Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 659 ggr
goldcool
0

Dvv ungar "äkta kaninliv"

Ska du köpa kaninungar - skaffa djur som är uppfödda i frihet på en stor naturtomt överösta av omsorg!
Dvärgvädurarna hos oss skuttar ofta fritt i stor trädgård. Övrig tid bor de i jätte-åretruntburar.

Nu har vi sex tama, välhanterade och ljuvliga kaninungar till salu födda 081114 resp 081117. Ras: Dvärgvädur. Alla med anlag för vit blåögd.
De är uppväxta ute och kan om så önskas bo ute i vinter (lika väl som inne).
4 st svart mantel
1 st svart otter
1 st svart

Pris: 200:- / st

Pappa vit blåögd dvärgvädur (bär på enfärgat anlag) har stamtavla. Mamma vitscheck keldvärgvädur.
Ungarna levereras med härstamningsbevis samt 1 kg övergångsfoder.
Vi säljer även olika sorters burar, inne som utevarianter. Besök vår hemsida för mer bilder och info.

www.freewebs.com/liljedalskaniner

Så här ser annonsen ut på blocket, med film och mys:

www.blocket.se/vi/19427534.htm?ca=14_s

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

goldcool
0

Jag glömde min dator idag på jobbet med bilderna på ungarna…

Men kolla hemsidan, lovar att ni inte ångrar er!!Flört

www.freewebs.com/liljedalskaniner

mvh / Lars

[Niike]
0

ÅÅh jättesöta! Och otroligt fina burar! Kaninerna verkar ha det superbra hos er =)

goldcool
0

Ja, visst finns det inga sötare!!??

Glömde skriva att det är mamman till kullen svart mantel som är vitscheck, helt fantastiskt mamma.

Mamma till svart otter och helsvarta ungarna är blå otter. Hon har helt klart hopptalang!!

goldcool
0

puttenutt

goldcool
0

4 kvar:

1 st svart (hane)

3 st svart mantel (två honor, en hane) en av dessa är i princip tingad, så där är egentligen 3 kaninungar kvar.

goldcool
0

Finns ett par kvar - att döma av intresset senaste tiden.

Flera med blå ögon.

www.blocket.se/vi/19427534.htm?ca=14_s

moonsi
0

såg att ni hade toppen fina burar vad tar ni för dom  ?

goldcool
0

Kul att du diggar burarna, det gör kaninerna oxå(!)

Jag gör två olika typer av burar. Ska lägga in lite mer om mått o info o så på hemsidan nu under julledigheten. En jättestor drygt 4 m2 och en ganska stor. (Det är de jättestora man ser på bilderna på hemsidan).

Materialkostnaden för de jättestora burarna är ca 750-800 kr. Och tänkte faktiskt göra på det viset att priset får vara förhandlingsbart så länge. =) Något litet extra önskar jag. Men samtidigt beror lite på om man köper en kanin i samband eller så. 

Och så ska jag fortsättningsvis även göra en ganska stor bur (något mindre än den jättestora alltså), räknar med bara hälften i materialkostnad för dessa 350-400 kr. Börjar faktiskt snickra på ett par av dessa ganska stora burar i helgen. Ska bli kul! Priset får vara förhandlingsbart där oxå, lika bra. Man får ju vad man betalar för.

Lovar att uppdatera hemsidan vartefter, händer mycket spännande i kaningården lagom till nya året. Å det bästa av allt, min favvo-grabb Mirach är med och jobbar i team med mig o springer fritt in och ut i snickarboden medan man håller på!!

kaningodis
0

Men vilket paradis för kaniner att bo på! Jättesöta kaniner och superbra burar!

Läste att de kunde skutta runt på en halv hektar, hur stort är det?

Jag läste också att ni kunde transportera burar, ungefär hur långt kan ni transportera?

Kastanjegårdens Kaniner

goldcool
0

Hur långt transporten går är väl lite beroende på vad man önskar. 25 mil inga problem mot viss ersättning då. Så t ex de större städerna Stockholm, Göteborg, även Malmö går släpet (vi åker då o då till skåne eftersom farfar bor där).

Det bästa är om man kan gå ihop med ngn som bor rätt nära en eller som bor längs vägen o beställa minst två burar för transportens skull.

Längre transporter uppemot 50 mil kan bli trixigare, men allt allt är väl till för att lösas…

- En halv hektar är detsamma som ett tunnland. En hektar är 10.000m2 så en halv blir alltså 5.000m2. Eller översatt i meter drygt 70x70meter. Dock har vi såpass med äng ikring att om kaninerna vill kan dom skutta på mer än en hektar. Det är bara det att dom tydligen föredrar att faktiskt inte vistas mer än över max 70x70.