Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 605 ggr
Rajamaja
0

Separata boenden men gemensam rasthage

Undrar om det finns någon här som har era kaniner boendes i separata burar men som har kaninerna ute i rasthagen samtiigt.

Brukar detta gå bra, eller är riksken stor att det blir bråk mellan kaninerna då de enbart "umgås" i rasthagen?

Kan tänka mig att det är väldigt individuellt, alla djur är ju olika. Reagerar olika osv.

Min tanke går till att min kastrerade dvv hane ev. kan få en dvv hona eller holländarhona som kompis, men då bara ute i rastgården. Vill ha dem separata i varsit boende annars.

Vad sägs?

Michiis
0

putt :)

// Michis

Kristall
0

Får man fråga varför du vill ha dem i skilda burar? Jag tror att kaninerna kommer bättre överens om de får bo i samma bur (med skilda hus såklart, ifall de skulle bli sura på varandra nångång), vi gjorde så att vi öppnade mellanväggen på vår tvåfackares utedel till våra förra kaniner (två honor), så de kunde gå till var sin bodel om de ville vara ifred. (:
Men kanske det skulle gå annars oxå… vet inte om honan skulle skydda reviret eller så, när de träffas i hagen alltså? Obestämd De brukar ju vara lite revirbenägna.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Mammsie
0

Visst gick din hane med en fransk vädurshona tidigare? Om hanen haft sälskap tidigare så går det säkert bra att sätta ihop honom med en ny hona om denna är ung. Men tror det är bättre om de får fortsätta vara tillsammans hela tiden när de väl satts ihop. Som Kristall skriver.