Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1604 ggr
Zebben
0

Hur bor Era kaniner?

Bifoga gärna foton.

Cherry
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här bor min kanin

Zebben
0

Har aldrig sett den färgen på kanin, vad heter den färgen?

Söt!

Zebben
0

Så här bor min kanin.

Cherry
0

färgen heter black and tan

Zebben
0

Och här har hon mer yta att springa på. I änden på inhägnaden har en liten öppning, där hon kan komma ut, men dottern inte in.

Zebben
0

När hon springer ut ur den lilla inhägnaden så kan hon komma ut till oss andra.

Zvintos
0

Jahapp, här kommer mina kaniners lyor då. Flört

I den röda buren bor Fia och i den undre bor Hoshi, bägge är dvärgvädurskorsningar på 1,7 resp 2,2kg.

Zvintos
0

I denna buren bor Mimi, en dvärgvädurskorsning på 2,7kg.

Zvintos
0

Här bor för tillfället en 4 månaders Holländare. Dock är taket kastat åt helsike och ett nytt snyggt är byggt! Räcka ut tungan

Zvintos
0

Innevånaren i denna buren är Dragon, en dvärgvädurskorsning på 1,2kg.

Zvintos
0

Och här bor just nu Zvinto & Iris, en renrasig dvärgvädur på 1,8kg samt en dvärgvädurskorsning på 1kg. Men snart kommer denna göras om till en 2-facksbur. Ena facket kommer vara 140*70*50cm och det andra 100*70*50cm.

KajsaM
0

Hampus bor i en innebur nu på vintern, vet ej måtten. Den är ganska liten så han skuttar för det mästa i utan för buren :)

reddie
0

Just nu bor vår kanin i en box i stallet. När det blir varmt igen så får hon bo i sin utebur med en stor Hage av kompostnät

Cherry
0

vad sött..

Kiddoo
0

Får jag visa hur mina marsvin bor? ;) Dom bor ju i stort sett en kaninbur och i mitt rum :P

KajsaM
0

#15 visst får du det :)

Kiddoo
0

Tack :D dom bor i den här buren på bilden men är ute 2 - 5 timmar vajre dag :)

KajsaM
0

hehee, Kan man få se gullisarna? :)

Lotta_A
0

#17: jaa. bilder på marsvinen kidoo :D

Kiddoo
0

Okejj, ska fixa fram två fina bilder :D tar två från mitt fotoalbum :P är hos min pappa, och på hans data finns de inga gris bilder :D

Kiddoo
0

Här är Melvis :)

Kiddoo
0

Och här är Blondie :)

_Mew_
0

#22: Söta marsvin! Själv har jag också två :)

Kiddoo
0

#23. Ooh, kan man få se bilder på dom? :D

_Mew_
0

#23: Ja visst :) Här är Ina

_Mew_
0

Och här är Tea och Ina.. (Tea till vänster) :D

Kiddoo
0

#25. Oooh vilken fin! Har du någon bild på hela buren och hur det ser ut innuti? :D För jag tyckte mig se en kisslåda i buren, och om de är de, fungerar den? :D

_Mew_
0

#27: Jo dom har en kisslåda.. men när jag har haft spån i till dom så har dom inte velat vara i den.. så ett tag gjorde jag om den till en sov hörna för Tea låg alltid i den och sov. :) Men sen så kissade och bajsade hon ner handduken hela tiden.. och då försökte jag ta spån igen istället. Men då gjorde hon inget där, inte ens sov.. Men nu så har jag inte haft något i lådan och nu ser jag att dom har kissat i den! Så jag la ner lite spån och kattsand i så nu får vi se hur det går :)

Här får du en gammal bild när jag hade lådan som sov plats :) Grisarnas ögon blev röda av blixten.

Tina-A
0

#28: Vad fint dom har det!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

_Mew_
0

#29: Tack :)

Kiddoo
0

#30. Haha, så där ska jag inreda min bur, det där var ju riktigt fint :) men.. Mina marsvin är lite besvärliga, små tjaffsar ganska ofta, Melvis brukar bli uppretad utav Blondie, så hon säger ifrån med en putt, så brukar Blondie bita Melvis i örat (inget allvarligt bett än). Men zoo säger att dom ordnar rang, men så här har dom hållt på enda sen dom kom i princip. Och jag vet inte hur jag ska göra, det är sällan dom är riktigt sams, dom har sina gyllene stunder då dom sover med varandra och äter med varandra, men jag tkr dom bråkar mer, eller ja, små tjaffsar, men de brukar oftast vara lugnt i buren, det är mest när jag kommer och dom börjar härja som det blir så.

Kiddoo
0

Och dom kan inte vara utan varandra heller. Dom blir helt galna när den ena saknas. Blir ganska förvirrad av deras betéende. Eller om dom är särade, ena i en bur å den andra i en, testade sära på dom förr, men de gick inte dom blev helt galna av att vara ifrån varandra.

Tina-A
0

#32: Jag tycker det är sött att dom gillar varandra så mycket :) Då skulle jag säga, låt dom tjaffsa, alla kompisar bråkar ibland Oskyldig

Gillar dom varandra är det nog ingen fara, så länge du inte ser att det verkligen går hårt till.

Kiddoo
0

#33. Hehe, om det vore så enkelt :P dom tjaffsar mer än vad dom är sams när jag är där uppe. Fast det börjar lugna ner sig lite nu. När jag bytte hus till en våning att dela på blev dom bättre vänner, för odm blev tvugna att dela "hus" :P På kvällarna bråkarna dom nästan aldrig, det är ganska sällan nu. Men ändå, det är mkt för "lilla" mejj att handskas med, man blir alldeles illrådig, orolig och förvirrad. Orolig blir jag i skolan, då jag vet att jag inte kan kontrollera dom om dom skulle börja med världens fight. Fast det har odm inte gjort än, och dom har vart med varandra i ungefär 3 ½ månad :) så jag tror det bara är lite vänskaps gnabb! Hoppas i varje fall :P

_Mew_
0

Det ordnar nog sig :) Är dom syskon?

Kiddoo
0

#35. Hoppas det i varje fall :) nope, långt ifrån. Kommer från varsin uppfödare. Eller ja, zoo kanske man ska säga. Det var så här; mamma ville inte att jag skulle köpa marsvin, men jag envisades, och till slut fick jag, men bara ett (!) så jag blev lite irriterad, men men.. Nästa dag så tog jag min månadspeng och lite sparpengar, åkte ner på zoo, köpte Melvis som då var 9 veckor och hade varit hos uppfödare först men kom till zoo't när hon var 5 veckor ungefär. Hon var hemma hos mig i en natt, då jag tyckte så synd om henne för att hon var så ensam, jag grät, för hon såg så ledsen ut (!!). Nästa dag bestämde jag mig att jag tame faen (ursäkta svordomen) skulle ha en till som sällskap. Så jag och min syster åkte ner till zoo, kollade bland hennes syskon, och där fans en söt bjässe hona som var från hennes kull! När vi kom hem med den blev Melvis överlycklig, dom gosades och pussades, men sen, efter ungefär en kvart blev allt ett helvete, den nya stora bjässen gav sig på Melvis och började slåss, skrika och gjorde allt för att göra illa Melvis. Jag tog upp Melvis fort, som annars inte lät mig ta upp henne, och sen försökte jag få ut bjässen ur buren, den började hacka tänder och gapa stort mot mig, smaskade och försökte bitas när jag skulle ta upp den. När jag väl fick upp den och lagt den i en rese låda så ringde vi zoo och ville lämna tillbaka den. Det fick vi. Dom visste inte vad det var för fel på bjässen. När vi kom ner fanns det bara en till kvar i hennes kull utom bjässen, det var en kritvit albino med röda ögon. Som såg sjuk ut, så vi köpte intenågon där. Men han som ägde zoot sa att hans dotter hade ett zoo i valbo, och hon hade 4 - 5 veckors bäbisar där. Så vi åkte dit i all hast, kollade och fick syn på ulltussen Blondie, som satt uppkrypen i ett hörn med andra och sov. Vi valde henne, hon hade dagen före kommit från sin uppfödare. Hon röde sig fint och var ultra gullig. Vi kom hem med henne, gjorde rent i Melvis bur, och allt annat, gnuggade in henne med Melvis's spån så hon skulle få samma lukt, och sen tog vi dom till ett neutralt plan, Melvis var stäld sen den förre varit där, så hon satt nästan som apatisk i ett hörn och stirrade, Blondie lika så, hon var så ställd eftersom allt var nytt. Men efter ett tag gick dom fram och nosade på varandra, Melvis puffades och nosade, Blondie nosade och puffades. Sen släppte vi in dom i buren. Melvis vägrade släppa in Blondie i huset, så Blondie låg förtvivlad i höet och sov, hon som hade fått sova med massa andra före. Men efter någon dag började Melvis släppa in Blondie i huset, men kom det någon in rummet blev hon genast ut schasad. Sen dess har dom vart ("någorlunda") vänner, som sagt, små gnabbas ibland, och ibland är dom som änglar mot varandra.

_Mew_
0

Vilken historia hörru! Mina är också syskon, köpta från en uppfödare :) men jag tog hem dom när dom var 6 månader. Så då visste jag ju att det skulle funka och allt. Och det har det gjort :) Dom är som små plåster :) Dom sover och äter tillsammans och när dom är ute på golvet och går så går dom på rad. Men vi får hoppas att det blir bättre med dina marsvins små bråk!

_Mew_
0

oj.. det skulle inte vara "också" syskon! Förlåt :P

Kiddoo
0

Hehe, det gör inget! Ja, jag önskar att "bjässen" hade vart snäll, för då hade dom varit syskon och allt hade varit bra, men nu är det som det är. Men jag är nöjjd över dom ändå, när dom väl är sams :) och bråken är ju inte så speciellt allvarliga. Och när dom är ute och springer går dom på rad, ropar efter varandra och håller ihop, enda gången dom gnabbas är om dom är i hagen, eller i buren, och ibland om det finns en tallgren ute på golvet och dom inte vill dela. Annars brukar det vara ganska bra :)

_Mew_
0

Men då är det inte så farligt då :)

Kiddoo
0

Näe, men hoppas dom slutar med det i alla fall :P vet du, i övermorn ska vi köpa ett "avloppsrör" som du har på din bild till mina marsvin :D så ska dom få ett tält i slutet av månaden, så jag ska testa nya lekar :) inspirerat av dejj :P

_Mew_
0

Vad roligt! Mina grisar springer alltid igenom röret och gömmer sig i det och SOVER ibland i det! ^^

Kiddoo
0

Haha, tänkte att mina skulle göra det också, vilka mått har din bur? Min har 100*50 :)

_Mew_
0

På min marsvins bur är det 120*50 och på kaninburen så har jag 100*50 :)

Kiddoo
0

Aaah :D så stort vill jag också ha, det är inte mkt större, men de är ändå större :D men mina får vara ute 3 - 5 timmar varje dag ungefär :) inte när jag är hos pappa, då är dom ute ungefär 1 timme/dag!

_Mew_
0

Äsch, dina mått är också bra ;D Får dom bara motionera så är det bra :D Mina har blivit JÄTTE tjocka. Måste faktist banta dom nu :P Matvrak! ;D

Kiddoo
0

Hehe, aa, men jag vill få plats med mycket kul i buren och det ska fortfarabde få rum för spring och annat tycker jag :P men men, får ha den här buren, ska kanske bygga egen ^^ KANSKE. Men den är väl ganska bra ändå får jag väl erkänna :D

_Mew_
0

Ja den är bra :) Härlig plats dom har att sitta på och ligga under :D

Kiddoo
0

Menar du hyllplanen? :D Den älskar dom, där under sover dom, och leker i höet, och dom hoppar upp och ner för den när dom leker, och för att dricka ur flaskan :P Jag tyckte din bur såg hel mysig ut, dom såg ut att trivas :)

_Mew_
0

Vilket marsvin älskar inte att krypa in under en hö hög ;D Jag hoppas att dom trivs i alla fall. Om du vill se riktigt häftiga burar så ska du kolla här! Jag älskar att sitta och kolla på dom! http://www.guineapigcages.com/photos/index.php

Kiddoo
0

Precis, mina blir som popcorn i högfrekvens när jag ska fylla på med hö i buren :D Ooh, ska kolla :)

_Mew_
0

låter härligt ;D Mina skriker så jag blir halvt döv. Speciellt när dom hör att man är i köket och skär grönsaker till dom :) Och när man går i trappan.

Matilda_91
0

Såhär stort har Albin det :) han bor i en tvåa

Matilda_91
0

Utegården :)

Matilda_91
0

Inuti stora rummet :)  Uppe på lådan i hörnet brukar jag lägga grönsaker och gräs, han kan krypa in och gömma sig under den om han vill också

Matilda_91
0

"hallen" från början när dom byggde buren var det nog mest tänkt som ett krypin men det är ju på tok för stort :P Albin är nästa aldrig här,.

Tina-A
0

Jättefint :) Verkar stort och bra! Har du ingen bild på albin i buren? Han är ju så söt :)

Matilda_91
0

hihi jodå :) här sitter han på sin lilla platta där han har maten :)

Kiddoo
0

Jupp! Mina skriker när jag går i trappan :P

[MatildaW]
0

Har bytt till det här kontot från Kiddoo :)

__iE
0

hahhaha #60, du skriver det i alla trådar ? ;)

gör en egen tråd o skriv det ;D

[MatildaW]
0

Jepp :P allt för att alla ska se xD

LinneaG
0

Så här bor de på sommaren.

LinneaG
0

Så här bor de på vintern.

KajsaM
0

#63 Bor dom där även på natten? :)

__iE
0

#62 haha ;)