Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1311 ggr
amela87
0

Kullplanering 2009, min första kull :)

Nu har jag hittat rätt hane (efter så mycket letande) som jag ska para min Saga med. Han ägs av Wera här på Kif.
Blir hennes första kull. Vill gärna börja med kaninavel och avla vidare på vit blåögda dvärgvädurar, så förhopningsvis dyker en vit blåögd unge upp.

Fakta om hanen:
Fullständiga namn: Stigfinnarberget´s Snowflake
Tillstals namn: Nalle
Ras: Dvärgvädur
Färg: Vit, blåögd
Född: 26 mars 2008
E. Silverbell,Vit blåögd 96.5p
U. Opal,Vit blåögd 94.5p
EE. Tysk EU. Tysk UU. Liv UE. Saphir
Uppfödare: Stigfinnarberget´s kaningård, Eva-Lena Bäcker.

Nalle är en underbar kelig typ, kan vara både kelig och busig. Han älskar att få uppmärksamhet och kel.Nalle är väldigt social och trevlig, helt underbar i både utseendet och sin underbara personlighet. Han har mycket fart i sig. Han ser mycket lovande ut, fint med hull,bra päls, fin glans. Han har en bra stam, med 96:or, 94.5 (som lägst) och en 95:a.
Både farfar, farmor, pappa och morfar är tyska importer.
Utställd med sina kull syskon och sin mor på 94p.

Fakta om honan:
Fullständiga Namn: Zvintos Nevada
Smeknamn: Saga
Dvärgvädur, viltgrå wienertecknad
Född: 6 juni 2008
E: Bråkmakargatans Skalle-Per, dvärgvädur, vit blåögd, 93.5p.
U: Silverhagens Nissa, dvärgvädur, viltgrå.
Uppfödare: Zvintos Kaniner, Ninni(NinniH här på Kif)

Saga är väldigt vacker, självständig & orädd. Hon är mycket handtam o kelig. Hon är mysig som bara den,en liten dam som inte är rädd för att ta för sig av det goda i livet.

Datum för parning: Mitten - Slutet av Februari.(ett mer exakt datum kommer senare)

Förväntade färger: Vit blåögt,viltgrå wienertecknat och ev svart wienertecknat.

Tanken med denna PARNING är: Att få fram mysiga & sociala kel/utställnings kaniner. Dessutom vill jag inte bara få in Sagas mysiga personlighet utan också pälskvalite, kroppsform & öron form. Få fram en fin vit blåögd unge som jag kan avla vidare på.

Pris: 300-350kr

Om ni undrar över något så kan ni pm:a mig
Inga onödiga inlägg tack!

amela87
0

Putt för blivande föräldrarna Glad

amela87
0

puttar upp tråden

[Niike]
0

putt :)

amela87
0

putt ^^

amela87
0

putt…

amela87
0

Ingen som är intresserad?

[Stampelina]
0

Nej tyvärr inte, men de är jättefina!

Kul att det fortfarande finns de som planerar kullar under -09 trots "öronmärknigstjaffset"

Tror många uppfödare avvaktar och ser om det kommer någon slags dispans. Tror i alla fall ungarna blir supersöta!

Lycka till!

amela87
0

#7 Jo ja vet,jag kommer dock bara öronmärka ungar som är utställningsbara. Men tack ändå Glad Hoppas d e nån som vill ha en fin o mysig kel kanin.

amela87
0

putt

elasive
0

Hej! Jag blir jättesugen =) Vart finns de någonstans? Ska bara övertyga mamma=)

Jag har inga krav, eftersom jag bara vill ha en mysig kelkanin ;)

gullenos
0

eftersom ja får min nu i jul så vill jag vänta med nästa. men jag tror att du får dom sålda eftersom dom kommer vara lev. klara vid våren ;) och bli jättesöta!

amela87
0

#10 Va skoj! Ja båda föräldrarna är jätte mysiga o Saga är ju inne kanin,rumsren o jätte mysig. Dom kommer att finnas i Göteborg. Ungarna blir lev. klara i april - maj 09 =)
#11 Ja d hoppas jag =) Tack,hoppas du får d skoj med din nya kanin ;)

Är nån mer intresserad och bor i Stockholm, Dalarna så kan transport hjälp fixas dit Flört

amela87
0

Putt ^^

amela87
0

Putt ^^

amela87
0

Putt =/

amela87
0

Putt för lilla gumman <3

[Wera]
0

Inga intresserade? Jätte vackra och mysiga föräldrar jue ;)

amela87
0

putt

amela87
0

putt =)

EbbaB
0

Putt :)

amela87
0

I och med den nya lagen om märkning, som träder i kraft den 1a januari 2009, så kommer köparen själv få välja om ungen ska märkas eller ej. Vill köparen ha den märkt, får den betala summan för märkningen. (Gäller bara då om ungana blir vit blåögda dvs utställningsbara.) Glad

amela87
0

putt

gullenos
0

Om ni får någon vit blåögd HONA skulle jag kunna vara intresserad men inte helt säkert! Måste då innan kastrera Morris. Vill ha en utställningsbar liten tjej (;

amela87
0

#23 Hehe vill jag oxå XD tänke själv behålla en hona om d blir en vit blåögd Flört Får hoppas att d blir många vita små bebisar.

gullenos
0

jo (; men jag älskar vit blåögda (:

amela87
0

#25 D e svårt att inte älska vit blåögda kaniner <3 Oskyldig Får hoppas att ungarna får Sagas fluffiga päls oxå, då blir jag riktigt glad =P

amela87
0

Parningen sker i slutet av januari, ungarna beräknas bli lev.klara i slutet av april. (får hoppas att parningen tar! ^^)

amela87
0

putt

amela87
0

putt putt

amela87
0

putt =)

Inlägget är låst för nya kommentarer