Sugen på Hoppkanin?
Silvergläntans Kaniner i sammarbete med Galaxens Kaningård presenterar,
Sahara "Topp"<3 Cute Blueberry "Blå"
Saharas Klassning:
Rak: Svår 2 p. (Vann svårdebuten)
Krok: MSV 1 p. (Vann MSVdebuten)
Höjd: Ej Elit, 1 p. (Endast startad 1 gång, 65 cm)
Längd: Ej Elit, 2 p. (Endast startad 2 ggr, 180 cm)
Sahara har tagit 11/ 14 möjliga pinnar detta året.
Blues Klassning:
Rak: Lätt 1 p. (Vann debuten, endast stratad en gång)
Krok: Lätt Ny (Endast startad en gång)
Höjd: Ej Startad
Längd: Ej Startad
Blå vann sin första tävling på 0+0 överlägset.
Om kullen:
Topp fick sin första kull för ett år sedan tillsammans med en ganska stor vädurskorsning. Dessa ungarna blev fina med ett bra temperament. Nu när Topp klassar upp sig riktigt fint funderade jag på och ta ytterligare en kull!
Men vilken Hane skulle jag då använda? Jag kollade runt lite försiktigt men hittaade inget jag tyckte var så märkvärdigt. Cassandra sa flera gånger att jag kunde om jag ville låna hennes Hanar men eftersom de inte var tävlade ännu så var jag inte speciellt sugen.
Men då Cassandra kom hit och bodde här hade hon med sig en del kaniner. Det var då jag fick upp ögonen för Blå. Blå är lagom stor, väldigt högrest, hoppar som en gud och är helt enkelt perfekt.
Vi tror att dessa två kommer matcha varandra perfekt och förhoppningsvis väga upp varandras svagheter. (Vilket är väldigt få.)
Därför tror vi stenhårt på denna kullen
Besläktat med Kasper och Molgan av de större hoppleden.
Topp och Blå kommer att träffas till våren elr då Topp är Elit/Blå högre klassad.
Antal i kö: 3 stk (Bara för man ställer sig i kö tidigt har man inte förtur.) Vi väljer vem som ska få köpa!
Hör av dig till nathalie.andersson@sjobo.nu för intresse.
OBS. Kaninerna kommer säljas med namnet Silvergläntans som vi ska försöka registrera i SKHRF nu, så kaninerna heter Silvergläntans ………
Skulle nog vara bra och veta vilka de är släkt med, te.x Skåningen.
Not your mom, not your milk.

kommer det någon blå så är jag intreserad ^^
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Besläktat med Kasper, Molgan, Skåningen och Tony av de större hoppleden.
Den här kullen kommer bara bli SÅÅÅ GRYMM!! 
Ska helt klart ha en.

#2, Blå verkar vara eftertracktat ;)
#3, Jodå, den kommer nog bli helhäftig, längtar som sjutton!. Tack för hjälpen med släkten ;-)

#4 blått är snyggtsnyggtsnyggt ;D
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#5, Kan inte annat än hålla med (A) ;)

Topp är nu klassad;
Rak Svår 3 p.
Krok MSV 2 p.
Det har även visat sig att Topps tidigare avkommor blivit riktigt snygga. En av dem; "Sillen" vann Lilla Skåningen, en cup inom SKHRF.