Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2692 ggr
[Stampelina]
0

"Nya" Frassesnack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som alla säkert märkt så har den "gamla" frassetråden blivit väldigt lång så vi bestämde oss för att skapa en ny fräsch tråd om våra underbara frassar!

Bomba med bilder och text om Era underbara frassar!Skrattande

Jag börjar med en bild på min goa Glenn!

[Stampelina]
0

Lägger ut en till bara för att han är så fin!Glad

Mammsie
0

Han är verkligen superfin din Glenn och redan så stor!

Här är våran Diezel. Han kommer flytta snart…

[Stampelina]
0

Och en sista för att visa hur duktig han är på att fuska i kaninhopning…Flört

[Stampelina]
0

Å älskade underbara Diezel…

Mammsie
0

#3 Man får inte vara dum… Glad

[Stampelina]
0

Nej eller hur? Ha ha!

Deco
0

#2 Skulle inte han stanna tillslut? *förvirrad* ;)

sofijans
0

älskade fridolf :) <3

myhombrero
0

#1 håller med han är verkligen fin

[Stampelina]
0

Fridolf? Honom har jag inte sett förut, men vilken fin kille! Är Du ny här på KIF? Välkommen i alla fall till vår Frassetråd i så fall!

Baralisah
0

Han är så fin din ''lilla'' Glenn. Och såå stor han har blivit! Han växer som ogräs! Han kommer bli riktigt maffig när han blir stor, det ser man redan nu! =D

Jag själv kommer förhoppningsvis få hem en liten flicka på 12v nästa helg, (11jan-12jan) :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

sofijans
0

#10 jag är inte ny här, jag har haft KiF i ett bra tag =) Jag har inte varit så aktiv här. Tack ändå !:)

[Stampelina]
0

Jaha, ok! Hoppas Du tittar in här på Frassetråden oftare nu då! Berätta gärna lite om din fina Fridolf! Är han utställd nån gång? Hur gammal är han?

sofijans
0

Fridolf föddes (kring) 15 mars 08!
Jag köpte han i kalix. Egentligen tänkte jag para han, men då visade det sig att han var syskon med honan som jag tänkte para han med. Fridolf är världens keligaste kanin! Jag har aldrig ställt ut han. Han har inte stamtavla. Han är inte rädd för någonting och kommer alltid fram och hälsar, och han älskar när man kliar han på ryggen för då börjar han alltid slicka mina armar.
Frassar är dem bästa som finns :)

mingopingo
0

Frassar är så otroligt fina! Synd att man inte har nån plats för en.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

gullenos
0

När jag blir stor ska jag köpa en frasse istället för en hund :D Idag på husdjursmässan va det frassar där och man vill bara ta med alla hem. Så mysiga och inte alls så stora som jag har sett andra vara som var på mitt landställe ;S Plus att två honor hade ungar. Huuur gulliga som helst :D

Mammsie
0

#8 Din Fridolf och våran Texas är så himla lika, jättefina båda två!

Känns jättejobbigt att omplacera Diezel, så därför tog jag bort annonserna om honom. Men nu har jag fått jättemånga svar på annonsen om Rocky som ligger ute på Blocket. Och en av familjerna är helt perfekt för Diezel så nu har jag faktiskt lovat bort honom till dom. Har flera jättebra hem att välja mellan till Rocky också, men inget bestämt ännu.

Dumt att riskera att jag bli allergisk även mot Texas och Tigger (våran hund) när jag helt klart är överkänslig. Sedan måste jag tänka på våran dotter också. Skulle vara hemskt om det skulle bli så att vi måste göra oss av med alla djur. Jobbigt, men det enda rätta tror jag.

Förstår att ni blir förvirrade, jag vill inte egentligen så därför har jag velat så mycket.

myhombrero
0

J--kla houdini, två dar i rad har jag hittat Smultron utanför buren. Han har lyckats öppna buren själv, trots två haspar + två lås (skruv och mutter). Nu nu blir det hänglås på hans bur.

Jag tycker inte om att han river ut allt hö på golvet och äter pellets okontrollerat.

Jag kan inte förstå hur han lyckas ta sig ut.

Jag skulle så gärna vilja att han bor i hundgården där han får röra på sig jämt, men jag är livrädd att grannens hund eller nån katt tar honom.

Som det är nu får han bara vara där om mina hundar är ute och kan skydda honom.

gullenos
0

#18 asså han e jääättefin :) Och smart, om det inte är nån som öppnar och släpper ut honom :(

Mammsie
0

Här kommer våran (blinda) Texas. Han är jättefin ändå!

Baralisah
0

#20 Är han helt blind på båda ögonen? Tänkte ifall om han är helt blind eller om han känner sig fram.. :) Han är jätte fin, härliga öron!

Mammsie
0

#21 Det började vid fyra månader med ett öga och sedan har det gått lite fram och tillbaka men nu är han helt blind på båda ögonen och ser ingenting. Han känner sig fram med "morrhåren" och lyssnar väldigt mycket.

Kul att du tycker att han är fin! Glad

gullenos
0

#22 jag tycker det e en häftig färg han har på ögonen. Synd att han blev blind bara men det verkar ju gå bra ändå (: ser jättemysig ut.

Mammsie
0

#23Det " läskiga" är bara att man inte ser några pupiller, hela ögonen är blå.

gullenos
0

#24 jo kanske det ;) Men morris har ju blå ögon och han ser helt stirrig ut fast han har pupiller hihi! Men det e ju personligheten man blir kär i inte bara utseendetGlad

Mammsie
0

#25 Precis och Texas har världens underbaraste personlighet! Glad

Baralisah
0

_#22 Okej, tråkigt att han blev blind men han verkar inte lida av det ändå? :) Han är väldigt fin faktiskt!!
Min hund var nästan blind och hon mådde inte ett dugg dåligt för det, ;)

Ihelgen så kommer det förhoppningsvis en liten flicka till mig på 12v som en madagaskar manteltecknad :) hihi jätte söt!_

gullenos
0

#27 ååh va avundsjuk jag blir ;D Har du möjligtvis någon bild?

[Stampelina]
0

#27 - En frasseflicka?Glad

Baralisah
0

#28 - # 29.. Yes :) En liten frasseflicka, hihi Kan försöka lägga in en bild, lite dålig bild men man ser lite iaf :)

Baralisah
0

Jag gillar hennes öron! Dom är så långa :) hihi

[Stampelina]
0

Men gud så fin!! Varifrån kommer hon?

Mammsie
0

Grattis Lisa, jätteglad för din skull. Hon är underbar!

Kommer hon från Stall Idunvallen?

Baralisah
0

#32 - #33  Tack :) Jag är jätte glad själv!  Yes hon kommer ifrån stall Idunvallen från sthlm. :)

myhombrero
0

# 19 nej det är ingen som släpper ut honom (dvs om det inte spökar då :P) Vi har dom i ett kaninstall som är låst på nätterna så ingen kan komma in dit.

Anis
0

Jag hade två helt underbara coola killar före digitalkamerans tid… Lufsen och Bamse - två okastrerade hannar (skulle inte ha två osnöpta hanar idag när jag vet bättre, men de trivdes ihop och slogs aldrig).

Jag åkte ibland tåg med dem och hade en innekaninbur som transportbur för att de skulle få plats tillsammans. Det var tungt att bära! Folk på tåget kom fram och undrade vad det var för konstiga djur, speciellt när Lufsen låg och sov hur lugnt som helst med benen i vädret…

Sina sista år bodde de i en hundgård. Där grävde de meterlånga tunnlar som riktiga vildkaniner…

Skulle verkligen vilja ha frassar igen…

[Stampelina]
0

#36 - Låter hur mysiga som helst ju!

Det är bara att skaffa dig en ny Frasse, Du vet ju vad Du får!

Synd att Du inte hade bilder på dem, hur såg dem ut? Var dem syskon?

Baralisah
0

#36 - Låter som om dom var hur cool myssiga som helst!

Mammsie
0

Puttar upp med en bild på Texas innan han blev blind. Tror han var ungeffär 3 månader här och så himla söt!

Anis
0

#37-38 Jaa de var verkligen härliga, inte syskon men uppväxta tillsammans. Bamse var viltfärgad - en riktig brunbjörn. Lufsen var vit och grå.

Tyvärr passar det inte med kaniner i mitt liv just nu. Jag får nöja mig med att vara kaninvakt ibland och hjälpa till med mina syskonbarns nyinskaffade kaniner. Det är av den anledningen jag hänger på detta forum nu och jag blir så himla sugen på egna (har haft nio genom åren). Så småningom ska det bli - men säg inget till min sambo!

Tror dock inte att jag skulle orka kånka på två frassar när vi åker till stugan (fast det är klart, på en bagagekärra kanske…). Vi ska börja med en hamster…

moonsi
0

oj va många nya och gammla underbara söta frassar Glad

nästa helg blir det att hämta hem HARRY

gullenos
0

#41 oj vad stor han har blivit. ;D Stooora öron också haha!

moonsi
0

42 ja han växer fort, härliga öron :-)

älskar öron Glad

Baralisah
0

#39 Ja, gud så härliga öron. Älskar när dom är jätte stora!

#41 Hihi, så stor han har blivit.. Och tänkt så fort det har gått, det var inte länge sen du visade en bild när han nyss öppnat ögonen! Men när man väntar på att få hem sin kanin, då tar det evigheter! :)

moonsi
0

44 ja en evighet kan man ju säga men det har ju vart så mycket ändå med jul å allt å då far ju bara tiden i väg som tur är

[Stampelina]
0

Nu är det inte lång tid kvar! Vad fina ögon han har på den där sista bilden… Man smälter ju helt!

[Stampelina]
0

Men gud, såg precis på Jessicas hemsida att lilla Hubert är tingad nu också! Jag har spanat på honom massor, men maken har satt stopp så det känns faktiskt rätt befriande att han inte längre finns till salu, nu slipper jag tråna mer!

Undrar vem det är som tingat honom?

annaforsgren
0

När jag var på husdjursmässan så var det två hagar med frassar:D och ungar<3 dom var så söta!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

moonsi
0

46-47 mm super fina ögon ser så sorgsen ut Kyss

jag som tänkde att de är nog du som har tingat honom ialf , typiskt då !

stor å fin glenn har blivit , vad väger han nu ?

48super gulliga :-)

[Stampelina]
0

Vet inte, jag har faktiskt inte vägt honom på så himla länge nu, börjar bli dags att göra det.

Jag är sjuk, (influensan…) så jag ska be Min man gå ut och hämta honom för en snabbvägning, skriver sen igen!

[Stampelina]
0

Ok, nu har jag vägt Glenn. ungefär 3500 gram väger han nu, det skiftade 20 gram fram och tillbaks, han har ju lite svårt att vara stilla på vågen, he he!

Men det känns verkligen att han vuxit mycket nu, känns liksom mycket större och maffigare, särskilt hans huvud känns så himla mycket större nu!

Min lilla hjärteskrutt!Skrattande

Baralisah
0

#51 Woow! Ja, det syns ju på honom att han har blivit stor. Men så fort det gått.. Dom växer så snabbt! =) Och man ser redan nu att han kommer bli en riktig maffig kille när han blir stor! Glad

[Stampelina]
0

Ja, men tänk att han tom kommer bli dubbelt så stor som han är idag!!Skrattande

ÄLSKAR stora kaniner!

Baralisah
0

#53 - Älskar också stora kaniner, känns som små björnar när man kramar om dom. Bara 3 dagar kvar nu tills min lilla sötis kommer hem, längtar så.Glad

[Stampelina]
0

Ja vad roligt, då räknar vi med en bildbomb här i frassetråden!

moonsi
0

50-51 hoppas du kryar på dig snart.

håller med 52 han ser ut att kpmma bli en riktig stor kille Glad

54 spännande , hoppas också på massa kort då :-)

Mammsie
0

Någon av er som vill ha en eller två nya bogselar från www.rabb-it.se i färgerna grön eller blå och strl L?

[Stampelina]
0

Ja jag vill! Hade ändå tänkt köpa ett sele till Glenn. Hur mycket vill Du ha för dem? Kan Du skicka dem på posten?

Hur känns det förresten idag då? Diezel har väl åkt nu va? Är helt säker på att han kommer få det kanonbra hos de nya ägarna. Kommer Du kunna hälsa på honom någonting?

[Stampelina]
0

Såg selarna nu i den andra tråden, men tror nog Glenn skulle växa ur dem rätt snabbt, eller vad tror Du Tessan?

moonsi
0

å ska diezel flytta idag ?

fy så tråkit , lilla ior då ?

59 jag hade en M till ruben men den växte han ur fort , nu har han en i L från galyxie eller va de nu hette, hon gjorde den lite större eftersom de var till en jätte.

men jag tror nog han kan ha L där ifrån ett tag ialf.

du kan ju mäta

Mammsie
0

#58 Jag tror att L kommer passa din Glenn ett bra tag, mina har fortfarande L fast i H-sele då. Har inte testat med bogsele på någon av dom. Om du vill ha båda kan du få specialpris. 100kr för båda selarna inkl porto och då kan jag skicka med ett splitternytt blått koppel på 3 m.

Mammsie
0

Har fått massor av svar på annonsen om Rocky som ligger ute på Blocket, men ingen som varit bra nog ännu. Känns bättre att vara jättenoga nu än att behöva sitta och fundera hur de har det efter att de har flyttat.

Här är finaste Diezelgubben.

moonsi
0

61 jag kan köpa dom, skulle behöva en sele å koppel Kyss

Mammsie
0

#63 Ska det vara till din nya då…? Glad 

Ska bara höra med Tessan först eftersom hon sa till först, men annars får du jättegärna köpa dom. Ville du ha hela paketet i så fall?

moonsi
0

japp , å kanske att ruben också kan ha  :-)

dom är ju super fina

[Stampelina]
0

Yes Tessan, jag vill gärna köpa dem av dig!

En hundring för båda lät bra! Om Du vill så kan Du väl PM:a mig din adress så lägger jag en hunka på brevlådan med en gång!

För jag kom på att jag inte ens satt på Glenn ett sele en endaste gång (!) och jag som är så noga med att han ska hanteras MYCKET på alla sätt och vis… När våren kommer (eller så fort snön har smällt bort) vill jag ju hemskt gärna ha med honom upp i skogen och då kommer det nog mycket väl till pass!Glad

Mammsie
0

#66 Det är ingen stor grej att sätta på sele på en frasse, med mina har det gått hur bra som helst redan första gången. Dom är ju så lugna och goa och mina njuter så mycket av uppmärksamhet att man kan göra i stort sett vad som helst med dom. Det kommer gå så bra ska du se! Glad

moonsi
0

jaha , då får jag köpa de andra som jag har spanat in till Ruben :-)

vet någon var januari mån kanin är har letat men hittar den inte ?

Mammsie
0

#68 Japp, nu knep ju Tessan mina selar. www.rabb-it.se har jättefina!

Tänkte höra om någon vet när artikeln om fransk vädur kommer upp på sajten? Den nya om att äga en fransk vädur menar jag… Obestämd

moonsi
0

vet har hittat en därGlad

men tänkde vänta tills han har vuxit lite mer.

nopp väntar på den och omröstningen till dec kanin, men de har ju vart mycket till jul

[Stampelina]
0

#69 - Nej jag väntar också på frasse-artikeln…

Baralisah
0

Bara EN dag kvar, längtar så :) Vi ska mötas i Solna vid halv 11 tiden, så direkt när jag kommer hem så ska jag gosa lite och knäppa lite kort. Martina (Marhai) och jag pratade lite idag och då tänkte vi om hon kunde få heta Amanda.. Låter lite gulligt faktiskt.. :)

myhombrero
0

Som ni ser på bilden så har inte hallon varit snäll med sin bur. Men för tre dagar sedan hittade jag hundarnas gamla kong som dom aldrig leker med.

Så jag fyllde den med pellets och gav den till Hallon. Sen satte jag en ny provisorisk bräda där hon tuggat. Och nu tre dagar senare finns inga tecken på att hon tuggat på buren :)

Kongen fylls med pellets en gång om dan och hon kämpar som bara den för att få ut maten. Jag tycker även att jag ser henne vila mer nu. Tänk att en gammal hundleksak kan göra sån skillnad.

Funderar allvarligt på att köpa sånna till alla kaniner och börja utfodra dom så.

Mammsie
0

#73 Smart! Skulle du kunna visa bild på den där kongen?

[Stampelina]
0

#73 - Jag har också sådana till mina kaniner, men mina är nog gjorda för just kaniner för det är morötter på dem, kan lägga ut en bild på en av mina om en stund!

Men nu: Fotade Glenn idag och måste bara lägga ut en bild hur han såg ut för 7 veckor sen och en från idag för att visa hur mycket han vuxit, fattar inte hur det kan gå så fort, han måste ju bara få så mycket växtvärk!Tungan ute

Ok första bilden: Glen 8 veckor gammal.

[Stampelina]
0

Och Glenn idag, 15 veckor gammal.

[Stampelina]
0

Här är i alla fall en av våra bollar som vi pillar ner pellets i för underhållning av kaninerna, vet inte om det var en sådan #73 menade att hon hade men dessa som vi har är i alla fall mycket varmt uppskattade hos alla våra kaniner, de är rätt skoj att se hur de rullar omkring på bollarna och kastar omkring dem inne i buren för att få ur pelletsenGlad

[Stampelina]
0

Måste bara slänga in två bilder till!

[Stampelina]
0

ÄlsklingenTungan ute

moonsi
0

oj vad man ser skillnaden på korten. bara så underbar söt .

kan hända att jag snor han för dig Flört

jag har också en sådan boll med då står morätterna lixom ut :-)

Baralisah
0

#76 Men gud så stor han har blivit! Woow! Och mer växer han.. hihi

bilden på #78… ville bara säga att du är jätte fin! :) Gillar håret! :)

myhombrero
0

# 74 jag tar med mig kameran när jag går sista svängen ikväll så dyker det upp bilder imorgon.

#77 Riktigt så där ser inte min ut den är ganska stor och avlång som en glass strut ungefär. Fördelen är att det inte kommer något om hon bara rullar den utan hon måste välta den åt rätt håll samtidigt som hon skakar den.

Hallon har kommit på att man tar upp den med tänderna och samtidigt boxar till den med frambenen så kommer det lite mat :)

[Stampelina]
0

#81 - Så snäll Du är, men jag såg lite konstig ut på den bilden, men det spelar ingen roll, jag är glad ändå!Skrattande

myhombrero
0

Här kommer bilderna iaf.

Jag behöver väl inte tala om att det är Hallon som vandaliserat den.

Hon kan inte få den snabbt nog. Så mycket tycker hon om sin nya leksak.

Vandalden själv i hög person, ser sååå oskyldig ut.

Mammsie
0

Nu har jag lärt mig något nytt, visste inte alls vad en kong var. Tack tack!

Baralisah
0

åh, det där va väldigt smidigt! :)

#83 nej :) du jätte fin! :)

moonsi
0

85 ska du ha kvar alla frassar nu ??

Mammsie
0

#87 Ja, det ska jag faktiskt. Har mått så himla illa och velat fram och tillbaka men jag klarar bara inte av att omplacera någon av mina goa frassepojkar. Pösmunken Alf här…

[Stampelina]
0

Glenn med sin boll!

[Stampelina]
0

Äääälskar bollen!

Baralisah
0

hihi vilka gosiga bilder :) Var och hämtade min lilla ''cilla'' som hon hette. Men har döpt om henne till Donna! Hon är hur Gooo som helst i famnen, men när hon kom hem och va i buren så satt hon med huvet i hörnet och ville inte alls synas. Mest rädd. Men uppfödaren sa att hon och hennes syster bodde tillsammans och Donna var den som var minst, så tydligen var hon kanske låg rangad. Har lämnat henne över kvällen, men ska titta till henne imorgon, då kanske hon fått sitt lilla självförtroende tillbaka. Han inte ta nån bild idag, det blev för mörkt. Jag tog bara nån bild när jag satt i bilen. Hon blir 14v imorgon :)

Baralisah
0

en till.. inte så bra bilder..

Mammsie
0

#91-92 Å hon är helt ljuvlig Lisa!

[Stampelina]
0

Ja verkligen!Skrattande

Grattis till en helt underbart söt kanin!

Och välkommen till Frasseligan!Flört

Baralisah
0

#93-94 - Tack :) Ja, urgulligt söt är hon! Men lite rädd.. :/ men det ska jobbas bort! :) Det känns jätte roligt att jag äntligen skaffat en liten frasse!

moonsi
0

ååå så söt.

å nästa helg e de min tur :-D

[Stampelina]
0

Ja äntligen!

När ska Ruben få träffa sin blivande flickvän Wilma då?Glad

Mammsie
0

Donna skulle kunna få fina bebbar med min Alf. Tungan ute

Fast Donna är "bara" kelis va? Ser ut att ha vitt på öronen. Å andra sidan är Alf än så länge för liten för att få bra poäng på utställning så han är ju "bara" kelis han med. Har ijufs inte vägt honom på ett tag…

[Stampelina]
0

Hmm, anar jag avelstankar Tessan??Glad

Mammsie
0

#99 Njae, inga seriösa avelsplaner i alla fall. Skulle aldrig klara av att föda upp och sälja. Har ju i stort sett haft panikångest över att behöva omplacera pga allergin. Skulle bli alldeles för många frassar som jag aldrig skulle klara av att skiljas ifrån. Man skulle bli en sådan där galen kattkvinna, fast med gigantiska kaniner överallt… Skrattande

Ps: Inlägg 100 yeah! Ds

moonsi
0

97 den 24 och i nyköping

[Stampelina]
0

#100 - Ja redan 100:ade inlägget, helt otroligt vad fort det går!

Nu vill vi se bilder på DONNA! Massor!Skrattande

[Stampelina]
0

Så Du kommer till Nyköping?Glad

Tessan, då MÅÅÅSTE du också komma dit!

Mammsie
0

Idag har jag städat ut allt ur min tvåfackare till utebur, ganska "meckigt" att städa när man har buren på balkongen på andra våningen vill jag lova. Men nu är det jättefint och jag känner mig så duktig! Inte så värst mycket kli heller när jag har heltäckande handskar på mig…

Funderar på att inreda övervåningen till ett mysrum med matta i botten och hundbädd. Nedre våningen fungerar i stort sett bara som toalett och skydd när det är dåligt väder. Annars är han ju alltid ute och skuttar. 

Ska fundera lite till och återkommer med bilder, om jag blir nöjd.

Har hunnit med att gosa med Texas i sängen också, han tycker det är supergosigt att bara ligga där och slappa bredvid matte. Jättemysigt!

Vad har ni för er idag med era frassar?

[Stampelina]
0

Bra jobbat! Så där duktig var jag igår, hade storrengöring åt alla mina kaniner. Har också bestämt mig för att låta Glenn ha matta och hundfäll i utedelen av sin bur då han aldrig bajsar eller kissar där utan bara inne i sin bodel, knasigt tycker ju jag då han skulle kunna ha det jättegosigt där istället, men men…

Idag har jag bara gosat med Glenn. Inte gjort något särskilt egentligen, tänkte klippa klorna, men latmasken tog över, så det får bli imorgon.

Så hur blir det, kommer Du den 14:e? Martina från Uppsala åker ju, Du kanske kan höra med henne så kanske Ni kan samåka? Skulle verkligen vara kul!

[Stampelina]
0

#104 - Har pengarna kommit fram förresten?

Baralisah
0

#98 - Yes, Donna är bara en kelis. Hon har ju stamtavla och så, men jag är inte på intresserad av utställning iaf så mig spelade det ingen roll. Tror inte hon kan ställas ut ändå, elr?
Hehe, vadå ville du att det skulle komma små bebbar? ;P

Baralisah
0

Min kamera är inlämnad på lagning tyvärr, så det kanske får nöjas med kamera bilder. :/

Mammsie
0

#105 Har inte kollat om pengarna har kommit in ännu, men det har dom säkert. Dina selar och kopplet är på väg till dig i alla fall. Glad

Jag tycker ju att vi kan ta en träff någonstans mitt emellan istället!

[Stampelina]
0

Ok, någonstans mitt emellan borde bli hos mig om jag inte har helt fel.

Vi spånade ju lite grann om vi skulle träffas nånting i vår, om inte annat kanske vi kan ses i Stockholm någonstans på en vårpicknick?

Kul att selarna är på väg! Längtar!Tungan ute

Mammsie
0

#110 Det skulle vara superkul ju! Med eller utan frassar…?

[Stampelina]
0

Med va?Glad

Baralisah
0

Idag har jag städat burarna till både min lilla hollis Malte, & min frassetjej Donna. Donna fick vara ute i hagen för första gången eftersom jag tyckte det var bäst att hon fick vara i buren eftersom hon var så rädd igår. Nu är hon jätte framåt och jätte nyfiken!

Bild på Donna.

Baralisah
0

Donna tjejenGlad + att jag hamnade på bild med oborstat hår och allt ;P bjuder på den.

Baralisah
0

Donnis

Baralisah
0

Glad

Baralisah
0

Röda ögon på bilden :/ Men Malte min lilla hollis var såååå kär! I början var Donna osäker och började stampa, men sen gick det faktiskt jätte bra! Sen när jag tog in henne så var hon dyngsur på öronen, för hon typ släpade dom i marken hela tiden! hihiOskyldig

Mammsie
0

Hon är jättefin Lisa och sååå liten!

Baralisah
0

#118-  Tack! :) Hehe, jag tycker hon är stoooor! Skrattande

[Stampelina]
0

Jättefin!!Skrattande

moonsi
0

å va fin hon är Donna , smälter snön Glad

stampelina som de ser ut just nu så kommer jag nog nästan 100 att åka på den utställningen :-)

å vad jag längtar till lördag tills jag får hämta min prins

[Stampelina]
0

Jaaaaa!!! Vad kul!! Ska bli kul att träffas på riktigtSkrattande

Förstår att Du längtar, det gör vi andra med, så vi får se mycket fina foton på den lilla bebisen!

moonsi
0

121 ja skulle vara super kul Skrattande

den andra tessan måste ju också komma , vi måste ju öva till släktmiddagarna Kyss

Mammsie
0

#123 Jag kommer till våren, alla gånger!

[Stampelina]
0

Det kommer bli jättekul!Skrattande

moonsi
0

125 japp ska bara komma ihåg att anmäla också¨:-D

Lena82
0

Verkligen underbara allihop.

myhombrero
0

Lisa ser exakt ut som Smultrons bror :) så vacker.

myhombrero
0

Idag har Hallon busat i hundgården, passade på att fota henne.

Ps är lite smått sugen på att ta nån kull på henne nu när hon blivit så underbar. Men vi har inte hittat någon bra hane åt henne :(

Baralisah
0

#129 Så fin! Tycker det är jätte fint med viltgrått på kaniner, det verkar som att det är orginalen på nått sätt! Åh, roligt med små bebisar, ja hon är ju jätte fin så en hane skulle inte vara så svårt att hitta! Glad

myhombrero
0

#130 man tycker ju det, men jag är oerhört kräsen. Annars hade jag ju kunnat använda min egen hane. Men han har fel färg enl mig.

sandrajphotos
0

Här är en bild på Milton :) <3

Taci
0

#30, guuud så söt!! :')

#132, jättefin, men i den här tråden visar man bara upp Frassar! :)

[Stampelina]
0

Tessan kolla vad snygg Glenn blev i sina nya selen! De är lite stora, men hellre det än för små, nu har han ju lite att växa i!

TACK!Skrattande

Det blev nog inget med den där frasse-artikeln, eller har Du hört något?

[Stampelina]
0

Det grönaGlad

[Stampelina]
0

En till på det blå, då jag råkade lägga in fel bild först, trist när han inte vill titta in i kameran…

[Stampelina]
0

Det var inga som helst problem att sätta på honom selet, han satt helt still och brydde sig inte alls trots att detta var första gången nånsin han fick på sig ett =) Han är så go min lilla plutt!

Mitt under fotograferingen fick han i alla fall för sig att det var dags för en tupplur, ha ha!

sandrajphotos
0

#133 Ooops! Det råkade bli fel bild :$

Här kommer den rätta! (:

Baralisah
0

#137 - Nej så söt! Han är för go helt enkelt. Selena satt väldigt fint!

Mammsie
0

#134 Hej Tessan!

Glenn passade ju jättebra i blått, hur snyggt som helst. Han var jättefin i den gröna också men den blåa var ju bara helt perfekt till honom. Kul att du gillade dom!

Undrar också vart den där artikeln tagit vägen? Tina kanske är på semester…

[Stampelina]
0

Ja, eller hur? Det blå var min favorit med på honom!Glad

Har aldrig tidigare haft bogselar men tycker de är så himla bra nu när jag har 2 st!

Baralisah
0

Vad är det för Artikel ni pratar om hela tiden?

Här kommer lite bilder på Donna, när vi tog en myspys stund inomhus idag! OBS! Dålig kvalite för det är mobilkamera.

Baralisah
0

Donna

Baralisah
0

#131 - Kräsen ska man vara! Om man verkligen vill lyckas med en PARNING ska man inte para med vilken Hane eller Hona? som helst. :) Lycka till med parningen och hoppas du hittar den perfekta hanen för henne! Glad

[Stampelina]
0

Jag och Tessan fick förfrågan av Tina här på KIF om vi hade lust att svara på lite frågor och berätta  lite om hur det är att ha Fransk vädur så skulle hon sätta ihop det till en artikel. Men det var kring jul och vi har inte sett till någon artikel ännu så vi väntar fortfarande…

Kanske väntar Tina svar från fler frasseägare som hon ville ha med..? Det återstår att se. Jag PM:ade henne faktiskt idag och ställde frågan, men har inte fått något svar ännu.

Din Donna är en riktig pudding! Hur fin som helst!Tungan ute

Baralisah
0

Okej! Då vet jag iaf vad ni pratar om, hon kanske inte har varit inne på länge, kanske därför hon inte svarar… men vad vet jag!
Tack, vad gullig du är!Glad

Baralisah
0

Okej! Då vet jag iaf vad ni pratar om, hon kanske inte har varit inne på länge, kanske därför hon inte svarar… men vad vet jag!
Tack, vad gullig du är!Glad

moonsi
0

vilka fina nya kort på både donna å glenn , han passa klockrent i selarna :-)

själv så har jag nerräkning till lördan då ÄNLIGEN jag får hämta hem harrylilla :-)

upps måste vist tillbaka till jobbet ha de gött

Baralisah
0

åh så kul med en liten harry! Måste se massa kort sen :)

moonsi
0

149 klar du kommer att få se massa kort :-)

Mammsie
0

Nu börjar den här också bli väldigt lång, dags för en ny frassetråd, igen? Glad

moonsi
0

ja gör en ny , jobbit att rulla ner :-)

Mammsie
0

Okej, den nya heter "Nytt frassesnack"

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.