Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 861 ggr
flisan93
0

Det var länge sedan...

Hej igen!

Nu var det verkligen länge sedan jag var inne här. Har haft fullt upp nu när det snart är jul och har helt enkelt glömt var jag brukar hålla till;)

Här kommer lite uppdatering om hur den senaste tiden har varit hos mig och lillplutten:)

McDreamy mår toppen och har vuxit sig "stor" och vacker. Han har mognat på sig lite men det är en bit kvar innan han blir lika modig som de flesta andra kaniner:) Han vill helst låta mamma sköta snacket om man säger så;) Han fick ett par veckor sedan se snö för första gången i sitt liv. Han var väldigt skeptisk från början och var faktiskt lite rädd för flingorna som landade på honom när han var ute i hagen. Haha.

Vi har varit på tre utställningar hitills och han har blivit väldigt snygg:) Första utställningen var vi i Luleå och då fick han 92p, det var jättepirrigt och jag blev sååå glad när han fick det:) Den senare utställningen var hemma, i Skellefteå:) Där blev han tyvärr nollad:( Han hade för många vita hår. Det var väldigt synd, men revanschen kom en månad senare, i skellefteå då också. Då fick han 93,5p! Ni skulle bara veta så glad jag blev. Jag var så nervös, jag trodde att de skulle hitta vita hår och att han skulle bli nollad igen. Men så blev det inte:D

Vi har även hoppat ett tag och varit på några tävlingar, men han är inte en så bra hoppare;) Han har visserligen farten men tekniken är inget att skryta om;) Haha…

Förra veckan hade han besök av en äldre dam. Fannys (Ync. på KIF) kanin Embla. Hon och Mackan har parat sig och vi hoppas att de ska komma finfina ungar lite senare:) Det har varit superkul både för mig och Mackan:) Han gillar henne verkligen.

Det som var lite kul var att Embla verkligen bossade över honom, Mackan var mesigare än vanligt. Det var så roligt att titta på, han blev slagen av en tjej;) haha. Han är en riktig goookille:)

Annars har vi gjort det vanliga, gosat, tagit rundturer i skogen och gosat ännu mer:)

Inte mycket nytt alltså;)

Hoppas att ni har haft det bra och det är skönt att vara tillbaka vid skrivbordet igen:)