Sätt lås på Uteburen!
Hej vill uppmana alla som har utekanin att sätta lås på uteburen.
En av mina älskade kaniner blev offer för någon som skar av hela Herje´s hals.
Herje kan inte ha fastnat på något sätt och händelsen är därför polisanmäld.
Detta inträffade i Västerås , men liknande händelser har inträffat nydligen på ett ställe nära nyköping. Där har kaniner tagits och spikats upp på väggarna ovanför sina burar.
/Linda Västerås kaninhem
Det är ju helt försökräckligt :'S.
Hur fan tänket folk?! Det är små försvarslösa djur vi pratar om >:''(
Dock tror jag ine att ett lås hjälper.. Vill de verkligen in så rycker/skär de nog bort gallret..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Fy vad hemskt!! Beklagar sorgen:(
Vi har också varit med om hemska saker. Någon släppte ut våra kaniner hela tiden. Vi sålde en del för vi tyckte det var jobbigt att ständigt jaga i fatt alla kaniner. Vi hade en bur som gick att låsa så två kaniner behöll vi. Men då la någon in råttgift i buren deras, så en morgon hittade jag dom död :(.
Det tog många år innan vi vågade skaffa nya kaniner och nu bor dom i ett av våra förrådsutrymmen. Egentligen var det meningen att det skulle bli en gäststuga, men kaninerna fick rummet istället. Det går iaf att låsa och ingen tar sig in där. Men jag är fortfarande nojjig att ha dom ute. Går och kollar till dom hela tiden så inge varit hos dom.
Det var inte bara jag i området som råkade ut för dessa, tyvärr nästan alla med kanin som bodde här då.
Det är fruktansvärt att folk ger sig på andras djur.
Beglagar sogren, jag vet hur du känner dig.

Omg :S , Shiiit ! Som tur har jag inte varigt med om något sånt & hoppas jag inte behöver det häller -.- :(
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
vi hade lås på våra uteburar när vi bodde i ett samhälle, det fungerade inte tyvärr, en kanin fick avlivas efter misshandel
dock behöver jag nog inte sätta lås där jag bor nu
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag har lås på min bur, annars hade nog nån av grannens ungar varit där å släppt ut kaninen för länge senn.

Jag har inte lås.. tror inte (hoppas inte iaf) att det behövs här i den pytte lilla by jag bor i där alla känner alla ;p
Men jag fattar inte vad som får folk att göra sånnt där?! :O Man kan ju inte göra så om man är helt frisk! :O det är ju rent ut sagt för j*vligt!!! :S
Herregud, Nej lås hjälper inte!
Om galningarna verkligen vill något så gör dem det!
På min bur klippte dem upp gallret och parade min stackars Smulan! :(
Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så.
Helt sjukt hemskt :O
Hur f*n tänker folk? Vissa behöver ju verkligen hjälp om man kan göra nåt sånt >:@
Min kaniner bor (som tur är) inne, känns tryggast, ser dom jämnt och märker snabbt om nåt är fel eller om nåt händer.
Dock brukar dom vara ute hela dagarna under sommer halvåret i deras Hage, den har INTE lås, är ofta rädd att nåt ska hända mina änglar :(

Men herre gud, man ska för fan inte behöva ha lås på sina kanin burar. Man ska kunna ha dem i fred utan att någon skit unge ska komma och ställa till det!
Usch var hemskt, jag bor i västerås >.< Mina kaniner har också blivit besökta om natten, himla obehagligt (trots att dem bor i ett "kaninhus"). Nu sitter det lås på dörren..
Jag har minkgaller och hänglås på alla mina burar. Självklart kan det inte hålla bort alla som verkligen vill. Men tillfället gör tjuven som man säger. Ser en sjuk person att det är lätt att ta sig in kan den göra det. Det är mindre kul att först åka hem och hämta motorsåg, svets och tång hemma. Många har då också redan hunnit ångra sig. Det är dessutom bra mycket mer misstänksamt om någon står och klipper upp, än att någon bara lyfter på haken.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Tack alla Ni som skrivit omtänksamma komentarer.
Till er andra , så förstår jag att lås inte hjälper MEN Har man bra svetsat nät och lås så kan man ju absolut minimera risken att något sådant här händer igen. Det krävs ju lite mer jobb då för att komma åt kaninen.
Till er som har kaniner i friggebodar så är ett tips? att sätta ett ordentligt dörr lås där.
Hallå!! Vardå nära Nyköping?? Jag bor nära Nyköping!!!
Var har Du fått den infon ifrån, nyheterna eller var??
Usch vad hemskt. Hoppas verkligen att mina kaniner kommer klara sig under sommaren nu.
Ibland har dom varit ute på morgonen, då har vi trot nån släppt ut dom, men det kanske är nån galning som släppt ut dom 
//Elin

Herregud vad hesmkt! Jag har råkat ut för folk som har öppnat burar om nätterna… Man borde skaffa lås!

Usch det där är hemskt. Om det skulle hända mej skulle jag sitta vakt på natten med farsans hagelbössa. Jag blir så J'VLA arg på sånt där jag skulle kunna skära halsen av dom!!!!!!!!!!!!!!!! Tur att jag bor i lägenhet. Jag har en villa men tänker aldrig ta med morris dit!
/Elvira :D
Fy vad hemskt! 
Det verkar som om många här har fått besök och fått sina djur utsläppta eller skadade"/ Vilka idioter det finns, usch!
Jag bor på landet och det känns skönt så att ingen kan släppa ut/skada mina kaniner.
Kastanjegårdens Kaniner

ush va hemskt! det har aldrig hänt för mej att nån har varit under natten,men under dagen har det varit småbarn och öpnnat buren helt vid öppen.och det bor katter runom kring mej…men som tur var så hoppade han aldrig ur buren
PUTT!
Till trådstartaren, VAR UTANFÖR NYKÖPING??

är väldigt glad att jag bor ute på landet med bara snälla grannar och dessutom har kaninerna i ett föredetta butiskbod som man kan låsa med hänglås. beklagar sorgen till er som råkat ut för dessa idioter.

är väldigt glad att jag bor ute på landet med bara snälla grannar och dessutom har kaninerna i ett föredetta butiskbod som man kan låsa med hänglås. beklagar sorgen till er som råkat ut för dessa idioter.

Usch jag som bor i västerås är extremt glad att Henke är inne kanin :O
Funderade ju på att ha mina ute under nätterna på sommarn, men tror jag ändrar mig då det finns endel udda personer där jag bor :/

Till alla, detta kan hända överallt! Även i små "hålor" Har aldrig varit med om något liknande i Västerås tidigare. Så vidta försiktighets åtgärder om ni kan.
Till dig som bodde i Nyköping så kan jag säga att det hände i Oxelösund (2 mil) ca 15-20 minuter från Nyköping.
Ja det var på de lokala nyheterna där och i tidningen.
Jag tycker dock inte att du ska känna panik utan gör det du kan för att skydda din kanin, precis som alla andra.
Idioter och dårar finns överallt. Även där man minst anar det och bara för att du bor närma där det hände så betyder inte det att du har större risk än andra att råka ut för något som det här.
Alla människor kan ju faktiskt förflytta sig även de människorna som gör sådant här.
/linda
Ja det där sista du skrev om att alla kan förflytta sig har du ju mkt rätt i…