Underbar fransk vädur, chinchilla
Pga av allergi som bara blir värre så kommer jag bli tvungen att skiljas från min underbara goskanin av rasen fransk vädur.
Han heter Bärstas Stampe, är chinchilla och född 080601. Uppfödare Unni Wickström. Ej till Avel pga ev anlag för blindhet. (Helbror blind).
Fransk vädur tillhör jätteraserna och kräver stort utrymme. Gärna som frigående innekanin i kaninsäkrat hem, han är helt rumsren och lådtränad. Alternativt ute i rejäl bur med stor rasthage eller i stor box i stall.
Han bor i dagsläget utomhus. Helt underbar personlighet, lugn och kontaktsökande, älskar att gosa med familjen och gå på promenad i sele med koppel. Supersnäll att pyssla med.
Självklart fullt frisk och med stamtavla, under året. Skulle passa jättebra som familjekanin med vuxna som tar huvudansvaret.
Min frasse är alldeles alldeles underbar och förtjänar ett hem där han kan trivas och få massor av kärlek och pussar hela livet!
Jag skickar med en stor fin kattlåda, mat- och vattenskålar, kattunnel och kompostgaller, selar och koppel mm till det nya hemmet.
Vill endast ha seriösa genomtänkta svar från riktiga djurvänner med telefonnummer via pm. Putta gärna upp, tack!
Jag håller på att tjata på gubben om underbara Diezel, men han är inte sugen alls… Jag är ju dökär i Diezel. Ska tjata och fjäska lite till men det ser inte ljust ut… 
Han tycker supermycket om de kaninerna vi har, men han säger att man måste dra gränsen nånstans, och jag vet ju att det är så. Men jag vill bara inte dra den gränsen innan Diezel…
Hur pass snart behöver Du omplacera honom?
Är han okastrerad?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#3 Hade planer på att kastrera honom, men vill att han skulle få bli fullvuxen i kroppen först. Så ja, än så länge så är han okastrerad.

Han e så fin.
#1 tjata mer jag tror han får det jättebra hos dejj haha :D
/Elvira :D
#5 Tack, han är ännu finare i verkligheten och världens gosigaste!
sötnosen där.
men hur går det med rocky/ior hittat hem till den prinsen ?
#7 Nej, han söker också det perfekta hemmet. Annons här med.
jag jag såg det nu 
hoppas du hittar bra hem snart.
tyvärr har jag ingen plats för en till å killen skulle nog inte gilla de heller :-(
Okej. :/
För hade han varit kastrerad så hade han kunnat få flytta in hos tjejerna i hagen.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#7 VAH? ska du sälja alla tre :(?
/Elvira :D
#4 Synd, hos dig och dina kelhonor hade han säkert mått toppen!
#11 Nej, Texas stannar eftersom jag verkar klarar av honom allra bäst trots att han bor inne med oss och allt. Rocky och Diezel söker nya hem.
Tog en liten gosstund med Diezel här på morgonen och jag kan bara inte omplacera honom.
Medarbetare får gärna låsa den här tråden, tack på förhand!
#14, men klarar du verkligen av att ha honom kvar då, med tanke på din allergi?