Bra eller dålig kaninbur?
Hej, Vi köpte nyss en ny bur för våra kaniner bråkade. Vi kan inte bygga en egen bur som vi vill förns om några veckor. Vi köpte en såkallad "krisbur" som var ganska dyr men bra med öppningar och att dom kan gå in och ut själva. Men botten är plastig (lite bra eftersom det är enklare att städa då) och när jag kom hem efter skolan idag var all halm i ena hörnet och kaninen halkade liksom runt på plasten. Självklart la jag på mer halm, men ska det vara så?
Jag har en plastburbotten (innebur) till min kanin och jag har inga stora problem med att hon halkar. Jag har spån i min bur istället för halm, det kanske blir lättare då? Annars så tror jag att den kanin vänjer sig vid att det är lite halt och lär sig att hoppa omkring på det också.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

svar på #1
Jag har både massor med spån och halm i buren (jag har också lite kattsand), jag hoppas hon vänjer sig vid det!

asså att halka runt

jag har tidningar sen toa lätt sen halm (;
/Elvira :D

Jag har plastbotten min kanins kaninbur men han halkar inte. Det är som små "intryckta" fyrkanter som gör att kaninen inte halkar.
Jag tycker att kan pröva att ha lite hö, spån och kanske lite halm. Spån är du egentligen det bästa eftersom att när du tar mycket såblir det tjockare och när kaninen trampat mycket blir det hårt. Men däremot ska man inte ta förmycket spån. En del kaniner knuffar bort spånet för att de inte vill ligga på en massa kliande spån, så som min kanin gör.
Jag har spån och halm i min innebur (plastbotten).
Det funkar toppen :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har fleecefilt i min ena innebur. Då glider inte min kanin runt i alla fall ^^
Du kan ju som #4 ha, hä en tidning på botten och sedan här du på halm, eller det du brukar använda som strö!

Min kanin älskar att ligga på plastbotten men annars har jag bara toa-lätt och halm över. Det funkar jättebra. :)
Mina kaniner föser undan bottenmaterialet o föredrar att ligga bara på plasten, så därför är bara halva buren fylld med strö :)
Bild??