Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1059 ggr
spiritedaway
0

Till halt golv?

Jag har innekaniner som brukar få springa runt på golvet. Men golvet är lite halt.

Försökte hitta nån gammal tråd, men hittade inte riktigt svar på min fråga. Vad kan man ha för mattor som är "säkert".? Den ena kaninen gnager på det mesta, och då kan jag ju inte ha någon vanlig matta som hon kan få i sig trådar från.

Har tänkt bygga en Hage av kompostgaller, som de kommer att få vara väldigt mycket i. Kanske hela tiden t.o.m. Men då skulle jag gärna vilja ha ett bättre underlag på golvet först.

pepsi-v-emmelie
0

men kanske nån filt?men den kaske oxå halkar iväg….men nån tunn madrass?

spiritedaway
0

mm. Det enda jag vet som ska vara säkert för djur är fleece, fast det ligger ju inte så bra på golvet.
undra om det kan finnas tunna plastmattor av något slag..

pepsi-v-emmelie
0

men några stora youga mattor? xD

Denna kommentar har tagits bort.
spiritedaway
0

haha kanske det. Jag hoppas jag kan hitta nåt bra som inte lilla Luna kommer tugga sönder i alla fall :P

Skulle vara skönt att kunna fixa en så stor Hage jag bara kan också. Gizmo blir inte nöjd även fast han får vara ute minst 1 timma ur buren. Han nöjer sig inte ens med 2. Och då har han en stor bur ändå.

pepsi-v-emmelie
0

okej :)) jag har min kanin i garaget (det är ingen bil där) och jag har han ute i sin rast Hage ca 1timme och sen får han springa lös i garaget :D

Denna kommentar har tagits bort.
spiritedaway
0

jag önskar att jag kunde ha kaninerna lös hela tiden. Men jag vågar inte lita så mycket på katterna tyvärr. Dom kanske är rädda nu, men de kan lika gärna attackera senare.

pepsi-v-emmelie
0

ja,va hade en katt förut men den var rädd för pepsi x9 haha,det var kul

spiritedaway
0

Haha det ser rätt kul ut när katter är rädda för kaniner :P

pepsi-v-emmelie
0

bor du i luleå? :O

spiritedaway
0

Japp det gör jag. Hur så? :P

pepsi-v-emmelie
0

jag gör det oxå :))

spiritedaway
0

Haha där ser man :)

[Eichan]
0

Du kanske kan använda dig av gummimatta? Om det är bra gummi så kan kaninen inte bita den i bitar. Och gummi glider ju inte runt på golvet heller

spiritedaway
0

Mm, det skulle nog funka. Jag får gå runt på lite affärer imorrn och se vad man kan finna :)

juliamaria
0

Det finns speciella gummimattor som man kan ha och lägga typ i lådor för att skydda för repor och sådant, de har små piggar som gör att de ligger stilla. Finns att köpa på IKEA :)

emms
0

Om du ska ha någon stor Hage kanske du kan sy ihop några filtar (av fleece) och sedan sätta fast dem i kompostgallret :). Det är lätt att tvätta med :D.

Emma

spiritedaway
0

tack för tipsen :)

Mammsie
0

Finns billiga och bra mattor på Ikea med halkskydd under. Du kan ju alltid testa dig fram och se om det finns något material som din kanin inte gnager på?

spiritedaway
0

Är något tuggvänligt så testar hon gnaga. Men jag ska nog hitta något som blir bra :)