Kan vi skaffa en till?
Hej
Jag funderar på om det går att skaffa en kanin till? Vi har en Fransk vädurs hanne som känner sig lite ensam. (tror jag?)
Men vad jag har hört så ska Franska vädurar trivas bäst utan andra kaniner ? dom kanske inte är så fredligt lagda ? Någon som vet om det stämmer ?
Hade funderingar på en dvärgvädur.. men törs jag ??
Om någon har erfarenhet så skriv , Tacksam för alla svar.
Undrar även då om det bästa skulle vara att köpa en kastrerad hona som sällskap.. vill hellst inte kastrera honom för han ska kanske gå i Avel.
Om du vill ha två kaniner tillsammans så måste kastrera din hane och allra helst både hanen och honan. Men absolut hanen, han kommer försöka para sig med honan och det blir bara stressigt för båda två att leva tillsammans så.
Mina franska vädurar tycker inte om varandra (men då är de hanar också och jag har inte ens kommit på tanken att försöka sätta ihop dom) men de älskar våran lilla hund!
Annars tror jag eran kanin bara behöver mer sälskap från er, franska vädurar är ju över lag väldigt sociala och gossjuka av sig och vill ha mycket kel av familjen.

Hej tack för att du skrev :) Jag tänkte att han kanske behövde mer än bara oss människor som sällskap, Någon att sova med, tvätta o.s.v och lixom få vara djur med.
Men han kanske inte mår så dåligt av att vara ensam trotts allt,
Han är bara ensam ca 4 timmar om dagen annars hoppar han omkring med oss här hema.
TACK för tippsen.. jag får fundera lite.. men som sagt skulle det vara synd att kastrera honom.
Han är jättefin i alla fall eran frasse! Är han utställd? Ser ut att ha väldigt fin mantelteckning tecker jag.
Jag har en hona och en hane och dom tycker inte alls om varann. Honan vi har tycker inte om andra kaniner överhuvudtaget. Båda är hur go som helst med oss och är gärna där vi och hundarna är men dom kan inte vara tillsammans.
Dom få gånger vi haft ihop dom så har det bara slutat med bråk, detta trots att dom varit på neutral mark och haft jätte yta att röra sig på.