Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 579 ggr
JoyBysen
0

Kaniner i Stall+Hösilage fråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :)

Jag har två dvärgkaniner utomhus och de bor i olika burar. Jag undrar om de kan bo i ett stall med hästar nu när det är så kallt på vintern? Jag vill ju inte att de ska frysa. Kaniner dör ju om de bor i kostall, men är det samma med häststall?

Kan kaniner äta hösilage?

Tacksam för svar :)

MVH//Johanna

juliamaria
0

De kan bo i stall :) sålänge det inte drar, då kan de bli förkylda. Men jag har för mig att man inte ska ge konserverat hö till kaniner, rätta  mig någon om jag har fel.

Sashhi
0

Det är nog lite för sent att flytta kaninerna in till ett häststall nu, eftersom att det är så pass kallt i de flesta delar av landet, så blir det nog en lite för stor temperatursskillnad, max 10 graders skillnad ska det vara.

Kaniner ska inte äta hösilage! Det jäser i deras magar, och kan sluta med kolik.

Not your mom, not your milk.

Rafflan
0

Ja, i stallet jag jobbar i har vi kaninen inne i stallet under det kalla vinter halvåret. Det funkar allderles utmärkt och vet fler som har kaniner i stall ;)

Ang hösilage har jag hört lite blandade svar, vissa säger ja, andra säger nej pga mjölksyre bakterierna. Men om man torkar det så det inte är så blöt så borde väl mjöksyre bakterierna dö och då borde det väl gå? (vet ej)

Fiona
0

Dom fryser inte ute så länge dom har mycket halm & det inte drar på dom. Du kan sätta in dom i stallet beroende på hur stor temperaturs skillanden är, somsagt inte över 10 grader.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JoyBysen
0

Okej, tack för alla snabba svar Glad

Efter det ni tycker ska jag inte ge dom hösilage,utan fortsätta med hö Glad

Det har blivit kallt ganska fort här i Kristianstad nu, så mina kaniner har inte särslkilt tjock päls tycker jag. Jag ska kolla vad det är för temperatur i stallet/Ute och se vad det är för skillnad Glad

Mvh// Johanna

Sashhi
0

#5 - Jag lovar dig, kaninerna fryser inte.

Not your mom, not your milk.