som är Jessica78? Hade ingen aning! Kul! Du får börja hänga mer här inne bland oss, vi har en alldeles egen liten Frassemaffia här!
Ok, Moonsi och Tessan, det jag skulle skriva här nu var i alla fall att jag pratade med Jessica nyss om Hubert och jag har bestämt mig för att inte köpa honom. Måste fixa en till bur först och gubben hade ingen lust att bygga en till nu under vintern, utan tyckte vi skulle vänta till våren, men det är helt ok, Jessica kommer ha fler kullar under våren och då hinner jag rita på en riktigt snygg bur. Jag har ju Glenn och småttingarna. Måste ju ha något att längta efter under våren med!

Ja om du väntar till våren kanske jag får fram en riktigt fin kanin. Jag ska para 2 blå honor i början på februari och sen ska jag para fia igen troligtvis i slutet av februari. Sen kommer jag ha en och annan isabella kull.
Njae, ingen isabella för mig, vill hemskt gärna ha en blåmantlad nästa gång. Jag väntar till våren så får Du tjoa när Du får fram en som Du tror passar mig!
Detta är ju toppen, nu har jag gott om tid på mig att rita och designa en snygg bur, ingen stress!
De blå och de blåmantlade är mina favvisar, sen är jag ju helt kär i chinchilla också…
Kanske inte dröjer evigheter innan jag bygger om vårat förråd som ditt, he he! Supersmart ju, då får man ju plats med många kaniner ju!
Kram på dig!
Förresten Jessica, visst har Glenn vuxit massor? Är så glad för honom! Är han inte helt underbar?
Förlåt moonsi för att jag snott massor av din tråd, ska sluta med det nu…
42 du är välkommen att sno vidare 
så nu har jag läst allt läste bara skummis i går kväll 
38 ,välkommen jessica.
39, ja de kanske är smartast , skulle ju också vänta till våren å se hur de gick
men Harry var ju så fin sen har han ju nästan ett hjärta i pannan och de har Ruben ockå när han ställer sig på bakbennen så de måste vara mennat 
men hade ju gärna haft en efter Billy för han ser ju så underbar ut.
undra hur de kommer att bli nästa år med märkning å allt och vad kaninerna kommer att kosta?
Välkommen Jessica, kul att du hittat hit! 
(Det är jag som har Fyrbys Alf från dig).
45, jaha är han där ifrån 
då blir ju du också bjuden på släktmiddagarna 

#44 &45 Tack
Jag kommer att göra som så att man själv får bestämma om kaninen ska vara öronmärkt eller inte. på så sätt får köparen själv bestämma priset.
Hur mycket priset hamnar på beror ju på vad det kostar hos vetrinären, har hittils inte hittat någon som vill göra det.
Utan öronmärkning= utan stamtavla.
47 ja de kan ju vara en smart idé.
vill dom inte märka hmm konstigt är det inte deras jobb att göra vad kunden vill
?
så hur är det med lilla Harry i dag ?
var det 130g han vägde första veckan ? glömde att skriva upp de :-)
p,s har pengarna kommit in ?
#46 Tackar så mycket! Kaninstädning idag, stora kaniner -mkt skit!
Startar en ny tråd "Frassesnack" så behöver vi inte vara så OT hela tiden… Hoppas ni följer med dit allihopa! 
49 
Vilka fina ögon han har
Hur ska Harry bo? Bur eller friskuttandes? Du letade bur förut va? Hittade du någon då?
i bur , ne har inte hittat någon sån jag vill ha ännu letar efter en 2 fack så..
men ser ut som man får bygga en egen till sommarn .
tror i bur ialf 
ja vist har han längtar ihjälm mig , å man får ju bara sötare å sötare kort för varje vecka
Han är verkligen så fin!
Vill ha hans bror Hubert, men har inga burar över just nu… Och gubben orkar inte snickra förrän till sommaren. Jag har tummen mitt i handen så om vill jag ha en till bur så får jag nog snällt vänta…
Blev väldigt sugen på att åka och sno Diezel nu när Tessan måste omplacera dem, men han var redan "tingad"… Och tur det för mig iof eftersom jag ju inte har nån plats och vårt hem är ju inte direkt "kaninsäkrat" ännu, så han hade ju inte kunnat vara frigåeende inomhus heller… En del kaniner faller man ju bara pladdask för, som jag gjort för din Ruben. Jag ÄLSKAR Ruben!!
Om Du kommer hem och upptäcker att han är borta nån dag så är han förmodligen stulen av mig, he he!
Har Du funderat nåt mer på att ställa ut kaninerna på Pumpen i Nyköping i februari?
58 ja de därför jag har installerat larm till ruben 
ja diezel är verkligen vacker, tråkit när man inte kan ha kvar .
mm är också inne nästan varje dag å tittar på hubert han är så vacker.
nja kanske måste ha lite mer info om de först å vilket datum å allt står de på någon hemsida ??
tack ska genast in å titta 
15 dagar kvar
Ja hur har det gått, har Du fått tag på någon bur?=)
har några på G 
Några? Aha, anar jag en Hubert i mossen med…?
jaha ne bara en , men han är super fin hubert men han väntar ju på dig 
Å om ändå… Men nej, jag kan inte ta honom. Gubben har sagt stopp fram till sommaren. Vi måste sälja av några av småttingarna innan vi kan ta in fler nu.
puffis för dom nya bilderna