Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 626 ggr
Fnyan
0

med sorg i hjärtat..

..Berättar jag nu att min minsta kanin, Pirripirri, gått bort inatt :'/ Orsaken vet vi ej, antagligen blivit skrämd av något (såvitt som omöjligt då hon bor i ett garage med bara andra kaniner) eller matförgiftning, någon som vet vad det kan bero på? hon är född den 25september, brukar kaninungar dö bara sådär när dom är såpass gamla?

Maten har vi köpt från en djuraffär i Kiruna som heter Björkis, men maten hon åt senast var kaninpellets med mandarin smak från djur-affären ridsport i norr.

Vet någon vad denna tragedi kan bero på?! Borde vi utrymma dom andra kaninerna från garaget ifall hon hade nån smittsam sjukdom å typ storstäda hela garaget? Hjälp fort!  Stackarn, hon var så liten<'3 kan även medela att hon alltid varit minst och smalast av ungarna från den kullen..

Zvintos
0

För att veta säkert måste ni skicka in för obduktion, annars kan man bara gissa vad som kan ha varit orsaken.

thexclub
0

Det kan vara jättemånga olika saker, bäst skulle nog vara att skicak henne på obduktion

the vanity, it becomes insanity

Sashhi
0

Kaniner kan ju också bara dö, utan orsak.

Not your mom, not your milk.

Tuffs
0

Neeeeej :'(

Hon var ju så himla gulligGråter<33

[Niike]
0

Beklagar sorgen.

Kan inte ha varit vitsheck då? Eller vad hade hon för färg?

Sashhi
0

#5 - Japantecknad, tror jag?

Sorry, om jag svarade åt dig.

Not your mom, not your milk.

skanorskaniner
0

Min kanin dog 2 veckor efter att jag hade fått honom.. Han blev bara ca 10 veckor. Han dog av en hjärnskada.

Fnyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 såhär såg hon ut.. kolla bilden..

Fnyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1  och  #2 vad kostar det? vart skickar man? och hur? har aldrig hört talas om att man kunde göra det med kaniner, elelr säkert nångång men minns inte iallafall..

Zvintos
0

#9: På SVAs hemsida står det vad det kostar.
Kolla under "Tjänster och produkter", sen under "Pris- och produktlista".
Vet dock ej hur exakt det går till, så det får nog någon annan svara på.

Fnyan
0

#10 okej, ska läsa en annan dag, orkar inte nu,

Fnyan
0

Idag, har PirriPirri begravts bredvid älven, i en liten skog som är på som "en liten ö" mitt i älven,  Tyckte det var ett passande ställe då hon älskade naturen! hon älskade att vara i skogen, gömma sej i buskar osv.. :')

r.i.p pirripirri, saknaden är ENORM ! <3 :'/

[Stampelina]
0

Trist, beklagar verkligen!