Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 765 ggr
[Niike]
0

Vad har ni gjort idag?

Vad har ni hittat på med era kaniner idag? Glad

Deco
0

Än så länge har jag bara varit ut till dem och rensat toaletterna, fyllt på hö och klappat och pratat lite med dem. Det blev ett lagom avbrott i pluggandet som jag nu muntert (ironi) ska återgå till…

[Gretchi]
0

Jag har gett henne mat å vatten idag,ska snart ut å ha henne lös i trägården där jag skottat :) Sen ska man städa buren också…Och jag ska nog klippa lite klor på henne också idag om det behövs.

MarHai
0

Fodrat och rastat.
Jag och pappa ska ut nu och fortsätta bygga kaninstallet :D

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jetaime
0

Jag har haft mina små pluttar ute och sen har jag tränat william lite (hoppning) för jag ska va med på en lite kaninhoppnings sak i stallet, typ en uppvisning i samband med luciashow ;) sen "hoppade" jag lite med Robyn också, eller hon hoppade ju inget men det va första gången :P

Emelie-E
0

Än så länge har jag bara släppt ut dem. Men ska kanske gå ut och städa buren nu när solen ändå är framme=) Och så ska de få smaka på nytt pellets=)

kaningodis
0

För första gången på hela veckan så har de fått kommit ut i sina rasthagar pga att det blir mörkt så tidigt.

Jag har också städat deras burar. Funderar på om jag ska klippa lite klor också…

Kastanjegårdens Kaniner

Kiwanu
0

på morgonen så gick jag ut och gav dem mat, vatten, frukt, och hö. någon timme efter dem hade ätit så tod jag ut Dolly och var ite i skogen och sprang med henne i flera timmar. tog med mig lite mackor och äpplen och sittunderlägg ! :D medans så var alfonz ute i rasthagen och hade det mysigt, sen har jag myst och kelat med båda dem i ett par timmar ! :D

Vi får se vad som händer sen… xD

Clariiz
0

De har alla varit ute och lekt i snön, gissa om de blev glada? ;)
Sen har jag städat alla burarna (phust) i morogn ska jag fortsätta med resten av huset..
Sen vid 13:00 kom en familj och tingade Nanna och Bombo, de ska flytta nu lite senare i veckan :)

Sen har jag kämpat med att rädda en "Misgot" bebbe.. Men jag vet inte hur det kommer gå för den.. :/ Det känns förjävligt.

Sen jag jag och torkade 40 leriga kanintassar. De andra 16 tassarna höll sig rena, då dom inte får gå ut :]

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Noa-Nisse
0

#3, har du någon tråd där man kan se bilder på bygget!? hade varit kul att se :D

idag har jag inte hunnit gå ut till honom än. vaknade sent, sen var jag ute och övningskörde. ska ut nu :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Niike]
0

har släppt ut grabbarna, ska snart ut o städa hos dem och tjejorna ska få komma ut i slasket också =) kloklippning också.

matilds
0

Jag har gjort en avskärmning mellan mitt rum och hallen på övervåningen så att tjejerna kan vara ute samtidigt. Myran sitter mest och ger onda blicken, men men ;) Annars inte så mycket. Mest rutiner såsom borstning, byte av toalåda o.s.v. ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Mickis1994
0

Tävlat med Omi och Penny i krok. Penny Fick sen första pinne, :D*weei* så nu är hon Krok lätt och Rak lätt ny ;D PEnny gick på 1+0 *skryta* hah xD och omi kom inte i mål. Han var "hane" ^^, ;)

Träffade sara också :D

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Tarja
0

Idag har vi klippt klor på alla och borstat alla :)

Sashhi
0

Tävlade i krok. Spöke kom inte i mål, han var helt övertygad om att han absolut inte skulle hoppa. Hiroshi var supernära pinne, nästa gång, då jevlar!

Träffade Mikke. :D

Not your mom, not your milk.

MarHai
0

Här är en tråd om det :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

EbbaB
0

Jag har gått i selen med dom och städat i buren :)

gullenos
0

Jag är sjuk :( sen har vi flyttat så då passade jag på att skrubba hela buren. nu sitter morris och sover (som alltid) med nosen i vattenskålen (som vanligt)  :P men jag blir arg på honom förut kissa han så duktigt i hörntoaletten och nu ska han börja kissa i alla hörn … (;

moa88
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min kanin pojke har varit så trött i dag så jag har mest låtit han vila ^^
annars så har jag gett han mat + vatten, bytt i toaldan och borstat honom =)
får hoppas han är piggare i morn, funderar på att låta han hoppa runt i lägenheten

thexclub
0

Utfodrar, rastat och kelat .

the vanity, it becomes insanity

[Niike]
0

nu har jag städat och rastat alla. Klippt/borstat brall och hum också=)

Kristall
0

Hann inte motionera/"rasta" dom, det var typ mörkt när jag kom hem. :( (Kan inte ta ut dem när det är mörkt för vi har massa rovdjur i närheten….)

Men gett dem pellets, hö och varsitt bröd och mamma gav dem vatten. :P Samt gosat med dem. =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Emelie-E
0

Jag var inte hemma i natt, så kunde inte släppa ut dem i morse.. Så jag har inte gjort något med dem, förutom att ge dem mat.

Taci
0

Idag har jag som vanligt släppt ut som så dom kan skutta av sig ordentligt. Sedan har jag även gosat med Bianca, o borstat henne, o knäppt ett par kort. De andra har jag klappat lite på, de får sitt senare (;

Bytt vatten o så har jag ju gjort med.

MajaaR
0

Jag har gett dem mat och vatten, rastat dem i hagen och kelat läänge <3:D

[Wera]
0

Har städat burarna ja, fyfan vad jag hatar det egentligen! Vissa dagar. Blir så smutsigt i stallet, trångt vet inte var jag ska ha alla kaniner under tiden jag städar xD så jobbigt.

[Niike]
0

Gett käk och friserat Humlis :)

emms
0

Mat, vatten och hö, som vanligt ;). Sen har han fått vara ute i mitt rum, eller ja han är det nu också ;). Sen ska han få grönsaker :D

Emma

Taci
0

#26, bild?;D

[Niike]
0

#28 nix ;)

amela87
0

Vart ute med Saga i sele =) vilket var otroligt roligt,d e som att ha en hund. Hon väntade på mej hela tiden o kom när ja ropade XD annars har ja bara myst med kaninerna.

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har städat till några, sen har alla kaninerna fått va ute och jag har borstat igenom allas pälsar ;)

Sen har jag (och ozzian, katten - under uppsikt såklart) lekt med Elliot, som bor inne. Han har fått spring i hallen och sen har jag sprungit runt och gjort andra saker så har han jagat mig, sen har även elliot jagat ozzian :P ser så kul ut som dom två håller på <3

Hehe lägger in en liten söt bild på Robyn också (a)

Mickis1994
0

#31 guud vad sööt

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Jetaime
0

#32 tack :D