4 ungkaniner behöver nya hem, akut
4 honor födda 30/8 i år (tjuvparning) finns kvar och behöver komma till nya hem så fort som möjligt! Kan inte ha kvar dom så länge till då jag inte har möjlighet att ge dom den tid och stimulans de behöver.
Snälla och sociala allihop. Tror mycket väl att de kan bli bra hoppkaniner om man är intresserad av det.
De är dvärgvädurskorsningar som kommer väga mellan 1,5-2kg som vuxna.
Skötselråd och några dagars foder medföljer.
Skulle det i framtiden bli några problem så att kaninen ej kan bo kvar i sitt hem, får ni lov att lämna tillbaka den till mig. Ser hellre att ni gör det än säljer den vidare. Tack.
OBS. Eftersom kaninungarna har bott ute sen de föddes och fått sin vinterpäls, säljes de endast som utekaniner.
Hemmet är viktigast. Kommer ta 150kr för en och 200kr för två.
Pendlar mellan Skåne och Stockholm så ungarna kan levereras i princip vart som helst i båda länen, möjligtvis på vägen efter överrenskommelse. Ungarna bor nere i Skåne utanför Malmö men kan vid seriöst intresse tas med upp till Stockholm i januari (obs. endast två kaniner åt gången kan tas med upp)
Tveka inte att fråga om det är något du undrar. Går bra att både mejla och ringa.
tel.nr. 0733915105
kolla in länken för bilder:
puff , vilka sötnosar
Om dom kan bo ihop är ju kanske bra att veta? ;)
#2 fast det vet man ju inte förens dom e äldre devillsäga efter att dom blivit könsmogna.
#3 Nej, men om dom bor ihop nurå :P
Är ju lättare att ta två ungar som bott ihop sen födseln och fortsätta ha dom ihop än 2 ungar som du haft ihop, skillt åt och sen sätta ihop dom igen ;)
Jodå de kan bo ihop med varandra eller andra kaniner, nu bor de tillsammans med varandra, deras mamma samt deras faster och det har inte varit några problem
Hoppas verkligen att jag kan få sålt dom snart! =/